Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi yrittänyt kakata jo kohta kaksi päivää

Vierailija
14.06.2013 |

Eli kakka on ollut tulossa 3-vuotiaalla jo toista päivää, mutta ei saa sitä kakattua. Aina välilllä yrittää pungertaa, mutta ei tuu mitään. Mitähän tolle voisi tehdä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duphalac kuuri heti. Ja jatkat sitä kunnes toimii kunnolla suoli. Se on muistaakseni myös prebiootti joten muutenkin hyvästä mahalle.

Vierailija
22/38 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei Microlax aiheuta riippuvuutta, eikä kouristelua suoleen! Toilax-ruiske on se joka noita aiheuttaa ja on se ärhäkämpi ruiske. Microlax vaikuttaa vain paikallisesti pehmentäen ulosteen. Toilax taas vaikuttaa sillä tavalla että laittaa suolen supistelemaan ja se voi olla ikävä kokemus.

Eli Microlax-ruisketta voi huoletta käyttää eikä mitenkään viime hädässä. Se on ihan kuin normaalisti ulostaisi, mutta pehmentää ulosteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo nostanut lapsen paljaan pyllyn käsienpesualtaaseen ja tehnyt suullasi kakkaääniä. 

Vierailija
24/38 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä minun kokemuksia vastaa tuo. Kyllä se Microlax minulla ainakin kirveli ja poltti pirusti lapsena. Olin loppupäivän myös

todella huonovointinen. Anna ensin peräpuikkoja ne ovat hellävaraisempia. Jos yksi ei riitä voi antaa useampia, odota että on sulanut ensin edellinen.

Vierailija
25/38 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levolac tai mallasuute ensisijaisesti. Molempia saa apteekista. Lämmin kylpy voi myös auttaa yhdessä noiden kanssa. Jos ei tehoa, on myös järeämpiä keinoja, mutta noi olis kyllä hellävaraisempia noin pienelle...

Vierailija
26/38 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuohon on auttanut porkkana, ihan sellaisenaan. Vielä 20-vuotiaanakin hoitaa ummetusta porkkanalla.

27/38 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Microlaxia pyllyyn vaan, hopi hopi.

Oletko lääkefirman lobbari, kun tällaista pas#aa suosittelet?

Vierailija
28/38 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon. Yritin ottaa jämähtänyttä kakkaa ihan sormin ulos. Mutta onneksi plumpsahti pois. Oli itkua ja valitusta. Älä anna lapsen kärsiä. Mene lääkäriin tai suoraan päivystykseen. Ei anneta pikkuihmisten kärsiä, kun voi helpottaa oloa.

Ajattele omalle kohdalle jööti, mikä on tulossa, mutta ei mahdu tulemaan. Tuskaa, tuskaa. Lapselle on annettava paras hoito. Aikuiset vähän jaksaa odottaakin.

Vierailija
29/38 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä sille 5 kiiviä niin menee alle tunti kunnes perse räjähtää.

Vierailija
30/38 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumusosetta vauvanruoka purkillnen, yön yli vedessä liotettuja kuivaluumuja, luumuhilloa, pari ruokalusikallista ruokaöljyä, vettä.

Vierailija
31/38 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä pitäen ollut sama vaiva eikä vieläkään helpottanut, olen nyt 54 v. Luumut, porkkana ja varsinkin viinirypäleet auttaa. Äidilläni oli sama juttu eli lienee perinnöllistä.

Vierailija
32/38 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan painelu nyrkein paksusuolen kohdalta on se vanha konsti, mitä hoitajat aina käyttää ja se tepsii joka kerta. Ei tarvitse mitään turhia lääkkeitä lapselle antaa.

Vierailija
33/38 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä vaivaa. 

HETI MICROLAX KEHIIN ja sitten tästä lähtien pidät tarkempaa huolta kuitujen ja nesteiden saannista. Ei siinä Microlaxissa ole mitään vaarallista, se on liukaste!!!!

Vierailija
34/38 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni antoi minulle kerran pegorionia. Uskalsin ottaa vajaan puolikkaan pussin. Sain kauheat vatsan väänteet. Ei ikinä enää. Nykyään sekoitan joka aamu tuoremehuun teelusikallisen psylliumia. Vatsa toimii hyvin. Ja halpaa on kun ostan psylliumia kaupasta gluteenittomien tuotteiden osastolta enkä apteekista visiblineä, joka on kallista ja jossa on 60% sokeria.

Vierailija
35/38 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa Activia. Yksi illalla ja toinen aamulla kahvin kera. En ehdi kahvia edes juoda loppuun niin jo lentää! Eli se jogurtti

Vierailija
36/38 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana jouduin minkrolaksia käyttämään, minusta aika tehoton tuote, ja voi olla hankala saada sitä sisään varsinkaan lapsella.

Vierailija
37/38 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 5v pojalla on aina ollut ummetustaipumusta. Heti, jos syö vähänkin eri lailla tai on liikaa ohjelmaa päivissä (ei malta mennä vessaan kun kakattaa) ollaan ongelmissa. Olen kolme kertaa joutunut antamaan Microlaxin, kun suoli ei ollut toiminut 5-7 päivään ja pojan olo oli jo tuskainen. Pegorion toimii meillä, kun sitä antaa pussin päivässä, suoli toimii vähintään joka kolmas päivä, yleensä kuitenkin joka päivä. Mutta olen käsittänyt, että sitä ei saisi antaa jatkuvasti?

Kyllä meidän nelivuotiaan ummetukseen on neuvottu, että pergorionio voi antaa vaikka jatkuvasti. EI imeydy, liukastaa vaan ulosteen. Mutta meillä toimmi Laxosoft paremmin.

Vierailija
38/38 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli joskus sama ongelma peräruisketta vaan niin kyllä se siitä lähtee