HUS: SUOMEEN TULEE TOINEN KORONA-AALTO. "Toinen ja kolmas aalto ovat tappavampia."
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/johtavat-asiantuntijat-koronan-toine…
Näinhän siinä sitten käy täälläkin. Toinen ja kolmas aalto tulee. Aika kamalia vuosia edessä. :(
Varmin tapa saada koronatartunta on työpaikka. Siellä ollaan 40 tuntia joka viikko.
Kommentit (211)
ÄLKÄÄ OLKO HUOLISSANNE! Nyt kun perussuomalaiset toimittavat pääministeri Sanna Marinin suoraan lomaltaan vankilaan ja Sanna saa kenkää, hallitus hajoaa ja persut muodostavat hätähallituksen. Korona saadaan kuriin Halla-ahon, Tynkkysen ja Tavion ansiosta kuriin niin ettei kukaan sairastu eikä yhteiskuntaa tarvitse lainkaan sulkea.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut influnssan ja sikainfluenssan. Selvisin niistä normaalilla sairastamisella. 5 vrk oli korkeaa kuumetta ja noin kahdessa viikossa olin toipunut. Olivat kovia tauteja toki. En kuitenkaan tahdo sairastua koronaan.
Influenssaan kuolee 0,1 % ja koronaan kymmenen - neljäkymmentä kertaa enemmän eli 1-4 % sairastuneista. Korona on uusi tauti, jolle on mahdotonta antaa tarkkaa kuolleisuuslukua. Pitkäaikaisvaikutuksia ja vaikutuksia eri elimiin ei tunneta tarkoin. Myöskin on vaarallinen joillekin riskiryhmiin kuulumattomista.
Koronaan kuolleisuus on suomessa prosentin kymmenyksen luokkaa kun influenssan on kymmenkertainen
FFP3-tason hengityssuojaimia saa edelleen Suomestakin, ainakin joistakin verkkokaupoista, mutta kalliiseen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Olen nuori, terve ja hoikka. Vanhukset, tupakoitsijat ja läskit joutavatkin kuolla pois Suomen taloutta rasittamasta.
Yks 10 vuotta eteenpäin (voin sanoa, että menee nopeasti) niin hups, saatat olla läski itsekin.
Koronaan on helppo antaa kuolleisuusluku Suomessa. Keväällä se oli sairastuneilla, pitkäaikaissairailla yli 80 vuotiailla 7.8%. Eli ei kovin kummoinen. Näistä 90% oli kuolemaa edistävä sairaus tai ylipainoa. Luku vastaa suunnilleen influenssaan kuolleisuutta saman ikäisissä. Tämä sairas koronalla ylihysterisointi saisi loppua
Vierailija kirjoitti:
Talous kusee joka tapauksessa jos koronaa ei saada hallintaan.
Esim. minä ja monet tuttuni ovat vähentäneet kulutuksensa ihan minimiin. Enemmänkin voisi ostaa mutta ei osteta kun ihmiset eivät käytä maskeja ja mihinkään ei viitsi turhan tähden mennä.
Tarvitsisin mm. uudet silmälasit ja sohvakaluston mutta en uskalla mennä ostamaan.
Saatat oikeasti joutua odottamaan niitä sohviasi ja lasejasi useita vuosia, ellet koko loppuelämääsi, jos tämäkin tautitilanne on sinulle liikaa. Hyvin suurella todennäköisyydellä korona ei koskaan katoa mihinkään, vaan pyörii täällä "ihan tavallisena" tartuntatautina maailman tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Olen nuori, terve ja hoikka. Vanhukset, tupakoitsijat ja läskit joutavatkin kuolla pois Suomen taloutta rasittamasta.
Yks 10 vuotta eteenpäin (voin sanoa, että menee nopeasti) niin hups, saatat olla läski itsekin.
Läskiys on asia, johon ihminen pystyytodellakin vaikuttamaan itse. Joka päivä 10km kävely töiden päälle polttaa noin 500 kaloria ja pysyt hoikkana. Tai sitten vain yksinkertaisesti syöt vähemmän mitä kulutat, niin et liho.
Minä olen jo varttuneempi kansalainen,mutta olen pitänyt kilot kurissa, kun en mässäile liikoja. Mitä vanhemmaksi tulet, sitä vähemmän kulutat ja sen herkemmin lihot. Nuorena pysyi laihana ihan tuosta vaan, mutta nyt vanhana joutuu tekemään töitä sen eteen, eli liikkumaan huomattavasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Apulaisylilääkäri Eeva Ruotsalainen Husin epidemologisesta yksiköstä on samaa mieltä.
”Todennäköisesti toinen aalto tulee, JOS ihmiset eivät noudata varotoimia.”
Eli, voimme vaikuttaa siihen itse.
Ei maa onnistu vastustamaan koronaa vapaaehtoisilla toimilla. Ruotsi on varoittava esimerkki tästä.
Rajoitusten pitää tulla yhteiskunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskiys on asia, johon ihminen pystyytodellakin vaikuttamaan itse. Joka päivä 10km kävely töiden päälle polttaa noin 500 kaloria ja pysyt hoikkana. Tai sitten vain yksinkertaisesti syöt vähemmän mitä kulutat, niin et liho.
Minä olen jo varttuneempi kansalainen,mutta olen pitänyt kilot kurissa, kun en mässäile liikoja. Mitä vanhemmaksi tulet, sitä vähemmän kulutat ja sen herkemmin lihot. Nuorena pysyi laihana ihan tuosta vaan, mutta nyt vanhana joutuu tekemään töitä sen eteen, eli liikkumaan huomattavasti enemmän.
Kunhan et saa sairautta tai paria, joiden lääkitys lihottaa teit mitä vaan. Ei kannata tuomita aina ihmisiä taustoja tietämättä niistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikkana pysyminenhän on tekemättä jättämistä (jos liikuntaa ei lasketa) eikä sinänsä vaadi työtä. On vain syömättä liikaa. Liikaa syöminen on aktiivista tekemistä, täyttä työtä.
Pitää nähdä asioiden valoisa puoli. Tiedä vaikka korona ratkaisisi kestävyysvajeen? Sehän on vanhuksille suht vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Niin että taas hoitolaitoksissa viittä vaille kuolleet kuolee?
Sulla on ikävä asenne.
Myös iäkkään ihmisen elämä on tärkeä. Enkussa on yli 90-vuotias toimelias kuningatar.
ihan sama kunhan sushipaikat on auki ja pääsee viihteelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan et saa sairautta tai paria, joiden lääkitys lihottaa teit mitä vaan. Ei kannata tuomita aina ihmisiä taustoja tietämättä niistä mitään.
Tuo on jo kulunut lässytys. Kaikki suomalaiset lihavatko sairastaa jotain tautia johon syö läskiä kerryttävää lääkettä?
Ihmisen manipuloima koronavirus laskettiin vapaaksi tarkoituksella, se on määrä aiheuttaa tuhoa ja sekasortoa. Näin päästään synnyttämään uusi maailmanjärjestys.
Vierailija kirjoitti:
Eka pelottelukierros ei ollut tarpeeksi? Tää on yksi iso huijaus koko korona.
Voit kertoa satojentuhansien kuolleiden omaisille, että maailman valtiot poliittiseen järjestelmään katsomatta ovat lyöttäytyneet yhteen ja murhanneet heidän omaisensa pelotellakseen kansaa koronalla. Ei ku...
Ruumiskontti kirjoitti:
Kaksi viikkoa ja sitten räjähtää! Pitäkää hatuistanne kiinni!
Räjähtää mitä? Vaikka aihe onkin vakava olen kurkkuani myöten täynnä koko korona-vouhotusta. Niinhän sen piti räjähtää taivaan tuuliin kun koulut aukesivat pariksi viikoksi ja oli se typerä marssi. Mutta mitään ei tapahtunut, ei räjähtänyt eikä kontit olleet täynnä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarit ja yökerhot täynnä ihmisiä koska yrittäjät. Yrittäjät, yrittäjät, yrittäjät. Yrittäjät pitää pelastaa, yrittäjät, yrittäjät, yrittäjät. Nyt on aika sitten lopettaa se yrittäjien hyysääminen. Jos menee baarit ja kahvilat konkurssiin, menkööt. Niitä tulee uusia. Kaikesta selvitään. Yrittäjä voi laittaa Audinsa ja kivitalonsa myyntiin ja kulkea bussilla. Tärkeintä on terveys ja elämä.
Romahtaako oma elintasosi eristyksen myötä niin, että joudut myymään kotisi eikä autoonkaan ole enää varaa? Jos ei, on kyllä todella tekopyhää ja moraalitonta kohautella olkiaan toisten ahdingolle.
Ja ihan vaan tiedoksesi, että sadat miljoonat ihmiset tyäskentelevät päivittäin elantonsa eteen jopa terveytensä ja elämänsä kustannuksella, oli koronaa tai ei.
Kas kun kaikkein tärkein on itsekkään koronavouhkaajan oma elämä ja terveys. Hän ei ole valmis ottamaan mitään riskejä elämässään, mutta hän olettaa, että yhteiskunta kantaa kaikki riskit hänen puolestaan.
Yritystoimintaa ei saa ajaa enää ahdinkoon vaikka tulisi vielä neljäskin aalto. Kyllä meidän tulee vaan opetella elämään tämän taudin kanssa, ei se mihinkään tule katoamaan.
Eiköhän suurin murhe ole niiden yrittäjien työntekijät.