Mä leivoin kuivakakun lapsen pph:lle kun lapseni lopettaa hoidossa.
Mitä luulette, tykkääkö yli 60-vuotias ajatuksesta vai pitäiskö sittenkin käydä ostamassa muuta?
Kommentit (25)
Leipomoiden esanssikakut on pahoja.
Uskon, että pitää, älä välitä kondiittorin muokkamaisesta kirjoituksesta.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 13:17"]
Olen kondiittori ja suorastaan inhoan näitä kakkuterveisiä. Valtaosa kuvittelee osaavansa leipoa, mutta tosiasia on ettei osaa. Lisäksi kaikessa on aika hygieniavaara. Tosin jos lapsesi on siellä ollut, eiköhän hoitaja ole saanut käsityksen teidän perheen hygieniasta.
Itse en ikinä antaisi tavallisena äitinä itse tehtyä syömistä lahjaksi.
[/quote]
Just, just. Et varmaan tarjoa vieraille koskaan ruokaa, koska et ole keittiömestari?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 13:29"]
Uskon, että pitää, älä välitä kondiittorin muokkamaisesta kirjoituksesta.
[/quote]
En taida välittääkkään :). Kakku on suklaakakku missä on myös sopivassa suhteessa kahvia ja taidankin kondiittorin järkytykseksi laittaa vielä kahvipaketin kakun kaveriksi ;).
Entisenä perhepäivähoitajana sanoisin, aivan ihanasti sopii. on paljon hienompaa saada itse valmistettua kuin kaupasta ostettua. Voittaa kukkapuskan mennen tullen!
Eipä se ammattinimike tee ihmisestä taitavaa. Tiedän monia ei koulutusta saanutta, joka on taitavampi kuin koulutettu :) !
Laita vaan kahvipaketti mukaan :). Minä laittaisin vielä mukaan esim. kahvikupin/kupit, servettipaketti.
Johtuu ihmisestä. Itse en tykkäisi juuri hygienia syistä. Naapuri antoi meille leivän ja mies ei koskenutkaan siihen. No minä kuitenkin söin sen.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 15:37"]
Johtuu ihmisestä. Itse en tykkäisi juuri hygienia syistä. Naapuri antoi meille leivän ja mies ei koskenutkaan siihen. No minä kuitenkin söin sen.
[/quote]
uskaltaako miehesi kylässä kahvipöydässä ottaa mitään?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 13:57"]
Minä laittaisin vielä mukaan esim. kahvikupin/kupit, servettipaketti.
[/quote]
EI mitään kuppeja mukaan, se kahvipaketti korkeintaan!!!
Ja kuivakakun voi pakastaa, jos ei heti tule syödyksi. Eli hyvä lahja :)
Kondiittorit tekevät kauniita kakkuja, mutta yleensä ne leipomoiden kakut ovat äklöimeliä. Miksi? Kuivakakku on aina parempi, jos se on kotitekoinen.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 15:37"]
[/quote]
Samoin. En tykkää mistään lahjaleivonnaisista, koska ei voi tietää, onko tekijällä ollut nuha ja niistänyt rään sormiin ja jatkanut leipomista. Toki ele on kaunis mutta kakku menisi roskiin
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 13:57"]
Eipä se ammattinimike tee ihmisestä taitavaa. Tiedän monia ei koulutusta saanutta, joka on taitavampi kuin koulutettu :) !
Laita vaan kahvipaketti mukaan :). Minä laittaisin vielä mukaan esim. kahvikupin/kupit, servettipaketti.
[/quote]
Ai niinkö? Kyllä minusta ammattikokit ja leipurit tekevät todella hyvää ruokaa ja leipovat huomattavasti paremmin kuin tavalliset talliaiset
Ja heillä on hygieniasäännöt hallinnassa
mua ällötti kerran ku kaveri toi lapsensa leipomuksia meille, lapsi siis alle kouluikäinen. Mistä mä tiedän onko se pessy kädet ku on tullu vessasta ja kaivanu nenäänsä just ennen pullien pyörittämistä. Kaunis ajatus kuitenkin.
Paistettu leivonnainen on turvallinen vaikka sitä olisi leivottu millä rähmäkäpälillä. Pakkausvaihe on se kriittisempi. Nämä pöpöjä pelkäävät eivät varmaan koskaan käy ravintolassa tai syö mansikoita, mustikoita, ym käsin poimittua eivätkä kyläpaikassa ota mitään tarjottua kahvin kanssa.
En ymmärrä miksi pöpökammo rajoittuu juuri kotileivonnaisiin. Olen syönyt kymmenien eri leipojien luomuksia enkä koskaan ole saanut minkäänlaisia vatsanväänteitä.
Ehkä syytä on pelätä silloin, jos olet ollut tosi paskamainen lastenhoitaja!
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 17:19"]
Paistettu leivonnainen on turvallinen vaikka sitä olisi leivottu millä rähmäkäpälillä. Pakkausvaihe on se kriittisempi. Nämä pöpöjä pelkäävät eivät varmaan koskaan käy ravintolassa tai syö mansikoita, mustikoita, ym käsin poimittua eivätkä kyläpaikassa ota mitään tarjottua kahvin kanssa.
En ymmärrä miksi pöpökammo rajoittuu juuri kotileivonnaisiin. Olen syönyt kymmenien eri leipojien luomuksia enkä koskaan ole saanut minkäänlaisia vatsanväänteitä.
Ehkä syytä on pelätä silloin, jos olet ollut tosi paskamainen lastenhoitaja!
[/quote]
En tosiaankaan osta esim. niitä kirpputoreilla myytäviä kotileivonnaisia yms.
Totta kai ostan kahviossa pullaa, koska sen on leiponut hygieniapassin omaava henkilö. Aineet ovat tuoreita ja hygienia kunnossa.
Mutta samaa ei voi aina sanoa esim. kaikkien muistihöperöiden mummojen leipomisista yms.
Onko se sinulta pois, jos ei vain saata syödä jotain kuivakakkua, minkä joku tuttu on leiponut lahjaksi. Ensinnäkin kuivakakut on pahoja. Toiseksi, olen jopa nähnyt sellaisen näyn kodinhoitajaa lomittaessani, että mumma leipoi kaakkua ja jauhot vain vilisi pöydällä, kun niissä oli jotain kuoriaisia. Tyttärelleen kuulemma leipoi. Mietin, että toivottavasti se tyttö ei luule, että mummalla on lipsahtanut pellavansiemeniä leipomuksiin, koska niillä pellavansiemenillä oli jalat.
Olen kondiittori ja suorastaan inhoan näitä kakkuterveisiä. Valtaosa kuvittelee osaavansa leipoa, mutta tosiasia on ettei osaa. Lisäksi kaikessa on aika hygieniavaara. Tosin jos lapsesi on siellä ollut, eiköhän hoitaja ole saanut käsityksen teidän perheen hygieniasta.
Itse en ikinä antaisi tavallisena äitinä itse tehtyä syömistä lahjaksi.