Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

BMI 47 enkä pidä itseäni nyt NIIN lihavana

Vierailija
23.07.2020 |

Pitäisi kuulemma laihduttaa lähes 70 kiloa. Jos laihduttaisin noin paljon, painaisin 60 kiloa ja olen 163 pitkä. Näyttäisin varmasti aivan riutuneelta ja liian luisevalta! Joku 40 kiloa on maksimi painonpudotus, jossa näytän vielä ihmiseltä. Tiedän, kun olen joskus laihduttanut tuonne 80 kilon paikkeille. Silloin kaikki sanoivat että älä nyt vaan enää laihduta yhtään!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä jos noini kova tavoite on anenttu. Mulla oli BMI 42 kun lääkäri tutkimusten jälkeen sanoi että nyt täytyisi laihtua jos haluan välttää vakavammat ongelmat. Mutta ei hän suositellut edes mitään normaalipainon tavoittelua, vaan piti sitä epärealistisena tavoitteena. 80 kg oli se, mihin hänen mielestään kannattaisi pyrkiä, olisi jo merkittävät terveyshyödyt ja en kuitenkaan joutuisi syömiisen kanssa niin tiukoille, että jojoiluriski on erityisen suuri.

Vierailija
2/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ruumiinrakenne sinulla oikein on? T: urheileva 163/52 jolta löytyy mahaläskiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jäätävän läski ja sokeutunut tilanteellesi.

Vierailija
4/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo jo aika vaarallinen paino. 80 kg jos painaisit, niin BMI:si olisi 30, mikä ei olisi yhtään niin paha. Taitaisi olla siinä lievän ylipainon ja lihavuudeksi määritellyn painon välillä. Lievä ylipaino ei kuitenkaan niin paha homma olla.

Moni on tietty eri mieltä, mutta jos laihdut niin, että painosi on korkeintaan 80kg, niin olisit jo voiton puolella.

Kaikille ei tule lihavuudesta ongelmia, mutta riskit on aina suuremmat.

Vierailija
5/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairaalloisen lihava. Suomeksi sanottuna aivan jäätävä ihrapossu.

Vierailija
6/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi tavoite on terveydenhuollolta niin on kovin vastuutonta minun mielestä.

Vierailija
7/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on 35 ja hyi helevetti. Pitää laihduttaa.

164/96

Vierailija
8/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma BMI on 33 ja tosiaankin olen läski. Toivottavasti imetys ja vaunulenkit jelppii pääsemään normaali painoon.

Vierailija
9/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi että pitäisi kiireesti laihduttaa kun olin 167/91 kg, kunnes näki tiedoistani että olen jo laihduttanut yli 30 kiloa.

Vierailija
10/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun fiiliksistäsi riippumatta olet just NIIN läski. Käytännössä kannat toista ihmistä reppuselässäsi jatkuvasti. Silti kymmenen kilonreppu tuntuu varmaan äkkiä raskaalta? Mietipä sitä.

Vierailija
11/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle lääkäri sanoi että pitäisi kiireesti laihduttaa kun olin 167/91 kg, kunnes näki tiedoistani että olen jo laihduttanut yli 30 kiloa.

En usko.

Vierailija
12/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä jos noini kova tavoite on anenttu. Mulla oli BMI 42 kun lääkäri tutkimusten jälkeen sanoi että nyt täytyisi laihtua jos haluan välttää vakavammat ongelmat. Mutta ei hän suositellut edes mitään normaalipainon tavoittelua, vaan piti sitä epärealistisena tavoitteena. 80 kg oli se, mihin hänen mielestään kannattaisi pyrkiä, olisi jo merkittävät terveyshyödyt ja en kuitenkaan joutuisi syömiisen kanssa niin tiukoille, että jojoiluriski on erityisen suuri.

Mielestäni tuo on todella järkevä tavoite ja lääkärikin on viisas. Jos kitudieetillä laihtuu tuosta alle 60 kiloon, niin painon pysyminen niin alhaisena on tosiaan epärealistista. Se ajatus, että pitäisi tavoitella noin alhaisia painoja varmasti lannistaakin monen, vaikka jo BMI 30 olisi jo hyvä saavutus ja siinä paino ehkä pysyisikin. Sen painoisena voi jo myös paremmin kuluttaa energiaa liikunnalla. Käveleminenkin riittää.

Tätini juoksi puolimaratoneja painoindeksin ollessa noin 30 ja ikää oli sellaiset 50v.

Kovasti tsemppiä kaikille laihduttajille!

Vierailija
13/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko? Mitä luulet, pääsisinköhän lihavuusleikkaukseen?

Vierailija
14/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaa voi ilman leikkaustakin.

-eri

Vierailija
15/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ruumiinrakenne sinulla oikein on? T: urheileva 163/52 jolta löytyy mahaläskiä

Olen melko lihaksikas, mutta en mikään bodari. Roteva kumminkin.

Vierailija
16/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaa voi ilman leikkaustakin.

-eri

Voi, mutta kannattaako?

Vierailija
17/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruunu tälle!

Vierailija
18/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laihdutat 70 kiloa, olet alipainoinen. Täytyy muistaa että löysä nahka jo itsessään painaa sen 10-15 kiloa.

Vierailija
19/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melko lihaksikas, mutta en mikään bodari. Roteva kumminkin.

No lol! Et varmaan ole bodari joo. Miten voit edes tietää lihaksista, kun päällä on kymmeniä kiloja rasvaa? Ja lihaksia saa vain treenaamalla ja jotenkin epäilyttää, ettet ole paljoa treenannut.

Olet todella erittäin vaikeasti ylipainoinen ja sinun pitää tehdä jotain asiaa asialle, jos aiot elää normaalimittaisen elämän ja säilyttää toimintakykysi.

Vierailija
20/27 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo on todella järkevä tavoite ja lääkärikin on viisas. Jos kitudieetillä laihtuu tuosta alle 60 kiloon, niin painon pysyminen niin alhaisena on tosiaan epärealistista. Se ajatus, että pitäisi tavoitella noin alhaisia painoja varmasti lannistaakin monen, vaikka jo BMI 30 olisi jo hyvä saavutus ja siinä paino ehkä pysyisikin. Sen painoisena voi jo myös paremmin kuluttaa energiaa liikunnalla. Käveleminenkin riittää.

Tätini juoksi puolimaratoneja painoindeksin ollessa noin 30 ja ikää oli sellaiset 50v.

Kovasti tsemppiä kaikille laihduttajille!

Just niin. On parempi kuluttaa energiaa, kun on merkittävästi lihava. BMI 30 on merkittävästi lihava. Voitte toki vakuutella itsellenne, että se 25 kiloa ylimääräistä on hyvä asia, mutta ei se ole. Se ei mitenkään auta mihinkään liikuntaan, eikä se toimi vararavintona. Se on vain ylimääräistä. En myöskään käsitä miten normaalipaino ei ole mitenkään realistinen tavoite edes? "Älä edes yritä olla normaalipainoinen. Tähtää suoraan läskiksi. Siinä saatat onnistua. Yritä kuitenkin välttää sairaalloinen ylipaino ja kuoleminen lihavuuteen." Tavoitteet kohdillaan...