Tyttö (10v) valittaa kun muilla on iPhone.
En ymmärrä miksi. Tytöllä itsellään Samsung Galaxy S9. Se on hieno puhelin mielestäni, mutta tyttö on alkanut valittamaan kun muilla on iPhone. Kysyin että onko niissä muka jotain ”valtavaa” eroa, onhan ne kummatkin jonkinlaisia älypuhelimia. Samaistutteko tähän?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Samsung S9 on oikeastaan parempi kuin sen aikaiset iphonet, X ja XS. Esim akkukestossa iphonet ei pärjää ollenkaan, kamerassakin Samsung taitaa viedä voiton.
Itselläkin S9 ja edelleen loistava puhelin, pari vuotta menee vielä helposti tällä.
Tietenkin tytöt haluavat iphonen koska se on trendimerkki ja ryhmäpaine kasvaa. Koita selittää työtölle että teknisesti iphone ei ole yhtään parempi. Ja sano ettei kannata tulla laumaeläimeksi joka ostaa tietyn merkin vain koska muilla on, tällaisia laumaeläimiä ei arvosteta.
Minulla on ollut enne samsungeja, mutta koska pyöritän kuusinumeroista salkkua pääosin puhelimella, haluan turvallisen puhelimen. Lasten puhelimet saa kätevästi hallintaan applen ekosysteemissä ja tiedot päivittyvät kivasti imaciin. En vaihtaisi enää pois.
Lisäksi karvalakki imac on toiminut hienosti seitsemän vuotta, toisin kuin mikään aiempi pc kone. Samaa odotan puhelimelta, ja päivityksiä riittää hamaan tulevaisuuteen. Akku varmasti pitää joskus vaihtaa.
Kokonaisuutena pidän applen hintoja kilpailukykyisinä verrattuna kertakäyttö-androideihin yms.
Niin, ja olen miltei nelikymppinen valkoinen heteromies, eli hankin parhaat työvälineet, en niitä mitkä ovat muotia.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuolla Applella ole nuo puhelimet ihan ylihintaisia?
Ei kai ne juuri sen kalliimpia ole kuin muutkaan laadukkaat luurit. Taitaa Samsungillakin olla puolentoista tonnin hintaisia puhelimia.
Älkää nyt mitään huawein vakoilupuhelilia hankkiko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuolla Applella ole nuo puhelimet ihan ylihintaisia?
Miten sen nyt ottaa, samsungin päivitykset loppuu kahdessa vuodessa, tyttären ikivanhassassa mallissa ip 6S on ihan sama käyttis kuin omassa XS maxissa, päivitykset pelaa siis edelleen, siitä kun laskee vuosikustannuksia niin kunpi on lopulta se kalliimpi?
Mutta joka vuosihan pitää saada uusin malli, ei muuten ole cool.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt mitään huawein vakoilupuhelilia hankkiko
Sama se on joka merkin kohdalla. Vaihda jo ne siniset alushoususi.
iPhonet on todella ylihinnoiteltuja.
Itselläni (oli) kolme vuotta sitten iPhone SE. Voin sanoa että se on hyvä puhelin koululaiselle. Hyvän hintainenkin. Muunmuassa swappielta saa hyviä puhelimia hyvään hintaan. Suosittelen swappielta siis ostamaan kaikki uudet puhelimet, jos haluat säästää ilmastoa;)
Muraattikasvi kirjoitti:
Itselläni (oli) kolme vuotta sitten iPhone SE. Voin sanoa että se on hyvä puhelin koululaiselle. Hyvän hintainenkin. Muunmuassa swappielta saa hyviä puhelimia hyvään hintaan. Suosittelen swappielta siis ostamaan kaikki uudet puhelimet, jos haluat säästää ilmastoa;)
Lapselleni on iPhone SE, ja hyvä iPhone on. Rajoituksetkin saa, ja se on hyvä juttu. Eli aikarajan voi laittaa. Ja myös voi laittaa rajoituksia esimerkiksi aikuisviihteeseen (ettei siis voi katsoa sitä)
En samaistu tähän, mutta iPhone 11 pro on siis minulla. Kerron minkälainen kännykkä tämä on:
Plussat:
Hyvä kamera
Monta värivaihtoehtoa
Tumma tila
Koko
Miinukset:
Hinta
Kuoria on vaikea löytää kaupoista:(
Eli en suosittele alle 18-vuotiaalle mitään kovin kallista puhelinta.
Kun tyttö aloitti eskarin v 2012 ostin hänelle ekaksi puhelimeksi 5 euron Samsungin simpukkapuhelimen ja isoveli oli kateellinen koska hän oli saanut kännykän vasta tokalla luokalla. Maailma on muuttunut nopeasti. Meillä puhelinrahat pitää itse kerätä kasaan lahjarahoista, kotitöistä yms ja niillä saa ostaa sitten mitä haluaa. Yleensä ostavat hyvin järkeviä puhelimia, kpska tietävät kuinka kauan kestää kerätä rahat. Nykyisin siis ovat lukiossa ja yläasteella.
Muraattikasvi kirjoitti:
Swappie ei myy uusia puhelimia.
Ite oon 12 ja on iPhone 12 mini JA TOSI HYVÄ!!!!! :3
Itse olen 12v ja minulla on ollut noin 1,5 vuotta iphone xs ja jos mulla ois ekalle luokalle menevä lapsi niin ostaisin hänelle Iphone 7, koska siihen tulee vielä päivityksiä. Riippuu toki lapsesta, jos lapseni olisi villi tai hänellä olisi vaikka adhd niin en välttämättä mitään hienoa puhelinta hommaisia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 12v ja minulla on ollut noin 1,5 vuotta iphone xs ja jos mulla ois ekalle luokalle menevä lapsi niin ostaisin hänelle Iphone 7, koska siihen tulee vielä päivityksiä. Riippuu toki lapsesta, jos lapseni olisi villi tai hänellä olisi vaikka adhd niin en välttämättä mitään hienoa puhelinta hommaisia.
Ei adhd lapsi välttämättä puhelintaan riko vaikka villi olisikin
Jälleen kerran nähdään että ne on ne naiset ja tytöt jotka ovat maallisen mammonan ja merkkiorjuuden vallassa.
Miehet eivät ole pinnallisia. Tekniset laitteet kiinnostavat niiden ominaisuuksien vuoksi, ei sen vuoksi että miltä näytetään niiden kanssa.
Miten sen nyt ottaa, samsungin päivitykset loppuu kahdessa vuodessa, tyttären ikivanhassassa mallissa ip 6S on ihan sama käyttis kuin omassa XS maxissa, päivitykset pelaa siis edelleen, siitä kun laskee vuosikustannuksia niin kunpi on lopulta se kalliimpi?