Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@@@ MAALISMASUJEN TORSTAI @@@

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka moni teistä on polttanut/polttaa raskauden aikana? ja ne jotka pystyneet lopettamaan isoja vinkkejä kaivataan....

Vierailija
22/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin halaus susulle!!!

Nyt mäkin tiedän mitä on raskauspahoinvointi!! Siis ihan järkyttävä olo ollut tänään! Esikoisesta mulla ei ollut mitään pahoinvointia, mutta NYT ON!

Jos ei syö riittävän usein, tulee niin pahaolo että... No toivottavasti ei kestäisi montaa päivää!

Tosta tupakoinnista... Täälläkin kaipaillaan vinkkejä lopetukseen. Esikoisesta poltin koko odotusajan, sairaalassa ollessa en polttanut yhtään, mutta kotiin päästyä se sitten heti taas alkoi =(

Jaahas, tämä mammma lähtee isännän kanssa hakemaan uusia sohvia =)

Kyllä niitä odotettiinkin 2kk!

mammma rv6+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin Susulle lohtuhalit. Vakavaksi veti kun eilisen tekstisi luin. Paljon jaksamista ja parempaa onnea jatkossa!

Tohon galluppiin: poltin ennen ekaa raskautta, lopetin rv 6+5 kun näin ultrassa, että masussa tosiaan oli elämää. Lisäksi samoihin aikoihin alkoi pahoinvointi, joka oli niin voimakasta, että jo pelkkä tupakka-askin näkeminen alkoi kuvottamaan. Koko raskaus- ja imetysajan olin polttamatta, kunnes lähdin ekan kerran kavereiden kanssa " tuulettumaan" ja siitähän se sitten pikkuhiljaa taas alkoi. Nyt rv 6+0 ja täytyy tunnustaa, että vielä en oo täysin pystynyt lopettamaan :( Mulla on tässä plussan jälkeen ollut päiviä jolloin en oo polttanut yhtään, joskus poltan yhden, joskus otan mieheltä vaan parit sauhut... Helvetin huono omatunto on koko ajan tän asian takia, mutta uskon että eiköhän se lopettaminen taas onnistu pikkuhiljaa... Oikeastaan toivon, että alkais taas se pahoinvointi! Ja toivottavasti tällä kertaa lopetan LOPULLISESTI! Tsemppiä paljon teille muillekin asian kanssa painiville!

Vierailija
24/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla palaa :( Mutta koittanut vähentää. Tuo sydänäänien kuuleminen varmaan auttas lopetukseen. Töissä en kuitenkaan polta yhtään, joten siinä mielessä vähentänyt polttamista.

Esikoiselta lopetin muistaakseni jotain rv 10-12

Vierailija
25/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä etovia aaltoja oli tänään muutama, mutta muuten olen edelleen melko oireeton. Edelliseltä pahoinvointi alkoi rv 6, joten vielä on aikaa...

Työskentelen puutarha-alalla.

Yhtään tupakkaa en esikoisen aikana polttanut. Lopetin heti kun aloin epäillä raskautta. Ja nyt sama homma. On vaan niin kova pelko, että satutan sillä vauvaa. Olin lakkoillut jo aiemmin, mutta vain raskaus toi pysyvämmän tuloksen :) 2,5 kk oksentaminenkin teki osaltaan sen, etten sietänyt tupakan hajua ja loppu aika polttamatta olikin jo ihan leikkiä! Mulla se oli tapa, ei kova riippuvuus. Tsemppiä vaan kaikille tupakoiville!

rimma 5+1

Vierailija
26/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että mulla on ihan selkeä kivikova alamasu, ja mieskin illalla sanoi että sullahan on ihan selkeät rajat oikein alavatsassa missä pallomahaa on ? :-) Ja olen aika hoikka muuten joten tää on ihan kauheeta peittelyä! Mulla on vatsa tosi pömppö ja turvoksissa, oikein arkana. Nyt on myös taas tosi huono olo.... Kaikki makeat oksettaa ajatuksenakin eikä suolaistakaan toisaalta tee mitään mieli vaikka on nälkä. Jaiks :-(( Toivottavasti tää hellittää pian. Oltiin kylässä ja emäntä oli hommannut ihanat mansikkaleivokset jonka normaalisti olisin hotkaissut innolla. Nyt nieleskelin ja pidättelin laattaa kahvipöydässä.... huh.

Vierailija
27/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ekaksi Susulle pahoittelut !! Ei oo reilua...

Ammattigalluppia on ollu.. Insinöörin hommia rakennuspuolella teen. Tosin ei välttämättä mikään lopullinen ratkaisu, mut tällä hetkellä tykkään kovasti. Ja kun työpaikkakin on vakkari, niin mikäs tässä ollessa..

Ommaa nappaa: Kauheesti tekis mieli syödä, vaan mikään ei tunnu maistuvan. Tylsää. Äsken ainut vaihtoehto mitä kykenin " syömään" oli lihaliemi.. Katotaanpa miten käy, kun olis tarkotus myöhemmin vähän grillailla.

Masukipuilut jatkuu yhä ja edelleen. Välillä miettii, että onko ihan normaalia, mutta terkkari-ystäväni on rauhotellu, että oikein normaalia on !! Niin ja tämä VÄSYMYS ! Aivan uskomatonta, että koko kroppa voi olla näin väsyny. Yöllä nukkuu 12 h, päivällä yhet tai kahet 2 h päikkärit ja silti voi sanoo, että vähän väsyttää.

Aika on menny kyllä tosi nopsaan, ku tän viikon alussa mun jo piti varailla alkuraskauden ultraa. Ja vieläkään en oo sitä tehny!! Ou nou. Jospa huomenna..

Mukavaa iltaa maalismasut!!

Branco rv 5+6

Vierailija
28/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandi: mulla kans kakkosta odottaessa masu pullahti heti näkyviin ja rv 8 oli pakko ostaa äitiyshousut. Oli todella vaikeeta peitellä tonne rv12 asti ennenkuin kerroin töissä. Nyt kolmatta odotellessa alkuturvotuskin on hävinnyt ja näytän ihan siltä kuin ennen plussaa.

Joku manasi ettei alkuraskaudessa saa varmaankaan saikkua. Kyllä saa. Itse sain kakkosta odottaessa kovasta pahoinvoinnista johtuen muutaman päivän ja pikkuflunssastakin jouduin heti sairikselle.

Tupakoitsijoille kovasti tsemppiä lopetukselle. Tiedän ettei se ole helppoa ja itseäni ärsyttää kun joku väittää sen olevan välinpitämättömyyttä.

-m- rv 6+1

Vierailija
29/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa odotellessa maha pysyi pitkään piilossa, eikä kukaan uskonut viikkoa ennen synnytystä mun olevan jo niin pitkällä. Oon aika varma, että tämä maha tulee esiin nopeammin.

Tupakoitsijat: polttaako teidän miehet? Tiedän, että kaikki eivät näin helpolla lopettamisen suhteen pääse kuin minä. Itselläni auttoi kovasti myös se, ettei mieheni tupakoi, inhoaa sen hajua. Olisko teidän miehistä tsemppaamaan ja ryhtymään tukilakkoon =) ? Tupakanhimoa vähensi myös se, että tupakoinnin tilalle löysi jotakin muuta tekemistä (ja kurkkupastilleja).

Vierailija
30/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri sanoi et jos ei tietäisi jo että olen raskaana ni arvaisi sen kyllä,koska maha sen verran pömpöllään=) ihanaahan se sinänsä on mutta tuntuu hassulta kun nuo extrakilot nousseet pömpöttävän kohdun takia ylöspäin josta johtuen maha näyttää siltä kuin olisin jo 5kk raskaana...oishan se kiva jollekki sanoa et juu olen raskaana,toisella kuulla jo menossa jopa xD

Vierailija
31/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks voimahaleja ((())) Susulle! Kyl elämä on niin epäreilua...

Täällä hieman etova olo lisääntynyt. Aamupäivisin enemmälti, mut vessanpönttöä en oo onneks tarvinnu halailla. Esikoista odottaessani pahoinvointia oli iltaisin viikoilla 6-10. Kohdun kannattimet edelleen aiheuttavat pientä kipuilua kääntyillessäni yöllä. Ja tänään oli ihan menkkamaiset tuntemukset alamasulla.

Mii@83: Meillä poitsu on kohta 7kk ja pikku kakkosta odotellaan :) Kyllähän siinä varmasti haastetta on kun toista imettää ja toinen viipottaa sen kun kerkii. Mut vauva-aikahan on loppujen lopuksi lyhyt, joten kaveria ainakin sitten toisille on.

Mie en kyl tätä raskautta todeksi usko (oireista huolimatta) ennen kun ultrassa nään, että siellä masu-asukki on. Ekaan ultraan vielä kauhian pitkä aika...*huokaus* (26.7.) Me saadaan eka varhaisraskauden ultra neuvolan puolesta, kun tää raskaus on todellinen ihme. Haluavat varmistaa missä mennään.

Sosiaalialalla työskentelen...kehitysvammaisten ohjaajana. Vakipaikka on...varmaan tykkäävät töissä, kun tämä äippäloma loppuu lokakuussa, niin seuraavalle äippälomalle jäänkin sitten jo tammikuussa :)

Hansuliini

Vierailija
32/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä kiitokset K.J toissapäiväsestä kannustuksesta!

Kuvotus pahenee päivä päivältä. Se tulee ja menee, mutta kestää aina kauemmin ja pahempana. Väsymyskohtauksia iskee myös ajoittain. Muuten oireet ovat aika vähäisiä. Rinnat ovat hivenen arat, mutta eivät pahasti. Alavatsalla tuntuu yleensä iltaisin erilaisia tuntemuksia ja ne tuntuvat vähenevän. Yöllä olen käynyt parikin kertaa vessassa, rakko tuntuu lähes aina täydeltä. Janottaako raskauden alussa tavallista enemmän? Jos niin on, mistäköhän se johtuu?

Pinja

Vierailija
33/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelyn laitoin jo listalle.

Eilen testissä erittäin vahva positiivinen vaikkakin rv vasta 3+5.

Ihmettelin kun saunassakin palelin=)

Viikko sitten olin jo luovuttamassa ja ihmeissäni miksi menkat alkoivat jo kp 22.Mutta ei ne olleet menkat vaan ilmeisimmin kiinnittymisvuotoa(?)

Pientä tuhrua tulee yhä runsastuneen valkovuodon mukana.Toivon että kaikki menee kuitenkin hyvin!

Onko kellään muulla kokemusta ns kiinnittymisvuodoista??

Ultran tilasin omalle gynelle ja sain ajan 1.8.Siihen asti täytyy yrittää pitää jalat maassa=)

Olo on ihan höperö vaikka tässä massua jo kuudetta kertaa olen kasvattamassa.Aina vaan niin ihmeellinen ja hämmästyttävä asia!

Nyt poistun takavasemmalle!

Pahoitteluni keskenmenon saaneille!Lämmin halaus!

Leanna+5 ja rv huikeat 3+6

Vierailija
34/34 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui kokonaan nuo gallupit, vaikken kyllä juuri mihinkään osaa vastata.

It-alalla olen ja ensimmäistä toivon ja odotan. Ultraamisesta olisi kiva kuulla, jos joku tietää. Tupakoijille toivotan onnea ja kehoitan himon iskiessä miettimään läpi ne syyt, joiden takia kannattaa olla polttamatta. Tietääkseni ei ole pakko kertoa työhaastattelussa raskaudesta. Minulla on ollut usein virtsatieinfektioita, mutta minulla oli myös raskausoireena samanlaista kipua kuin virtsatietulehduksessa, joten toivotaan, että kyse on samasta, Dandelion. Virtsatientulehduksia pystyy estämään tietyillä toimenpiteillä aika tehokkaasti (mm. alapään hygienia, lämpimänä pitäminen, runsas juominen). Jos tauti iskee kunnolla, on parempi syödä lääkekuuri, mutta esimerkiksi runsaalla sitruunavedellä voi onnistua nujertamaan lievän tulehduksen. Sitruuna on hyväksi kuulemma siksi, että se on hapanta ja siinä on c-vitamiinia. Ajoittaista ärtymystä esiintyy, onneksi vastapainoksi myös haltioitunutta euforiaa. Kun tapani ei ole suutahdella, ärtymys saa minut enemmän masentuneeksi, mahdollisesti itkuiseksi. Tuntuu kyllä, että mielialat vaihtelevat tavallistakin enemmän. Onnea kaikille sykkeen nähneille!

Pinja