Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@@@ MAALISMASUJEN TORSTAI @@@

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys näyttää siis jatkuvan :)

SUSU: Olen todella pahoillani puolestasi!! Hyvää jatkoa ja valoisaa tulevaisuutta!

Minun piti taas tänä aamuna käydä halaamassa porsliinista ystävää - eipä ollut viikkoon tarvinnutkaan. No, onneksi etominen ei ole niin voimakasta kuin esikoista odottaessa, kun en silloin voinut käydä edes jääkaapilla ilman että meinasin oksentaa.

Ammattigalluppiin vastaan, että olen tällä hetkellä väliaikaisesti henkilöstökonsulttina, mutta oikea ammattini on tietotekniikan parissa. Lisäksi teen kakkostyötä, jossa olen pelinhoitajana ravintoloissa - Tämän ilmeisesti joudun piakkoon jättämään, jahka nyt pääsen sinne ultraan ja raskaus varmistuu todelliseksi.

-neet rv 5+5

Vierailija
2/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa jo olla silmäpusseja. väsymys siis näkyy ja tuntuu...

ja etominen jatkuu. oksentamassa en kuitenkaan ole joutunut käymäänkuin kuin yhtenä yönä pari päivää testin tekemisen jälkeen.

ammattigallup; olen teletekniikka-alalla.

aurinkoista torstaita kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susulle suuret pahoittelut!! :´(

Ammattigalluppiin sen verran, että minä myös toimistotöissä, määräaikaisena ensi vuoden tammikuun alkuun.

Kaksi viikkoa vielä lomaan ja nyt jo alkaa kypsyttämään, kun täällä ei yksinkertaisesti tapahdu mitään, niin ei ole mitään tekemistä. Tylsää!!

Täällä ei olotila ole kovinkaan muuttunut.

Hieman ehkä on enemmän ollut väsymystä havaittavissa ja olenkin nyt tällä viikolla ottanut joka päivä töiden jälkeen torkut. =)

Tuntuu myöskin, että jotenkin nukkuisi paljon sikeämmin ja paremmin tällä hetkellä. Sitten kun vielä saisi jatkaa niitä unia vielä aamukuudesta eteenpäinkin niin olisi ihanaa. Naposteleminen (ruokaa) on myös lisääntynyt, kun olen koittanut välttää sitä kuvotuksen tunnetta, joka tulee jos pääsee liian nälkä yllättämään.

Joku oli jo käynyt ultrassakin (anteeksi, nikki unohtui aivan tyystin).

Hienoa, että pikkuinen oli oikeassa paikassa! =)

Voi kun itsekin pääsisi pian ja saisi varmistuksen siitä, missä se nuppu oikein kasvaa.

-viivi rv 6+1

Vierailija
4/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susulle pahoittelut tapahtuneesta ja paljon voimia. Itku silmässä luin kirjoitustasi.

ON: etovaa oloa havaittavissa. Varsinkin jos joku polttaa lähellä. Ei ole ennen tupakansavu noin ärsyttänyt. Muutenkin on hajuaisti herkentynyt. Rinnoissa ei minkäänlaisia oireita, eikä muutenkaan. Vielä huolestuttaa, että jos matkalainen ei olekaan kyydissä mukana.

Pikkasen pelottaa se alkava työpaikka. Pakko nimittäin heittää " valkoinen valhe" etten tiennyt olevani raskaana. Toivottavasti en saa vuosisadan vihoja niskaani. Mitäpä mieltä muuten olette asiasta: voiko/saako raskaana oleva hakea uutta työtä kertomatta raskaudesta?? Tiedän että lain mukaan ei ole este, mutta mitä mieltä itse olette?

Uusille plussanneille onnea ja tervetuloa joukkoon.

-m- rv6+1

Vierailija
5/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut minultakin. voimia!

Vierailija
6/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymystä ja mieletöntä selkäkipua täällä. Tiistaista olen ollut sairaslomalla tämän viheliäisen selkäsäryn takia. Noidannuoli iski keskellä kauneinta kesää.

Taas tuossa päivänä muutamana jo epäilin, olenko raskaana ollenkaan, kun ei ole oireita. Tänään sitten ei enää tarvinnut epäillä, kun aamukahvi meinasi lentää kaaressa pihalle. Melkein laitoin sadetanssiksi tuon kunniaksi. Sainpahan siis jotain konkreettista oiretta raskaudesta. Maanantaina on sitten ultra, jossa toivottavasti näkyy pienen pieni syke oikeassa paikassa. Siitä tulen kertomaan sitten.

Ammattigalluppiin: Olen elintarvikealalla. Työhön kuuluu tuotteiden valmistus ja sterilointi.

~Tuuli~

p.s. Jippii...tänään vaihtui viikko, hurjat rv6

Vierailija
7/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittelin tuonne esittelypinoon jo tietojakin :)

Olen lueskellut jo jonkin aikaa mutta nyt vasta uskaltaudun mukaan.

Susulle pahoitteluni ihan ensimmäisenä - kurjaa.

Njoh, pähkäilin tuossa eilen, että vaihteleeko oireiden voimakkuun päivittäin? olen aina kuvitellut että oireet voimistuu kun hormonitasi nousee...eli oikeestaan päivittäin, ainakin näin alussa.

Eilen ei mulla ollut oikeestaan oireen oiretta, vaikka yleisesti päätä onkin särkenyt ja väliin mankkamaisesti jomotellut alamasua, rintojakin on vihlonut, mutta ei eilen...tänään on sitten taas edes jotain lieviä oireita ollut. *ihan ymmällä*

Mites sitten tuo varhaisraskauden ultra? Kyselin tätä samaa tuolla ensikoiden pinossa, kun varailin Fermedi-klinikalta ajan tuohon ultraan, ja sieltä sain ohjeita, ja kertoivat että radiologi tekee ultran vatsan päältä. ja kun on vasta rv7+0! Moni on kertonut että ei siinä mitään vielä näy, kun varhainen täytyisi tehdä sisäkautta...miksi sitten tekevät jos ei siinä yleensä näillä viikoilla näy? Oon ihan ymmälläni kun en tajua.

Onko kukaan käynyt varhaisr.ultrassa joka olis tehty vatsan päältä? Näkyikö/kuuluiko mitään?

Ja ens maanantaina olen siis menossa...Samainen radiologi toimii kai helsingissä Felicitas-klinikalla, joten jos siellä olis joku käyny ni vois tietää?

Tappert - ihan hukassa ja peloissaan rv6+3

Vierailija
8/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ammattigalluppikin; maatalouslomittajana toimin

Tappi

Vierailija
9/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko voit toimia lomittajana tai oikeemmin tohdit? Itsellä edellisten raskauksien kanssa ei ollut ongelmia navetoinnin kanssa mutta nyt jo pienikin ylimääräinen työ tuntuu mahassa vaikka viikkoja näinkin vähän. Johtuuko väsymyksestä en tiedä mutta sairaslomaahan ei varmaan saa vielä aikoihin!

tanja-77

Vierailija
10/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo että pitäis päästä petiin... Mitenkähän sitä selviää kun pian taas työt alkaa ja pitäs juoda aamukahvit jne, huh!

Oireista sen verran kun joku kyseli voimakkuuksista ja vaihteluista niin mulla ainakin viimeksi oli juuri niin että saattoi olla pari ihan oireetonta päivää ja sitten taas oli jotain. Ja nyt tuntuu että tää huono olo menee joka toinen päivä-periaatteella eli eilen olii tosi hyvä olo ja tänään taas heti aamusta heikottaa ja ihan väkisin sain järsittyä yhden leivän. kamala nälkä mutta tuntuu täydeltä ja tulee huono olo nopeasti. Pitää syödä vähän ja jatkuvasti.

Mulla on ultra ensi viikolla kuten Tuulillakin. Jännittää tosi paljon. Koskaan ei ole mahan päältä tehty ultraa alussa, ja jopa niskapoimu-ultra rv13 tehtiin viimeksi sisäkautta! Joten oudolta tuntuu jos joku yrittää mahan päältä tehdä jotain viikon 6-7 ultraa?!

Olen vakituisessa työpaikassa, ollut vuoden, it/telealaa ja siellä myyntipäällikkönä. Ihana työpaikka ja mahtavat työkaverit. Tulee todellisena jymy-yllärinä kaikille että meille tulee toinen lapsi :-) Ovat tainneet pitää minua oikein uranaisena ja bilehileenä jolle yksi lapsi riittää..... no, katsotaan nyt. Itse olen enemmän kuin onnellinen jos meille todella tulee maalisvauva ja pääsen pois työelämän kiireestä ja stressistä lapsien kanssa kotiin!!

rv taitaa olla nyt 6+0

Vierailija
11/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on edelleen normi olo... Masun turvotus oli hävinnyt aamulla, mutta 3 kahvikupposen jälkeen tuli takaisin :D Pitäisi koittaa vähentää tuota kahvin juomista. Sen verran kyllä jo vähentänyt, että päivällä juon 1-2 kupillista. Ennen saatto mennä päivällä 4 kupillistakin + siihen vielä aamuisin 2-3 kupillista.

Työskentelen hoitoalalla, työ ei ole vakituinen. Vaihdoin juuri paikkakuntaa, joten vanha työ jäi sinne :( Nyt joutuu sijaisuuksia tekemään/pätkätöitä. Onneksi äippärahat taitaa sitten tulla vuoden 2005 verotuksen mukaan, joten saan ilmeisesti ihan hyvät rahat.

-anzq rv 6+1 (hui kamala...näin ne päivät kuluu)

Vierailija
12/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Susulle täältäkin!

Eilinen oli kummallinen päivä; oikein huoletti, kun olo oli hyvä ja pirteä, ei kuvottanut eikä kivistänyt mistään.

Tänään sitten heti aamusta alkoi tuntua taas pientä virtsatieinfektion oiretta... toivottavasti olisi väärä hälytys; edellinen antibioottikuuri kun loppui vasta viime lauantaina! Olen jotenkin ihan ymmälläni tästä, kun minulla ei koskaan ennen ole näitä ollut, niin miksi nyt sitten? Onko jollain kokemusta toistuvista infektioista? Antibiootit tekee mulle tosi kamalan olon, joten ei todellakaan houkuttelisi uusi kuuri saatikka sitten mikään estolääkitys. :(

Ammattigalluppiin: Työskentelen taidekäsitöiden parissa, suunnittelua ja sen sellaista.

Vierailija
13/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin yhtyisin teidän joukkoon. Koettiin alkuviikosta miehen kanssa iloinen yllätys, me odotetaan pikku kakkosta! Suunnitelmissa oli kyllä perheenlisäys, mutta ei arvattu sen koittavan näin pian! Nyt on sellainen lievä sekava mieliala...

Onko täällä joukossa muita joilla on alle vuoden ikäinen vauva ja odottaa toista?

Meidän poika täyttää lopummalla kuuta 10kk.

Mulla on myös ollut etovaa oloa, mutta ihan ei oo tarvinnut oksennella. Nyt on parina päivänä rinnat aristelleet.

Töissä on kurjaa kun joutuu olemaan kuuman uunin vieressä monta tuntia putkeen ja muutenkin kun tää ilma on tosi lämmintä. Olen töissä ravintola-alalla. Tällä hetkellä osa-aikaisesti ettei pojan tarvii olla vieraalla hoidossa.

Mii@83 6+0 (ehkä)

Vierailija
14/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanja-77;

sanopa se...nyt JO tuntuu jos on pidempää kyykyssä lehmän vieressä, että alamasu kramppaa. Se pelottaa ehkä eniten, että kun tilat ja eläimet vaihtuu, niin aina on " uudet" eläimet, isoja ja arvaamattomia kun ovat niin koskaan ei tiedä. Ja jos talonväki sanoo että; " ei meidän lehmät potki, voit ihan huoletta lypsää" niin ihan takuuvarmasti potkivat juuri lomittajaa :)

Tämänhetkisen tilan emäntä on äippälomalla, ja muistelen että hän teki ihan viimeiseen asti työt navetassa - yksin! ja käsipelillä kaikki! Luulenpa että vaikka pystyisin niin en uskalla.

Olen yrittänyt peräänkuuluttaa lomittajaa joka tietäisi tästä äippäloma-asiasta, mutta ei näy kuuluvan. Tietämän mukaan ainakin osa on siirretty " helpompiin" sikalatöihin ja muihin, mutta kun mä olen vaan nautatila-lomittaja, eli sioista yms en tiedä juur mitään...aikasta epävarma tilanne.

Ajattelin kuitenkin toimistolla kertoa asiasta sitten rv12 tienoilla, niin osaavat varautua, ja voivat edes yrittää laittaa kevyempiin paikkoihin. Onhan se kuitenkin talonväkeä kohtaan ihan väärin, jos lomittajalla menee useempi tunti ylimäärästä aikaa raskauden takia kun joutuu löysäilemään ja kantelemaan pienemmissä erissä - ja joutuvat siitä ylimääräisestä sitten maksamaan, vaikka voisi olla joku muu lomittaja joka selviäisi ripeämmin.

No, lienee toimiston ongelma...kiva siirtää vastuu muille :)

Vierailija
15/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Kohta on taas edessä viikonloppu, ja kesäloma! Miehelläni alkaa siis neljän viikon loma, ihanaa! On toinen käsipari kotona. Muumimaailmassa olis tarkoitus käydä ja kenties Zoolandiassa. Viimeiseksi lomaviikoksi saimme vuokrattua mökin, joten muuten olemme kotosalla. Tänään ei ole ollut niin huono-olo kuin eilen, mutta väsyttää!! ja närästys on taas alkanut, kuten aiemmissakin raskauksissa. Minulla se on kestänyt alkupahoinvoinnin ajan ja sitten helpannut.

Kerroin tänään ystävälleni raskaudesta, meillä on aiemmat pojat samanikäiset. Jonkun kanssa täytyy saada höpöttää tästä asiasta!

Mutta huomenissa taas enemmän, menen nyt köllimään, kun pojatkin on pedissä!

Ja Susu; Uutisesi veti hiljaiseksi, voimia sinulle suuren suuresti :((

t. Caius rv 6+3

Vierailija
16/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi Susulle pahoitteluni :(

Eilen tuli tehtyä visiitti tuonne pääkaupunkiseudulle ja Ikeaan - siellä oli vain raskaana olevia naisia ;-) hauska kun niitä massuja taas huomaa niin paljon ja tietty näkyväthän mahat paremmin näin kesällä kuin talvella suurien vaatteiden alta.

Tuo reissu oli kyllä kaikkea muuta kuin helppo, illalla olin niiin poikki että. Ei oikein kuumassa autossa istuminen ollut hyvä idea kun muutenkin tuntuu että saisi olla nukkumassa jatkuvasti. Mutta oli ainakin vähän vaihtelua. Huomenaamulla lähdetään mökille viikonlopuksi rentoutumaan - siellä on onneksi monta ylimääräistä käsiparia auttamassa esikon hoidossa :)

Ammattikyselyyn vastatakseni, minä toimin tutkijana, saas nähdä miten saan taas yhdistettyä toisen lapsen ja työn. Noh, sitä voi suunnitella ja huolehtia myöhemmin.

Aurinkoista ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

aupale 6+3

Vierailija
17/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten tänään ultrassa käyty ja pienen Piiperon syke nähty. Kaikki kunnossa.

Itsellä vain se lääkitys joka voipi aiheuttaa keskenmenon ensimmäisellä kolmanneksella, nyt sitten toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Onnea kaikille

Vierailija
18/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo tuonne maalismasujen la -pinoon ilmottautunut, mutta pitäähän sitä tännekin jotain kirjotella. Minulla oireita näköjään aika vähän kun muihin vertaa. Lievää kuvotusta ollut viikon verran. Väsyttää, mutta en saa nukuttua. Ainoa todella vaivaava oire on valtava ärtyneisyys. Onko kellään muulla vastaavaa? Mulla ollut molemmissa edellisissäkin raskauksissa kyllä sama muutaman ekan kuukauden. Suutun ja räjähtelen pikku asioista. Säälittää mies ja ennenkaikkea lapset! Mutta se normaalisti lyhyt pinna on nyt kadonnut kokonaan...

marrge&sintti rv 5+6

Vierailija
19/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jänskättää, menen puolen tunnin päöästä ultraan, saa nähä näkyykö siellä sydämen sykettä, ja onko alkio edes oikeassa paikassa...

Oloanikaan en voi verrata mihinkään entiseen, kun tämä on vasta se ensimmäinen raskaus... Kerron sitten myöhemmin miten kävi...

Amelia_ rv6+1

Vierailija
20/34 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä aika kireänä tunnelma kun hermo meinaa mennä tuohon ukkoon joka on kipeänä ja yllättäen kipeä mies vajoaa lapsen tasolle ja minähän en ala hyysää ja hoivaa kun on muutakin tekemistä xD

ja lisäkiukutusta toi se tieto että painoa oli tullut lisää alle 2viikossa melkein 2kiloa=/ ei paljon hymyilyttänyt...

hirmusen hyväntuulisena olen noin muuten pysynyt,saatan helpommin ehkä välillä räjähtää mutta noin yleisesti ihan hyvä mieli.

rinnat on arat ja turvonneet,kohtu pullottaa :o ja kohtalaisen paljon...nälkä on jatkuvasti jne jne...enää lyhyt aika ultraan:P ihanaa...

rv tänään öö,6+7 tai 7+0,ei tietoa....