Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisat torstaina***

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla alkaa olla vissiin tuo kesäisten hellekelien kiintiö aika täynnä. Harvinaisen kauniista kesästä ollaan saatu nauttia, saa nähdä kuinka pitkään kelejä riittää. Nyt kun lämpötilat ovat ainakin täällä Turun seudulla pysyneet kohtuudessa (siinä alle 25 astetta) on ollut ihan hyvä fiilis. Turvotus ei onneksi vaivaa ja suonikohjukin on käyttäytynyt aika mallikkaasti. Sain jopa nukuttua viime yönä!

Siivousinto on nyt ohi ja hyvä niin, siivottavaa ei ole tuota normaalia perussiivousta kummempaa. Nyt täytyisi harjoitella tuota rennosti ottamista. Mies nauroi, kun sanoin samaisen hänelle. On kuulemma helpompi saada viiden kilon kinkku mahtumaan kahden kilon pussiin kuin minut rauhoittumaan. Sitten joskus ihmettelen miksi lapseni ovat niin eläväisiä...:))

Minulla on muuten kummallisia mielihaluja näin loppuraskaudesta...kaikki piparmintulla maustettu (hammastahna, purukumi...) ja kaikki purutabletit (Rennie, kalkkilisät,magnesium...). Jostain kumman syystä imurin tuoksu (varmaan pöly ja lika) saa minut ekstaasiin samoin osa pesuaineista. Mihinkään ruokaan ei ole himoa lainkaan. Tämä sama kuvio on toistunut jokaisessa raskaudessa. Piparminttu edistää vatsan toimintaa ja kalkki ja magnesium on ihan ymmärrettävissä, mutta tuo imurin tuoksu...

Elokuisten pino on ollut kovin suosittu viime aikoina, lieneekö loppuraskaus tehnyt ihmisistä aktiivisempia. Saapa nähdä kuinka paljon täällä pyörii ihmisiä, kun elokuu lähenee loppuaan. No me pidämme pinoa pystyssä Airin ja Calathean kanssa, eikö niin?

Lähdenpä tästä kahvin keittoon ja ja jos vaikka tuonne sohvalle istahtaisi, kun on pykännyt aamiaiset lapsosille. Pirteää heinäkuun päivää kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 33+2

Vierailija
2/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinki suht vilponen yö takana, tyttö kyllä sitten herätti ainakin kolmeen eri otteeseen.

IMURINTUOKSU, arvaa vaan opemamma repesinkö kun luin tuon... no ainakin teillä on siistiä kun mamman pitää tyydyttää himojaan :P...

ELOKUUNLOPUN PINOT: mie luulen että täällä käy samanmoinen kuhina ellei suurempikin sitten loppukuusta :).. ainakin esikkoa ootellessa oli tosi kiva kun vakkari porukka oli jo vauvansa saanu ni ne taustailijatkin uskaltautui pinoihin ja minähän sillon luurasin joulukuisissa aina tammikuun hyvään alkuun asti... siinä vaan porukka tiivistyi kun oltiin kaikki yliajalla jne.....

jups, tää siirtyy taustalle...

hanneli ja natikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä se on ollut jo jonkin aikaa käynnissä ja kämppäkin alkaa näyttää taas suht siistiltä, kun olen imurin kanssa heilunut. Mies on pojan kanssa leikkipuistossa ja on hetki aikaa touhuilla vaikkakin mies aina sanoo, että kun he ovat pois niin pitäisi levätä. No, kun tuota tekemistä riittäisi niin loputtomasti. Ja tänään on hiukka viileämpää luvassa, joten tuo siivoaminen tuntuu paljon helpommalta.

Tosiaan me loppukuiset varmasti täällä roikutaan aika pitkälle, joten eiköhän pino pystyssä pysy ;) On ollut aivan ihanaa, että mukaan on aktivoitunut näin loppumetreillä lisää porukkaa.

Käynpäs laittamassa pyykit ulos kuivumaan ja uuden koneellisen. Mukavaa päivää kaikille elomasuille!

Air 32+5

Vierailija
4/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei elokuiset!

Moneen viikkoon en ole tänne päässyt ja nyt ilmoittelenkin jo vauva-uutisia! Mökillä olimme pari viikkoa ja aikamoinen työleiri oli, kun kaikki piti tehdä alusta alkaen käsin pyykkeineen ja ruuan laittoineen... Mitenhän entisajan naiset oikein jaksoivat... Mitään suurempia merkkejä synnytyksen mahdollisesta käynnistymisestä ei ollut ja aikomuksena oli vain käväistä Helsingissä neuvolassa. Tulin esikoisen kanssa kotiin sunnuntai-iltana 9.7. ja mies jäi mökille (rakennusprojekti siellä menossa). Onneksi sanoin lähtiessä, että pitää puhelimen päällä öisin. Nukuimme maanantai-aamuun aivan normaalisti, kunnes klo 7 tunsin ensimmäisen kipeän supistuksen. Seuraava tuli jo noin 5 minuutin kuluttua ja neljän säännöllisen supparin jälkeen soitinkin jo miehelle ja varoittelin alustavasti tilanteesta. En kyllä millään uskonut, että synnytys jo voisi käynnistyä. Viikkoja siis ma kasassa 37+2 ja esikoisesta supisteli paljon ja kauan ja meni kuitenkin 5 päivää yli lasketun ajan. Yhtäkkiä kuitenkin housuihin lorahti jotain ja epäilin, että lapsivettä oli alkanut tihkumaan. Supistukset jatkuivat koko ajan säännöllisinä noin 5 min. välein. Kauhealla tohinalla aloitin esikoisen hoidon järjestelyt ja onneksi sisko oli tyttönsä kanssa kotona. Aamupalat piti laittaa tytölle ja keräillä itselle ja tytölle vaatteita. Vieläkin tosin epäilin, että josko tämä vielä tästä laantuisi ja lapsivesi olisikin ollut vain valkovuotoa. Supistukset kuitenkin kovenivat ja soitin miehelle, että nyt ajamaan pian kohti Helsinkiä. Siskon mies tuli onneksi apuun ja haki tytön hoitoon heille ja samalla päätimme, että vie minut Kättärille. Sinne saavuimme noin klo 9. Supistukset olivat jo tosi kipeitä ja tiheitä. Kuitenkin sain itse käveltyä hissille ja osastolle reppu selässä :) Hoitaja ei oikein ymmärtänyt tilannetta (enkä itsekään) ja hoiti siinä vielä muutaman työtehtävän minun odotellessa käytävässä tuskaisena. Sitten pyysi minua siirtymään itsekseni synnytyssaliin. Sinne taas tallustelin reppuni kanssa ja laskin ajominuutteja, milloin mies oikein saapuisi. Kätilö tuli huoneeseen noin 9.20 ja otti lyhyet sydän- ja supituskäyrät. Sitten alkoi kiirehtiä sisätutkimuksen kanssa ja kuinkas ollakaan, olin jo 8 cm auki! Kätilä sanoi, että ihan kohta sinulla on lapsi sylissä. Samalla tajusin, että tästähän on oikeasti tulossa luomusynnytys, enkä tule saamaan kipulääkitystä. Meinasi paniikki iskeä, mutta kätilö rauhoitteli, etteivät kivut enää kovemmiksi muutu. Samaan syssyyn soitin miehelle, että missä hän on ja onneksi oli jo kättärin hississä. 9.35 saapui saliin ja jo 9.45 olin jakkaralla ponnistamassa. Itse en olisi muuten jakkaraa edes ajatellut, mutta kätilö sen viritteli kysymättä ja osoittautui tosi hyväksi! Klo 9.55 aika kivuliaan, mutta lyhyen ponnistusvaiheen jälkeen meille syntyi pieni terve poikavauva! Poika vinkaisi jo, kun pää oli syntynyt ja muu vartalo oli vielä sisällä. Vauvan mitat olivat 2640 g ja 47 cm. Haikaranpesässä siis synnytimme, mutta emme saaneet sinne jäädä pojan pienuuden takia. Siirryimme tavalliselle osastolle ja ensimmäisen yön vietimme perhehuoneessa ja tyttö oli mummolassa. Toiseksi yöksi mies tuli tytön kanssa kotiin. Verensokereita mittailtiin tiiviisti ja välillä arvot olivat alhaisia, mutta onneksi lopulta maito nousi hyvin ja pääsimme eilen iltapäivällä kotiin. Aika käsittämätön synnytys kyllä oli, ekasta supituksesta 3 h syntymään ja tuntui, etten ollut oikein hommassa täysin mukana, kun kaikki oli niin sähäkkää. Mutta ihana olo on nyt ja suloinen poikavauva nukkuu kehdossa. Nyt täytyy irroittautua koneelta, palailen myöhemmin lukemaan teidän kuulumisianne.

Jaksamista helteiden keskelle!

Pantteri ja poika 10.7.

Vierailija
5/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erian Taatelin lisäksi siis toinen syntynyt elokuinen? Ehkä minä myöhemmin aktivoituneena unohdan jonkun? Nyt monilla on jo paljon viikkoja kasassa.

Täällä tavallinen aamu. Itse olin pystyssä ennen esikoista ja pitäisi lähteä pian ulkoilemaan. Hyvin nukuttu yö takana. Eilen oli koko päivän jotenkin oksettava olo ja olenkin helpottunut, kun nyt selkeästi pirteämpi olo.

Sf-mitasta: Kiitoksia teille, jotka kommentoitte. En nyt niin valtaisan huolestunut olekaan ollut, kun ymmärrän, että paljon on lukemat mittaajasta kiinni. Esikoisestakin sf-mitta pysähtyi 31 cm jo useampi viikko ennen laskettua aikaa ja aika samanlainen maha tuntuisi nytkin olevan. Harmittaa vaan, kun tuo tarjontakin on vielä selviämättä ja sen lisäksi miettii vielä masun kasvua. Toivottavasti vauva ymmärtää ensi viikon torstaihin mennessä ottaa selkeän raivotarjonnan ja tämä mamma pääsee miettimään muita asioita.

Minuakin nauratti tuo opemamman mieltymys imurintuoksuun. Täällä ollaan ihan hulluna puuntuoksuun. Meillä on noin vuoden vanha asunto ja sauna tuoksuu edelleen puulta. Siellä olen välillä käynyt puhumassa puhelimessa ja lukemassa kirjaa, kun tuoksu vain vetää puoleensa. Muita suosikkeja ovat veneterva ja autotallin hiukan bensan ja öljyn sekainen haju.

Velho78 rv35+1

Vierailija
6/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pantterille megahyper onnittelut pojan johdosta :) wau upeeta,näin sitä eltaan lisääntyy ;)

MIELIHALUISTA/TUOKSUISTA: mulla tuli eilen tosta cif power (joku vaahto) ni sellanen et ihanan hajunen :D vaikka se haisee jollekki kloriitille tai jollekki :S

ai niin opemammalle et mäkin taidan olla siellä teiänkaa pinoo pitämässä,meillähän on muutamanpäivä ero nois viikois.

mut palaan myöhemmin kattelee tänne,nyt pakkaa likan vaatteet ku menee mummolaan muutamax yöks..jaksut kaikille.

k.h.p ja tärppi 33+4

Vierailija
7/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia, että yksi elokuinen tuli nyt niin reippaana poikana jo maailmaan. Olipas hyvä, että ehditte sieltä mökiltä lähteä sitten jos sieltä olisi ollut kovin pitkä matka sairaalaan. Onnea koko perheelle!

Minullakin on huomenna taas neuvola, ja kiinnostaisi tietää onko vauva neuvolantädin mielestä oikeinpäin. Tänään hikka vaan tuntui huolestuttavan ylhäältä ja alavatsa tuntui melko tyhjältä.

Huomenna taas tulee viikonloppu. Pitää miettiä, että mitä kivaa kesäohjelmaa sitä keksisi...Hannelilla taisi olla se rokkitapahtuma. Oletko ihan itse menossa kuuntelemaan esityksiä? Tänään vaan herätysradiossa yleX:ssä siitä Ilosaari rockista puhuttiin niin tuli mieleen...

Joo eiköhän meitä elokuisia riitä pitkälle elokuun loppuun ja syyskuullekin asti pinoilemaan. Heiniksien pinoja vilkaistessa tosiaan vaikuttaa siltä, että ei ne palstailijat siellä vähene, ehkä kirjoittajat vaan vaihtuu.

Pia 37+3

Vierailija
8/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pantterille ja koko perheelle. Hui kamalaa, nyt ollaan jo niin lähellä, että elokuisia alkaa todella syntymään.. =)

Minulla taas on himoja ennemminkin ruokaan ku hajuihin.. Persikoita oon vetänyt parhaimmillaan kilon päivässä ja viime viikolla meni varmaan sama määrä mansikkaa. Kai se johtuu tosta kun on noin kuumia ilmoja ollut, että pakko saada jotain fressiä. Eilen onneksi satoi koko päivän täällä kaatamalla ja ukkonen jyrisi, raitistui vihdoin täälläkin. Tympeää vaan tuo kova tuuli.

Eilen pääsin vielä kääkkäileen 10 kilsan lenkin koiran kanssa. Mut on kyllä yllättänyt se, kuinka hyvin sitä jaksaa tän mahan kanssa. Kuvittelin silloin alkuraskaudesta, että loppuraskaus on tosi hankalaa, mutta mulla se on ollut aika helppoa. (koputtaa puuta) Ainoaksi harmikseni huomasin, että alavatsaa koristaa JÄREKYTTÄVÄT raskausarvet, jotka on päässyt tulemaan ihan huomaamatta, ku enhän sinne alaosaan enää näe =S. Tosi ikävää, ehdin jo toivoa välttyväni niiltä kokonaan. No nyt on varmaan odotettavissa, että niitä on elokuun puolella jo ympäri massua. =(

Itsekin taidan kokeilla tuoda synnytysjakkaraa, sitten kun aika koittaa. Siitä olen kuullut paljon kehuja, ja se kuulostas minullekin sopivalta. Hiukan harmittaa, kun en toivonut, että olisin kokeillut vesiallasta. Mutta ajattelin, että sitten ku ollaan tosi toimissa, niin jos tuuri käy ja se sali on tyhjänä, niin kysäsen sitten jos siltä tuntuu. Edelleenkin vaikka en tiiäkään minkä luokan kivuista puhutaan, niin eniten jännitän/pelkään epiduraalia ja olis mukava, jos sen pääsis välttämään. Olen piikkikammoinen ja varsinkin alaselkä on semmosta aluetta, mihin en kaipaa pitkiä piikkejä. Synnytysvalmennuksessa katsottiin videolta se epiduraali puudutus ja eipä helpottanut yhtään. Mutta katsotaanpa sitten uudelleen sitä, kun ollaan oikeasti kipeitä, miltä sitten tuntuu.. Juu, lähtis ruuanlaittoon, että ukko saa apetta kun tulee ruokatunnilla kotona käymään.. Vielä kerran oikein paaljon onnea Pantterille!!!

Ikarus 34+2.

Vierailija
9/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, nyt kun alkaa tulemaan näitä synnytyskertomuksia, on jo vissiin pakko jo alkaa ajattelemaan että itselläkin se on kohta edessä.. :)

Meillä ei vielä oo oikeestaan mitään laitettuna vielä...

Ja niinkuin Opemamma sanoi, eiköhän me roikuta täällä loppuun saakka, eli vielä ehtii hyvin. Toivottavasti..

Calathea 33+3

Vierailija
10/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, kyllä vähän laitto mietityttämään toi synnytysuutinen, kun juuri samalla raskausviikolla kun pantterilla synty poika, on meilläkin tarkotus olla mökillä.... Ja olen juurikin ajatellut, että kun kaksi synnytystä on takana ja kumpikin mennyt päivän-pari yli lasketun, ei nytkään kannata odotella tätä tulokasta yhtään aikasemmin. Ehkä on paras miettiä varasuunnitelma lastenhoidolle mökkiviikoksi, ettei sit tuu semmosta että tarttis synnyttää ilman miehen mukanaoloa;)

Raskausviikot 35+5

Vierailija
11/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielettömän suuret onnittelut Pantterille poikavauvan johdosta!! Aivan uskomatonta, että vielä viikko sitten totesimme olevamme samassa tilassa kohdunkaulan ym. suhteen ja nyt siellä on jo pieni poika maailmassa!:) Käsittämätöntä! Jännityksellä odottelen koska itsekin pääsee tositoimiin...

Viileä ja tuulinen päivä tulossa, taidetaan lähteä koko perheen voimin ravintolaan lounaalle. Mielihaluista oli puhetta ja Opemamman mieltymys imurin tuoksuun oli kieltämättä aika huvittava:D Itselläni ei juurikaan ole mitään mielihaluja tai -tekoja, paremminkin vain inhokkeja, joita ei voisi ajatellakaan syövänsä (esim. kana - YÖK!!).

Nyt täytyy lähteä vaihtamaan vaatteet ja sitten herkkulounaalle kaupunkiin. Palaillaan ja onnea vielä Pantteri!

Pantoufle 37+3

Vierailija
12/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Pantterille ja koko perheelle =)

Huh, olipa se nopeaa toimintaa, ehkä tosiaan kandee toi mökkeily pian jättää...vaikka eipä silti, Pantterillakin alkoi supprit kotona vasta=)

Täällä on ihan tuuli, vaikka kyllä tuo lämpö pläjähtää heti terassilla naamaan, niin että huh.

Talonrakennus näillä keleillä ja tällä vatsalla on kyllä ehkä viimeinen mitä suosittelee kellekään. Vaikka en juuri mitään tee asian hyväksi, mutta materiaalivalinnat ja muut tuntuu ylivoimaisen vaikeilta kun ei millään jaksa kierrellä ja katsella ja kaikkialla hiki virtaa.

Onneksi kaikki alkaa olla jokseenkin selvää.

Olen muuten hullaantunut myös tiettyihin asioihin, outoihin himoihin, jotka ei liity ruokaan. Paitsi nektariinit, ostin niitä eilen ison laatikollisen ja söin kaikki. Suosittelen lämpimästi kaikille K-kaupassa Italialaisia nektariineja valmeissa rasioissa, nam.

Niin, mutta että mun tekee aivan älysti mieli pestä lattiaa ja haluaisin välttämättä pestä mattoja oikein niinku että harjasta lentäis vaahto tulis semmoinen ääni ja mäntysuovan tuoksu. Sitte ois ihan pestä kikkee muutakin, kuurasin eilen uunin ja hellan ja tiskipöytää pesen koko ajan vaikka ei ole likanenkaan. Ajaxista tulee kanssa hyvä tuoksu.

Luin turunsanomaa ja mainoksessa osui silmään kuurausharjatarjous, iski kauhea himo KUURATA jotain, jo sana KUURAUSHARJA sai mut melkein vinkumaan!! Nyt taidan olla tulossa hulluksi.

Lähdenkin tästä nyt KUURAAMAAN jotain, ois ihana vaikka KUURATA sauna, aih ihana ajatus.

Voikaa hyvin ja ehdottakaa jos keksitte jotain kivaa pestävää mulle. Terassinkin pesin eilen jo.

Lilli rv33+3

Vierailija
13/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvantuoksuinen arki alkaa :D

Tsemppiä muille odottajille, pian se jaksaminen palkitaan!

e&t

Vierailija
14/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina mulle iski kamala turvotus ja näköhäiriöitä ihan hetken sisällä illalla ja naistenklinikalle soittelin ja käskivät makoilla puolistuvassa tunnin ajan ja juoda puoltoista litraa mehua siinä samalla. Turvotus laskikin mut vähän näin vielä pilkkuja, vessaan kun nousin tunnin päästä niin silmissä musteni ja kaaduin lattialle.

Siitä sitten kun soitin niin käskivät tulla tarkistaa vauvan tilannetta jos on saanut istukka kolhun kaatuessani.

Naistenklinikalla ensin pissattiin purkkiin ja sit mentiin käyrälle makoilemaan. Muutama supistus tuli jotka ilmeisesti johtui siit kaatumisesta mut onneksi loppuivat, sydänkäyrä oli hyvä ja vauva liikkui paljon. Pissa oli puhdas ja pääsin sitten kahden jälkeen yöllä monen tunnin odottelun jälkeen lääkärille joka ultras vauvaa, muuten oli kaikki kunnossa mut vauva oli tippunut siitä kasvukäyrältään niin paljon että ottivat osastolle. Sehän aiemminkin kasvoi siellä sikiötutkimusyksikössä tutkittaessa -2 käyrällä mut nyt siis siitäkin tippunut.

Osastolla otettiinkin sit kaikennäköisiä verikokeita ja mä itekkin jouduin sydänfilmiin, jossa sitten löytyikin jotain.

samaten verenpaineista oli lääkärit huolissaan, vaikka muuten ei oo mun mielestä, eikä neuvolankaan mielestä korkeat olleet niin kuulemma yläpaine suhteessa alapaineeseen on korkea. Lepopulssi mulla alimmillaan 92, kahden tunnin makaamisen jälkeen.

Kotiin onneks eilen päästivät kun supistuksia ei oo ja vointi on muuten hyvä, kasvukontrolliin meen nyt ens keskiviikkona ja jos näyttää et vauva kasvaa niin saapi olla ja möllöttää masussa, mutta jos ei kasva niin sit käynnistetään ja otetaan tälle puolen kasvamaan.

Istukan toiminnassakaan kun ei mitään vikaa näkynyt.

Synnytyksen jälkeen sit alkaa mulla sydänkokeet ja verenpaineen seuranta ihan kunnolla. Vähän pelottaa kun meillä suvussa noita sydän- ja verenpainesairauksia yhdellä jos toisella.

Kovin isoks tää vauva ei kasva vaikka menis pari viikkoa yli lasketun kun se paino oli viikolla 36+2 1900grammaa. Luultavasti jääpi kuulemma alle 2,5 kiloiseksi.

Nyt sit vaan otetaan rauhallisesti et pysyis ötökkä mahdollisimman pitkään kohdussa, ja onhan tää ihan kivaa kattoo kun mies joutuu nyt tekee suunnilleen kaiken kun en saa rasittaa itteeni, mikä kylläkin lähinnä tuon sydämen takia koska ainakaan näillä näkymin vauvalla ei onneks tunnu olevan kiire tälle puolen.

Anoppi kyllä lupas maksaa meille kodinhoitajan jos sille tuntuu, mut ainakaan toistaiseks ei haluta, saas nähdä et mitä mieltä ukko on asiasta muutaman päivän kuluttuu.

Mut nyt tuntuu pojat kaipaavan jotain ruoantapaista...

LEM36+4

Vierailija
15/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut pantterille pojasta!

Vierailija
16/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYLINTÄYDELTÄ ONNEA PANTTERILLE PERHEINEEN PIENESTÄ POJASTA!! Kyllähän se vain tuli tippa linssiin kertomustasi lukiessa.

LÄÄKÄRINEUVOLA

vointi edelleen hyvä ja kaikki arvot ok. Kohdunsuu kiinni ja kaulaakin pari senttiä vielä. Vauveli majailee kyllä jo kovin alhaalla, päätä ei tunne ja sydänäänet kuuluivat alavatsalta. Potkii silti pitkälle oikeaan kylkeen.

LASTENHUONEEN TAPETEISTA

sellaiselta maahantuojalta kuin Maricken (www.maricken.fi) löytyy aivan ihania, jälleenmyyjät löytyvät sivuilta. Meillä on mm. Sandberg nimiseltä merkiltä Kaspar&Saga mallistosta. Aika kalliitahan ne ovat, mutta me laitettiin vain yhdelle seinälle niin raaskittiin ostaa.

Tartuttakaa tännekin sitä siivousintoa! Ikkunat pitäisi pestä ja mattoja ja vaikka mitä, mutta nytkin jalat nykivät sohvalle lepäilemään ja sitten puikot esiin ja villahousujen viimeistelyyn.

petraelena 34+6

Vierailija
17/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka ihania uutisia täällä olikaan, kun lomareissun jälkeen selailin kuulumisianne! Noin yllättäen se voi toisella kertaa mennä tuo synnytys, vauhdikkaasti ja ilman puudutteita (niin meni meilläkin) ja olo on jälkikäteen epätodellisen onnellinen. KÄyhän täällä kertomassa kuulumisianne!

PANTOUFLElle, että se viikon takainen samassa tilanteessa kanssasi ollut ei ollut Pantteri vaan Pepper, joka ilmeisesti edelleen on yhtenä kappaleena. Pepperkin on tulossa Haikaranpesään ja eikös mennäkin yhtämatkaa jookos? Pantteri nyt ehti karjua jo ennen meitä, mutta perässä tullaan.

Eilen oli juttua ISTUKKAVERENLUOVUTUKSESTA. Mä luovutin esikoisesen synnytyksen yhteydessä -03 Kättärillä, mutta enää seuraavana vuonna sitä ei kerätty vaan todellakin ilmeisesti vuorottelevat eri sairaaloissa vuosittain. Synnytyksen jälkeen saliin tuli joku " täti" ja suitsaitsukkelaan siinä otti mukaansa tarvittavat jutskat. Yllätys oli seuraavana päivänä, kun multa tultiin ottamaan verikoetta...niin, tällaiselle neulakammoiselle ei-niin-kiva-juttu, mutta muutamalla tuskahikipisaralla siitäkin selvittiin.

Tänään on mansikkapäivä meillä. Pääen tällä kertaa helpolla, kun mies menee anopin ja appiukon kanssa kyykkimään ja minä sitten hoidan perkuut ja pakastukset.

Viime yö oli tosiaan helpompi, kun ei ollut niin kuuma. Ilolla otan vastaan muutamankin asteen viilennyksen, helteet alkoi jo sumentaa päänkin. Aivan ihanaa on kyllä, kun mies aloitti maanantaina lomansa ;-)

Kävin eilen ostamassa vielä muutamia uusia vauvanvaatteita ja nyt ne odottaa tuossa narulle pääsyä. Alkaa kaikki olla meilläkin valmista, kaikki muut paitsi oma pää...en millään osaa kuvitella, että nyt paukutellaan jo todella pitkällä ja jos tämä veitikka tekee kuten isoveljensä, niin ensi viikolla on nyytti sylissä. Pöh, yhden täytyy meidänkin pojista vetää yliajalle, joten eiköhän täällä hengailla vielä pitkään. Todellakin, tällä asenteella oma pää ei ikinä tule olemaankan valmis ennen h-hetkeä ;-)

Pumpuli 37+1 Jee, haikaranpesän raja ylitetty!

Vierailija
18/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaahan niitä eloisia poksahella, mie jo huolestuin :)..

PIA: piti mennä eka rokkiin, mutta sit aloin aatella että jos siellä on yhtä kuuma ku yleensä ni ei siitä tule mitään ja jätin lipun ostamatta, nyt harmittaa kun on luvannut semmosta mukavan vilposta keliä :(.... Mutta joo, johan tuolla on tullu 8 peräkkäisenä kesänä rilluttua, joten jos nyt tän yhden kestäs jättää väliin :). Lähdetään sitten huomenna tytön kaa miun porukoille evakkoon muun rokkikansan alta...

VALMISTELUT VAUVAA VARTEN: siis meillä ei ole mitään valmiina, ja luulen että rv 41+6 illalla sitten paniikissa virittelen sänkyä sun muuta valmiiksi.. en mie osaa aatella että meitä on kohta yks enemmän.. ei tunnu siltä, eli kait tää sitten menee taas reippaasti yli :).

Vierailija
19/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin toivoisin oman synnytyksenikin etenevän, se vain on aivan epätodennäköistä tämän ensimmäisen kanssa, ja mun tuurilla salissa ährätäänkin sitten toista vuorokautta...:( Jännittää tuo puserrus ihan älyttömästi, vaikka kyllä siitä selviää..

En vaan koskaan ole ollu sairaalassa yötä (enkä päivää..) ja jotain kertoo myös se, että ensimmäinen verikoe otettiin vasta ekalla neuvolakäynnillä, pakollisten rokotusten lisäksi mua ei siis ole ikinä millään pistetty. Ja hyvä niin sillä neulakammo on valtava.

JAKKARASTA, JUMPPAPALLOSTA JA SUIHKUSTA olen kuullut pelkkää hyvää ja niitä ajattelinkin mahdollisuuksien mukaan hyödyntää..

Neuvolassa kävin tiistaina, muuten kaikki arvot kohdallaan, mutta hemppa 109 ->rauta siis, olettaen että maha kestää. Lapsi raivotarjonnassa, kylkeä oli sentään vaihtanut:) Sf-mitta käyrällään, olisko ollu 30 cm ja viikoja siis 33+3. Maha tuntuu jo todella isolta, vaikka pitkä olenkin, ja vieläkin on kohdulla tilaa ylöspäin nousta noin 4sentin verran..

Elokuun loppu lähenee ja jännitys kasvaa, osa sukulaisista soittelee jo nyt päivittäin " vieläkö sitä ollaan yhtenä kappaleena...!!!" todella raivostuttavaa! Olenkin jo suurimmalle osalle sanonut että sairaalaan ei saa tulla , kotiin vasta ja ennen kun sieltä kaikki tulla hönkää kahville pitää soittaa ja kysyä sopiiko tulla..

Elokuun lopulla on kaikki puinti ym. hommat ja ukko asuu pellolla, vaikea kuvitella että kun alapäähän ja tisseihin sen järkky väsymyksen ohella sattuu, niin että keittelisin siinä sitten kaikenmaailman mummeleille kahvia. Ei onnistu!!

Nyrpeitä ilmeitä olen katsellut mutta minkäs teet, molempien suku on niin laaja, että vaikka vain ihan lähimmät ihmiset tulisivat, kummankin puolelta n. 25 henkeä tänne valuisi, sitten on vielä muut sukulaiset, ystävät ja tutut.. HUH. Sitäpaitsi, vauva on uusi asia meillekkin, haluaisin itse tutustua uuteen elämään ensin... Itsekästä?

Peltotöiden lisäksi elokuun loppuun osuu muunmuassa kaikkien elukoiden rokotukset, lisäksi.. ette kyllä usko, ukkoseni leikkausaika (jota on odotettu kohta 1,5 vuotta) oli nyt laitettu 25.8 siis 3 päivää ennen laskettua aikaa!! leikkaus vaatii osastolla oloa noin viikon, joten pakkohan sitä oli siirtää. Ja tänään postista tippui kertausharjoitus kutsu!!! siis mitähän muuta voi enää elokuun loppuun laittaa!! Kohta rupee huumori loppumaan. Lisäksi elokuussa on 7!!! synttärit.

että näin meillä, nyt haistelemaan imurin tuoksua ja sen jälkeen alkaa uusien vaatekaappien kokoaminen! ihanaa, kaikki uusi on aina piristävää:)

kerutus ja naatti-vauva 33+3

Vierailija
20/37 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin useasti miettinyt, että minnekäs olet kadonnut kun et ole pinoutunut. Ja noin hyviä uutisia sinulla oli kerrottavana! Olipas uskomattoman ripeä synnytys ja vielä ihan luomuna, huh huh.

OPEMAMMA: Täällä yksi kohtalotoveri, joka rakastaa magnesiumia ja Rennietä ja jopa tuo pölynimuri kuulostaa hyvältä ;) Rakastan myös autojen tuoksua (siis sisältä) Ihan ihmehomma, kun tekis mieli syödä magnesiumpurkki kertaheitolla loppuun. Seinien kalkkikin voisi muuten maistua, jos tarkemmin ajattelen, ja kaikki jauhoisa.

Kävin tänään neuvolassa ja huviksi otettiin SF-mitta . Komiat 39 cm, mutta kaksosraskaudessahan moista ei edes seurata. Verenpaine oli matala ja muutenkin olo aikas hyvä, mitä nyt tää vatsa on kaikenaikaa tiellä ja painaa ihan älyttömästi. Tähän mennessä painoa tullut + 18 kg.