Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ilkuitte mansikoiden boikotti -ketjussa, olette varmaan tietoisia näistä asioista?

Vierailija
22.07.2020 |

Mutta idioottejahan me olemme, koska emme halua tukea tätä toimintaa!

"Mansikanpoimijoilta passit pois, alipalkkausta, kelvoton majoitus – Avin tarkastaja: Työnantajalla on monta mahdollisuutta hyväksikäyttöön"

https://yle.fi/uutiset/3-11428062

”On todella pöyristyttävää, että tartuntoja salaillaan” – Mansikanpoimija Sarita Karhu irtisanoutui ja lähti koronavirustestiin"

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006577584.html

"Kesätyöntekijöiden ongelmat mansikkatilalla eivät yllättäneet viranomaisia, ja tänä kesänä epäkohdat voivat tulla uudella tavalla esiin"

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006555199.html

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kahden ryhmän erillään pitäminen ei ollut kuitenkaan täysin pitävää.

”Vaikka mansikoiden keräyspisteessä oli kaksi eri jonoa suomalaisille ja ukrainalaisille, ryhmät sekoittuvat koko ajan”, Karhu kertoo.

Työntekijöiden bajamaja-vessat oli merkitty kansalaisuuksien mukaan, mutta ne olivat Karhun mukaan aivan vierivieressä, eikä turvaväleistä pidetty kiinni. Aina ei löytynyt edes vesikanisteria käsienpesuun.

VIIME viikolla Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä (Phhyky) tiedotti, että samaisella alueella toimivalla marjatilalla on todettu yhdeksän koronavirustartuntaa ulkomaalaisilla kausityöläisillä. Tiedotteen mukaan tartunnan saaneet eivät olleet altistaneet muita eikä marjojen turvallisuudesta ollut vaaraa."

Puhtaita mansikoita on joo, kun ei edes käsiä ole päässyt välttämättä pesemään.

Vierailija
2/10 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronamansikoita nam!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää on. En poimi itse, vaan ostan.

Poikotoikaa rauhassa.

Vierailija
4/10 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään marjaa en ole ostanut, enkä tule ostamaan. En halua tukea epäeettistä liiketoimintaa.

Vierailija
5/10 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mansikoiden ostamista ollenkaan, en varsinkaan pakastamista. Mihinkään muuhun ei tungeta niin paljon myrkkyjä. Mansikan voi korvata monella terveellisemmällä vaijtoehdolla.

Luomua jos jostain saa niin nekin pitäisi syödä tosi tuoreena, koska ei ne homemyrkytkään terveellisiä ole.

Vierailija
6/10 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman koronaakin tuo käsienpesumahdollisuuden puuttuminen on todella epähygieenistä ja taitaa selittää kyllä omalla kohdallani mistä ne silloin tällöin tulleet mahaoireet mansikansyönnin jälkeen johtuvat. Tänä kesänä en ole ostanut ollenkaan mansikoita kohujen takia.

Vierailija
7/10 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mustikoitakaan, vaan konttaan itse metsässä selkävaivaisena.

Oikein telkussa näytettiin, kun ulkom. Poimija haravoi saaviin marjoja ja sitten kumartui saavin päälle haromaan käsillään sitä saalista, paljain käsin.

Metsässä ei varmaan ole sitä vessaa ja käsienpesupaikkaa.🤔

Vierailija
8/10 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimin itse sen verran kuin tarvitsen.

Vierailija
9/10 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta mustikoitakaan, vaan konttaan itse metsässä selkävaivaisena.

Oikein telkussa näytettiin, kun ulkom. Poimija haravoi saaviin marjoja ja sitten kumartui saavin päälle haromaan käsillään sitä saalista, paljain käsin.

Metsässä ei varmaan ole sitä vessaa ja käsienpesupaikkaa.🤔

Luuletko metsien eläinten pesevän usein tassujaan?

Vierailija
10/10 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajatellut ostaa mansikkaa, mutta jos eivät pese käsiään, niin en kyllä halua esim. A-hepatiittia tai muuta ripulia aiheuttavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi