Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutisen kaikkialta, etenkin rintakehästä! Tulen kohta hulluksi!!

Vierailija
13.06.2013 |

En tajua. Olen vähentänyt sokerin määrää, lopetin suihkusaippuan käytön, kuorin ihon ym.ym.ym. mutta silti vaan pitää raapia ihan hulluna jatkuvasti! Rintakehä, etenkin tissien välistä, on pahin. Olen koittanut antaa alueen olla ilman vaatetta tms. mutta sekään ei auta. Nyt kun ei hikoiluta, vaiva on aavistuksen lievempi mutta kyllä tässä vähän väliä saa raapia silti...

Hyttysenpuremia nämä eivät ole, niitäkin meinaan on ja ne ovat selviä. Kutisevia alueita on useampi, kyljistä kutisee mahtavasti esimerkiksi. Suihkussa käyn näillä ilmoilla kahdesti päivässä ainakin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se suihkussa käynti. Ja kuoriminen. Ja kun käyt suihkussa muutaman kerran viikossa, veden pitää olla viileää. Pese kosteusvoiteella, ei saippualla, tarkista pyykinpesuaineet, siirry pesupähkinöihin tai vähintäänkin hajuttomiin, älä käytä huuhteluainetta kuin vain pakkotilanteessa. Irrota vaatteista pesuohjelaput. Rasvaa itsesi joka pesun jälkeen kunnolla, taputtele rasva ihoon. Ei liian rasvaista rasvaa vaan vesipohjaista.

Jos vielä kutiaa näiden muutosten jälkeen, mene lääkäriin tarkistuttamaan maksa-arvot.

Vierailija
2/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä. Kutina voi olla merkki jostain sairaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin pyykinpesuaine? Hajusteallergia? Uusi vartalovoide?

Vierailija
4/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama vaiva; aivan järjetön kutina. Mitään ihottumaa tai muutakaan syytä kutinalle ei ollut. Sain antihistamiinia, erikoisvahvaa kortisonivoidetta ja perusvoidetta, niillä kutina loppui.

Vierailija
5/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa käyt suihkussa, eihän iholle jää tuota menoa mitään hyvää bakteerikantaa, jolla puolustautua pahoja hiivoja ja sieniä vastaan puhumattakaan kuivattavasta vaikutuksesta.

Rintojen väliin ja allekin pesii monesti hiiva/sieni ja se kyllä kutiaa. Kokeile dactarin voidetta ja/tai puuteria pakkauksen ohjeen mukaan. Hiivat ja sienet tykkäävät kosteudesta, joten tuo, että kylmemmällä ilmalla ei kutise niin paljoa viittaisi siihen. Ja lopeta hyvä ihminen se itsesi jynssäys kahdesti päivässä jos et halua kohta muistuttaa rusinaa ja saada liutaa muita ihosairauksia.

Vierailija
6/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs olisi, jos vain menisit sinne lääkäriin. Me osaamme vain arvailla, siinä kaikki. Myös lääkärit arvailevat, mutta he voivat myös kirjoittaa sinulle oikeanlaiset allergialääkkeet kutinaasi. Rohkeasti vain päivystykseen. Jos nyt menet, ei siellä pitäisi olla niin kova ruuhka. Sano siellä, että kutina on aivan sietämätön, niin etköhän pääse sisäänkin. 

Vierailija
7/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla imusolmukesyöpä. Kutina on yksi sen oire, yöhikoilu, kuumeilu ja laihtuminen muita oireita.

Ai pitkäaikaisen kutinan takia päivystykseen, hoh hoh! En menisi kokeilemaan.

Vierailija
8/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vaatteet hajusteettomilla aineilla, huuhteluainetta en käytä ollenkaan.Rintakehän ja kylkien lisäksi ranteet kutisevat paljon. Yleensä käyn suihkussa n. joka toinen päivä, mutta nyt viimeisten viikkojen ajan se kaksi kertaa päivässä koska hikoilen kamalasti (olen lihava).

Vierailija
9/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi puuteri auttaa oikeasti ja perinteinen perunajauho pahimpaan hätään.

Vierailija
10/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku punkki? melko varmaan vuodevaatteet,pölypunkit ym.Mitä lie satiaisia?

Vierailija
11/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lihava niin se on varmasti vain hiiva/sieni. Kipinkapin apteekkiin siis ja pahimpiin kohtiin dactakorttia (myyvät jääkaapista, ei löydy hyllystä) ja lievempiin sitten dactariinia. Poimujen alle puuterina, muuten rasvana.

Vierailija
12/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mulla oikeasti kohtalotoverikin? Olen kyllä atoopikko, mutta pahin mulla on tuo rintakehä ja tissien väli. Tulee ihottumaa ja vaikka ei tuliskaan, niin syyhyää kuin tuli. Googlettamalla löysin terveyskirjastosta, että just tuossa rintojen välissä on hikirännit. Kun hiki sieltä irtoaa ja valuu, niin voi sitä kutinaa ainakin öisin. Löytyy tietoa, jos googlaa ihan vaan "hikirännit". Itse hoidan vaivaa käymällä päivittäin suinkussa 1-2 kertaa, Voitelen sitten sinne rintojen väliin kortisonia, olikohan nyt Locoid Crelo se maitomainen voide tai sitten Sibicortia. En tiedä, toimisiko talkki. Ärsyttävä vaiva joka tapauksessa, koitetaan kestää ;)

Vierailija
13/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 18:44"]

Onko mulla oikeasti kohtalotoverikin? Olen kyllä atoopikko, mutta pahin mulla on tuo rintakehä ja tissien väli. Tulee ihottumaa ja vaikka ei tuliskaan, niin syyhyää kuin tuli. Googlettamalla löysin terveyskirjastosta, että just tuossa rintojen välissä on hikirännit. Kun hiki sieltä irtoaa ja valuu, niin voi sitä kutinaa ainakin öisin. Löytyy tietoa, jos googlaa ihan vaan "hikirännit". Itse hoidan vaivaa käymällä päivittäin suinkussa 1-2 kertaa, Voitelen sitten sinne rintojen väliin kortisonia, olikohan nyt Locoid Crelo se maitomainen voide tai sitten Sibicortia. En tiedä, toimisiko talkki. Ärsyttävä vaiva joka tapauksessa, koitetaan kestää ;)

[/quote]

Etkö ole vieläkään mennyt lääkäriin? Sibicort voisi auttaa. Kokeile myös antihistamiinia. Se vähentää kutinan tunnetta. Mutta lupaa minulle, että menet huomenna sinne lääkäriin, jooko.

Vierailija
14/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 18:44"]

[/quote]

Etkö ole vieläkään mennyt lääkäriin? Sibicort voisi auttaa. Kokeile myös antihistamiinia. Se vähentää kutinan tunnetta. Mutta lupaa minulle, että menet huomenna sinne lääkäriin, jooko.

[/quote]

Mitä tarkoitat? Minä kirjoitin ton lainaamasi viestin, ei Ap. Emme ihan oikeasti ole sama ihminen. Ihottuma ja kutina eivät ole syy mennä päivystysvastaanotolle. Muutenhan se olisi entisestään ruuhkaantunut :D

Vierailija
15/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhy?

Vierailija
16/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti sinulla on syyhypunkki. Siinä erityisesti ranteet kutiavat. Ei mikään mukava tauti.. Kauhea kutina, joka jatkuu vielä hoitavan voiteen levittämisen jälkeenkin.. Voidekin maksaa sellaisen 25€. Joudut tietenkin pesemään petivaatteet, kaikki vaatteet joita olet käyttänyt, tyynyt, peitot, petarit.. Toinen vaihtoehto on pakastaa tavarat. Tai jättää koskematta 3-4 vuorokautta. Koko perhe pitää hoitaa voiteella, muuten tulee pingpong-syyhy. Käy lääkärissä ja toivo, että lääkäri antaa jonkun muun diagnoosin kuin tämän saatanallisen sairauden..

Vierailija
17/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla syyhypunkki. Mulla ollut yhtenä kesänä, oli ihan kamalaa! Kutina alkoi käsistä ja levisi siitä koko vartaloon, ennen kuin ymmärsin hommata lääkkeen siihen.

Vierailija
18/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, ei tää ole mikään syyhypunkki. Se alkaa sormien välistä sitäpaitsi. Mulla tämä on aina helteillä, ja noi hikirännit on oikeesti olemassa. Nukun mieheni kanssa, eikä hän kutia mistään, ikinä, ei ihottomia. Syyhy tarttuu helposti. Menkääs jo syyhyinenenne muualle :D 

T Ei-Ap

Vierailija
19/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

19, siis oletko Ap vai et? :D

Vierailija
20/22 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ole! Olen vastaaja nro 13 ja 15 myös. Olisi hyvä, jos Ap ottaisi edes jotain kantaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi