Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-v. erittäin huono käytös :( apua?

Vierailija
12.06.2013 |

Meillä on lasten läheinen täti hoitamassa kahta lastamme ja 7-v lapsemme potee kamalaa eroahdistusta meistä vanhemmista. Hokee aamut ja illat että ei jää tädin kanssa, tädin pitää lähteä pois. täti on siis muutaman yön meillä, jotta me vanhemmat pääsemme töihin päiväksi. Tänä iltana täti loukkaantui lapsen puheista niin että alkoi itkeä ja sanoi lähtevänsä huomenna pois. Ei sentään itkenyt lapsen nähden. Mulla on äitinä tosi kurja olo, kun tiedän lapsen olevan mustasukkainen veljelleen tädistä + ikävöivän meitä vanhempia. Lapsi on aina ollut hyvin tulisielu ja loman alettua selvästi reagoi arkirutiinien muuttumiseen. Käytös oli huonoa kieltämättä ja mikään keskustelu ei mene perille. Tuntuu kuitenkin kohtuuttomalta lastata 7-v harteille sellainen taakka että hän todella saisi ajettua puheillaan tädin pois. Mitä tässä voi tehdä?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin onneksi ei alkanut itkeä lapsen aikana? Olisi todellakin saanut itkeä niin että lapsikin olisi huomannut että tuollaisella käytöksellä on seurauksensa. Kai nyt edes laitoit lapsen pyytämään anteeksi huonoa käytöstään tädiltään? Ei kenenkään tarvitse tuollaista sietää! Täti on teillä vapaaehtoisesti hoitamassa teidän lapsia ja te ette edes saa lapsianne kuriin! Minkälaista kauhukakaraa oikein kasvatat joka saa tehdä ja sanoa ihan mitä tahaansa vaan kun ikävä vanhempia jotka ovat töissä!

Vierailija
42/52 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 07:49"]Miten niin onneksi ei alkanut itkeä lapsen aikana? Olisi todellakin saanut itkeä niin että lapsikin olisi huomannut että tuollaisella käytöksellä on seurauksensa. Kai nyt edes laitoit lapsen pyytämään anteeksi huonoa käytöstään tädiltään? Ei kenenkään tarvitse tuollaista sietää! Täti on teillä vapaaehtoisesti hoitamassa teidän lapsia ja te ette edes saa lapsianne kuriin! Minkälaista kauhukakaraa oikein kasvatat joka saa tehdä ja sanoa ihan mitä tahaansa vaan kun ikävä vanhempia jotka ovat töissä![/quote]

et ole ihan ajantasalla. Häpeällä kasvattaminen ei oo enää in

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä aikuinen ihminen suuttuukin

Vierailija
44/52 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 07:49"]Miten niin onneksi ei alkanut itkeä lapsen aikana? Olisi todellakin saanut itkeä niin että lapsikin olisi huomannut että tuollaisella käytöksellä on seurauksensa. Kai nyt edes laitoit lapsen pyytämään anteeksi huonoa käytöstään tädiltään? Ei kenenkään tarvitse tuollaista sietää! Täti on teillä vapaaehtoisesti hoitamassa teidän lapsia ja te ette edes saa lapsianne kuriin! Minkälaista kauhukakaraa oikein kasvatat joka saa tehdä ja sanoa ihan mitä tahaansa vaan kun ikävä vanhempia jotka ovat töissä![/quote]

et ole ihan ajantasalla. Häpeällä kasvattaminen ei oo enää in

[/quote]

Ei se ole häpeällä kasvattamista, että lapsi joutuu kohtaamaan tekojensa ja puheidensa seuraukset. Tuossa nyt kyllä kasvatetaan taas uutta minäminäminä -kauhukakaraa. Sitä karvaampi on todellisuus mitä kauemmin tuota jatketaan. Sääli lasta.

Vierailija
45/52 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa lukea näitä tosielämän curling vanhempien stooreja..

edes minun 2 ja 4 vuotiaat lapseni eivät ikävissään loukkaa hoitajaansa!!! HUH... KASVATA kun vielä voin hyvä ihme sentään ap!!!!!

Vierailija
46/52 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kun vielä voit! edelinen lisää..

Vierailija
47/52 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin 7-vuotias muuttui uhmakkaaksi kauhukakaraksi kun loma alkoin vaikka hoitajana olen minä (äiti). Koulussa käytös kiitettavää ja tulee hyvin toimeen muiden kanssa.

Vierailija
48/52 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 16:45"]

edes minun 2 ja 4 vuotiaat lapseni eivät ikävissään loukkaa hoitajaansa!!! HUH... KASVATA kun vielä voin hyvä ihme sentään ap!!!!!

[/quote]

Tää on taas tätä helppojen lasten vanhempien jorinaa. Kaikkeen ei edes auta kasvatus kuten esim ap:n mainitsemaan mustasukkaisuuteen tai etenkään eroahdistukseen. Kannattaa perehtyä paremmin lapsen psyykeeseen ennen ku alkaa ohjeistaan.

Vierailija
49/52 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä pirun takia kukaan viitsisi hoitaa jotain sietämätöntä kakaraa, joka tölvii ja loukkaa (syystä tai toisesta) jatkuvasti? Tässä ei taida olla kyseessä edes biol. täti vaan hoitotäti, jonka tuskin on pakko olla tekemisissä k*sipään pennun kanssa.

Vierailija
50/52 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko mahdollista, että täti olisi ilkeä lapselle teidän poissaollessa?

Itse ainakin yrittäisin saad aluottamuksellisen keskustelun lapsen kanssa aikaiseksi, niin että täti ei olisi kuulemassa. Löytyiskö joku syy miksi täti on huono hoitaja? kysypä lapselta jos joku muu hoitaisi, niin oisko se parempi.

Vierailija
51/52 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 16:45"]

[/quote]

Tää on taas tätä helppojen lasten vanhempien jorinaa. Kaikkeen ei edes auta kasvatus kuten esim ap:n mainitsemaan mustasukkaisuuteen tai etenkään eroahdistukseen. Kannattaa perehtyä paremmin lapsen psyykeeseen ennen ku alkaa ohjeistaan.

[/quote]

ja kasvattajia yleensä on kaksi. Meillä lasten kasvatuksessa (tai oikeastaan vain yhden lapsen kasvatuksessa) on ongelma vanhempien erilaiset mielipiteet miten tilanne pitäisi hoitaa. Toisen mielestä lapsen käytös kertoo huomion hausta ja hänelle pitää antaa lisää kahdenkeskistä huomiota, toisen vanhemman mielestä käytös saadaan lakkaamaan sulkemalla lapsi pois huomiosta hänen käyttäydyttyään huonosti. Siinä sitä sitten tappelee vanhemmat ja lapsi on sekaisin ja mitään ratkaisua ei tilanteeseen tunnu löytyvän. Eli kaikki ei ole aina niin yksinkertaista.

Vierailija
52/52 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan itsekin, kun olin 7-vuotias ja sukulaistyttö (silloin 16v) tuli kesäksi hoitamaan.

Minua ahdisti, sillä hän oli ilkeä, tyhmä (muistan, että tiesin ihan yleissivistäviä asioita enemmän kuin hän), kärsimätön jne. En todellakaan uskaltanut sanoa hänelle, että en pidä hänestä, äidillekään en osannut pukea sanoiksi, että ei tunnu kivalta olla koko päivää hänen kanssaan. Hänelle olisi ollut prioriteetti pyöriä milloin missäkin poikia katselemassa, itse olisin halunnut leikkipuistoon, uimaan jne.

Muistan, että jouduttiin liikenteessä hengenvaarallisiin tilanteisiin, hän oli vähällä tappaa koiramme ym, mikä oli ihan silkasta tyhmyydestä johtuvaa. Vanhemmilleni hän kertoi aina iloisesti illalla väritettyjä tarinoita siitä mitä olimme tehneet. Minulle vanhemmat kuittasivat, että no, sari on sari ja koita kestää, kun nyt ei oikein muuta vaihtoehtoa ole. Joskus jälkeen päin puhuttiin kyseisestä kesästä äidin kanssa ja äiti kai tajusi, ettei maalaistolloa olisi pitänyt ottaa kaupunkiin kesäksi.

Kyllähän se tunne lapseen välittyy, jos aikuinen hoitaja ei pidä lapsesta tai oikeasti välitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi