Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastattelu (lastenhoitajat)

Vierailija
12.06.2013 |

Moikkka!

Kertokaas jännittäjälle et mitä kysymyksiä teille on esitetty työhaastattelussa?:) Olen siis hakenut päiväkotiin töihin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelustani on jo kauan, mutta ainakin kysyivät mitä ajattelen tärkeimpinä työtehtävinäni, ja mikä on vaikein asia, jonka olen elässäni kohdannut.

Vierailija
2/4 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskysymyksiä työhaastatteluissa ovat:

-miksi haluat meille töihin?

-miksi meidän pitäisi valita sinut/mitä annettavaa sinulla on tälle päiväkodille tms?

-kerro jokin haasteellinen tilanne tässä työssä ja miten olet siitä selvinnyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varautua kaikkeen. Jossain haastatteluissa on kysytty tuollaisia 3 kertomia peruskysymyksiä, ja joissain sitten on haluttu tietää esim. miten kunnan vasu näkyy työssäni ja lisäksi tehty kysymyksiä sisällöllisistä orientaatioista.

Vierailija
4/4 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskeluaikana päiväkodissa. Siitä tosin on jo pari vuotta aikaa. Haastattelussa kysyttiin peruskysymysten lisäksi kurinpitotaidoistani ja erityisosaamisestani. Pyydettiin mainitsemaan viisi suosikkikirjaa ja elämänfilosofia. Myös omat hyvät ja huonot puolet piti analysoida.

Mieti valmiiksi muutama hyvä kysymys päikkäriin liittyen. Onko siellä vaikka jotain painotuksia tai erikoisuuksia? Kerrot vaikka olevasi kiinnostunut päiväkodin ympäristökasvatuksesta ja toivot kuulevasi siitä lisää. Minulta on joka työhaastattelussa viimeiseksi kysytty onko jotain kysyttävää. :)

Olen kuullut että joskus on pyydetty suunnittelemaan äkkiä myös joku toimintatuokio. Palauta mieleen vaikka joku leikki tai laululeikki.

Tärkeintä on iloinen ilme, innostunut asenne, reipas katsekontakti ja kehonkieli. Varmasti sinulta kysytään jotakin mihin et ehkä osaa äkkiseltään kunnolla vastata mutta tärkeintä  on ettet jää tuppisuuksi. Mieti millaisia ominaisuuksia päiväkotityössä tarvitaan ja koita tuoda niitä sanojen lisäksi myös sanattomasti esille.

Kertaa myös päiväkotipäivän kulkua ja siihen liittyviä tilanteita ja rutiineja mielessäsi. Näin olet yleisellä tasolla tavallaan valmistautunut vastaamaan moniin kysymyksiin. Samalla ajatuksella voit miettiä myös omaa elämääsi, taitojasi, mielenkiinnonkohtetasi, heikkouksiasi, suunnitelmiasi, mikä saa sinut innostumaan, milloin suutut, mitä vierastat jne...

Muistat vain hymyillä, jutella reippaasti ja pitää selän suorana. Tsemppiä! :)