Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi taksikuskin työtä pidetään epämiellyttävänä?

Vierailija
12.06.2013 |

Luin juuri jostain, että taksikuskeiksi vaikea saada porukkaa.

Jos minun pitäisi valita jokin työ, joka ei vaadi erityistä koulutusta, niin kyllä taksikuskin homma olisi kärkipäässä. Itsenäistä työtä (ei pomo kyttäämäässä), tapaa ihmisiä, ei fyysisesti rankkaa, autot yleensä uusia ja laadukkaita.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuski joutuu itse siivoamaan asiakkaansa ykät takapenkiltä.

Vierailija
2/10 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeat työajat ja palkkaus t.kuljettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi kamalaa olla yksin taksissa epämääräisen asiakkaan kanssa. Ikinä ei tiedä, minkälaisia tyyppejä joutuu kuskaamaan. Toisekseen, mulla on maailman surkein suuntavaisto ja työ, jossa joutuisin ajamaan ajoneuvoa ja olemaan vastuussa ihmisten hengistä (jos sattuu vaikka kolari), olis mulle kauhistus. En tiedä, mitä muut ajattelee, mutta mulle nuo on syitä, miksi en ikinä haluaisi taksikuskiksi (tai bussikuskiksi).

Vierailija
4/10 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä pitää epämiellyttävänä? Ongelma vaan on huono palkka. Usein vuoro alkaa viideltä aamulla tai sitten vaikka kymmeneltä illalla, on aika rankkaa montaa kertaa viikossa vaihtaa päivärytmiä. 
t. taksikuski, joka nauttii työstään

Vierailija
5/10 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä : puukon ja käytettyjen neulojen heiluttajia. Jos olis jotkut massiiviset turvalasisysteemit, niin ehkä sitten.

Vierailija
6/10 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on periaatteessa kiva ajaa autolla. Mutta en haluaisi kuskata juoppoja ja metelöiviä ihmisiä, en ajaa ruuhkassa enkä hirveessä kiireessä enkä kuunnella ihmisten valituksia. En myöskään haluaisi olla vaarassa, eli törmätä jatkuvasti epämääräisiin huumeheeboihin ja muihin arveluttaviin tapauksiin, jotka eivät välttämättä edes suostu maksamaan tai yrittävät ryöstää. Tuossa muutama syy, miksi en haluaisi taksikuskiksi. 

Vierailija
7/10 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä yhtään huumehörhöä tai epäilyttävää tyyppiä vielä tullut kyytiin... enimmäkseen mummoja ja pappoja.

-3-

Vierailija
8/10 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniset panee takapenkillä, urpoillaan, jätetään maksamatta, oksennetaan taksiin, riidellään, osa käy uhkailemaan kännipäissään ja väkivallan uhka on aamuöisin aika suuri. Suomessa on taksikuskeja ammuttukin.

Keskiviikkona Savonlinnassa paljastunut taksinkuljettajan surma on viides viimeisen kymmenen vuoden aikana. Ryöstöyrityksiä on sen sijaan tapahtunut lukuisia eri puolilla Suomea.

Ainakin kahdessa surmatapauksessa teon motiivina on ollut ryöstö, vaikka saaliiksi on saatu vain pieniä rahasummia.

Neljässä tapauksessa uhri on ammuttu kuoliaaksi. Suuressa osassa ryöstöjä uhkaaminen tapahtuu kuitenkin teräaseella, jolloin kuljettaja saattaa selvitä lievin vammoin tai vahingoittumatta.

Viime vuoden lokakuussa herätti suurta huomiota Lahdessa surmattu 20-vuotias helsinkiläisnuorukainen.

Helsingin Sörnäisistä alkanut kyyti päättyi kuljettajan ampumiseen, joka poliisin tutkimusten mukaan tapahtui puolenyön jälkeen Lahden alueella. Auto nähtiin myöhemmin Lahden keskustassa, josta se myös löytyi aamulla hylättynä. Surman yhteydessä anastettiin omaisuutta.

Vierailija
9/10 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso todennäköisyys saada puukosta tai huumeneulasta. Ehkä jos kuski olisi joka puolelta turvalasien ympäröimä ja maksu tapahtuisi ainoastaan kortilla, jonka tiedot annetaan heti matkan alussa, riskit pienenisivät. Sinänsähän johonkin siivousduuniin verrattuna homma olisi houkuttelevampi, mutta yösiivoojaakaan harvemmin ryöstetään, vaikka siinäkin on riskinsä.

Vierailija
10/10 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskaa joskus juoppokööriä, niin sittenhän tiedät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi