Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkolla 25 000 työntekijää

Vierailija
12.06.2013 |

Ymmärtäisin jos nuo olisivat kokonaan köyhäinavussa, mutta aika suuri osa saarnaa tai muutoin pitää yllä saaranaamiskoneistoa.

Osa lomailee etelän auringossa saarnaamassa. Mitä ihmettä se köyhälle Suomen valtiolle kuuluu saarnata ympäri maailmaa?

Voi kai ihminen uskoa ilman saarnaamistakin? Jos joku ei voi, niin eikö hän voisi itse maksaa pappinsa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkolla on myös paljon diakoneja, lastenohjaajia ja nuorisotyöntekijöitä. Näin pikkulapsiaikana olen huomannut miten tärkeää työtä ev.lut kirkko tekee lapsiperheiden hyväksi, itselleni ainankin srk.n perhekerhot ovat olohuoneen jatke, tärkeä henkireikä jossa saan käydä lasten kanssa ja tavata muita äitejä. Perhekerhot ovat jotenkin niin mukavan vaivattomia, matalan kynnyksen paikkoja. Ja esikoinen käy srk.n päiväkerhossa opettelemassa ryhmässä toimimista. En usko että jaksaisin olla kotiäitinä ilman srk.n tarjoamaa turvaverkkoa!

Kirkko ei olisi kirkko ilman hengellistä puolta. Se olisi vain avustusjärjestö. 

Vierailija
2/3 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kuuluvat diakonit, lastenohjaajat, papit, kanttorit, talonmiehet, kirkonkirjojen pitäjät, hautaustoimen työntekijät, keittäjät, jne.

"Jytyliittoon kuuluu kaikkien kirkon alojen työntekijöitä. Suurimpia jytyläisiä ammattiryhmiä alalla ovat talous- ja hallintoalan viranhaltijat ja työntekijät, lapsi- ja nuorisotyöntekijät, erityisammattimiehet, hautuumaa- ja puutarhatyöntekijät, kirkonpalvelijat ja ruokahuollon työntekijät. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei maksa itse pappiaan? Kirkkoon kuuluvat maksavat veroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme