Menen laivalla ruotsiin. tarvitsenko kassin?
Kommentit (8)
Kirjastokortti vaan sinne kassiin, niin pääset laivaan. Ruotsalaisia rajaviranomasia tuo ei ehkä tyydytä, mutta koska laivayhtiölle kelpaa, niin so?
Mutta EU:n on kyllä ehkä eri mieltä tuosta kassiasiasta vaikka mennäänkin vain Ruotsiin. Haluavat ainakin tutkia ne huolellisesti.
Tullivirkailijat ainakin kyttää just semmosia joilla ei oo matkatavaraa mukana!
Kyllä tarvitset. Itse suosittelen kangaskassia, muovikassit ovat usein aika rumia. Nahkakassiahan et saa viedä rajan yli, ellei sinulla ole ruotsiksi käännettyjä tuontiasiakirjoja, joista selviää, ettei eläimen rokotuksissa, lääkityksissä tai tunnistetiedoissa ole epäselvyyksiä.
Kyllä. Tukholmassa ja ruotsinlaivojen kulttuurissa viestii keskiluokkaisuutta/hyväosaisuutta käytetyistä Juhla Mokka-kahvipaketeista tehdyllä kassilla.
Eli suosittelen, jos et halua viestiä olevasi juntti tai spurgu.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 00:34"]
Kyllä tarvitset. Itse suosittelen kangaskassia, muovikassit ovat usein aika rumia. Nahkakassiahan et saa viedä rajan yli, ellei sinulla ole ruotsiksi käännettyjä tuontiasiakirjoja, joista selviää, ettei eläimen rokotuksissa, lääkityksissä tai tunnistetiedoissa ole epäselvyyksiä.
[/quote]
Totta, genuine-kassin kaikki tarvittavat dokumentit pitää löytyä vähintään kopioituna, mielellään alkuperäisinä.
Tyhmä, kassi ei ole pakollinen Ruotsissa. Jos matkustat kauemmaksi, niin kassi on pakollinen.
Minä olen selvinnyt vuosia repun kanssa. Vinkiksi: repputoimistossa on nyt ruuhkaa, sinun kannattaa varata aika, niin ei tarvitse jonottaa.