Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko epänormaalia, jos teinin huone on siisti?

Vierailija
12.06.2013 |

Ystävälläni on kaksi teini-ikäistä poikaa ja molempien poikien huoneet on kuin sikolätit. Vaatteet lattialla jne. Ystäväni mielestä, meidän teinit (tyttö ja poika) ovat epänormaaleja, kun siivoavat huoneensa. Tyttö tykkää sisustaa huonettaan, vaihtaa järjestystä usein jne. Poika pitää tavaransa järjestyksessä. Ja molemmat siivoavat huoneensa keskimäärin kerran viikossa.

Mielestäni ystäväni voisi määrätä poikansa siivoushommiin, mutta hän sitä mieltä, että teinien pitää saada elää sotkuissaan ja vanhempien on siedettävä tätä. Miten teillä? Ja entä kun itse olitte nuoria, elittekö sotkujen keskellä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia -myös teinit. Yhteinen nimittäjä lienee se, että teini haluaa itse hallita reviiriään, ts päättää sen järjestyksestä tai epäjärjestyksestä. Luonteesta sitten riippuu että miltä siellä huoneessa sitten tämän tuloksena näyttää. 

Onhan se aika tavallista että teinien huoneet on kaoottisia, ja ja omanikin oli. Meillä ainakin esiteini komennetaan kyllä ajoittain siivoamaan huoneensa, mutta ei se kauan järjestyksessä pysy. Epäsiisti huone on silti aika pieni riesa teiniperheessä, verrattuna siis siihen mitä kaikkea muuta voi olla. 

Vierailija
2/7 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epänormaaliako? :) Hassua, olen monesti kuullut, että esimerkiksi viikkorahan ehto on se, että oma huone on siivottu ja tavarat paikoillaan. Muistan itsekin teininä pitäneeni huoneeni hyvin siistinä; tykkäsin sisustusjutuista kauheasti ja oleskelu siistissä huonessa oli paljon mukavampaa kuin jos tavarat olisi olleet hujanhajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rituaalisurmia harrastelevat ja jäljet pitää aina siivota! Osta semmoinen koiran pissan paikastukseen tarkoitettu sininen lamppu, jos pahasti vaivaa :/

Vierailija
4/7 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epänormaalia. Kun itse olin teini, moinen kaaoksessa ja lätissä asuminen ei olisi tullut kuuloonkaan. Silti en saanut mitään traumoja, vaikka piti siivota. Nykyvanhemmat palvovat lapsiaan ja elävät teinien ehdoilla, jotta kultamussukat voivat toteuttaa itseään ja murrosikään kuuluvaa kehitystehtäväänsä.

Vierailija
5/7 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja ihan lapsesta saakka tykännyt siististä huoneesta. Teininä pidin huoneeni aina tiptop ja nykyään perheellisenäkin arvostan siisteyttä. Toki nykyään elelen rennommin, kun ei ole mahdollista pitää asuntoa täysin siistinä koko ajan.

Vierailija
6/7 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini siivoaa huoneensa pari kertaa viikossa, siistinä pysyy korkeintaan yhden päivän kerrallaan... Ihan normaali tyttö on, siivous ei ole sidoksissa mihinkään rahaan tms.

Vähän nuoremman pojan huone on näennäissiisti lähes aina, mutta imuria käyttää harvakseltaan ja kaapit kun avaa, on siellä pommi käynyt. Normaalilta kaverilta tämäkin vaikuttaa.

Itse elin teininä sikolätissä, vaatteet ja muut kamat olivat ihn hujan hajan, imuria oli pakko käyttää perjantaisin, silloin vaan nostin kaiken kaman sängyn päällle ja imuroin, illalla kun menin nukkumaan, hujautin kamat lattialle. La aamuna melko usein kuitenkin vein pyykit pesuun, ja ehkä vähän siistin, mutta... ei liikoja inspannut. Mun normaaliudesta kyllä voidaan olla erimieltä.

Vierailija
7/7 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 09:22"]

Mun teini siivoaa huoneensa pari kertaa viikossa, siistinä pysyy korkeintaan yhden päivän kerrallaan... Ihan normaali tyttö on, siivous ei ole sidoksissa mihinkään rahaan tms.

Vähän nuoremman pojan huone on näennäissiisti lähes aina, mutta imuria käyttää harvakseltaan ja kaapit kun avaa, on siellä pommi käynyt. Normaalilta kaverilta tämäkin vaikuttaa.

Itse elin teininä sikolätissä, vaatteet ja muut kamat olivat ihn hujan hajan, imuria oli pakko käyttää perjantaisin, silloin vaan nostin kaiken kaman sängyn päällle ja imuroin, illalla kun menin nukkumaan, hujautin kamat lattialle. La aamuna melko usein kuitenkin vein pyykit pesuun, ja ehkä vähän siistin, mutta... ei liikoja inspannut. Mun normaaliudesta kyllä voidaan olla erimieltä.

[/quote]

Rakas lapseniko se siellä??? :DDD Sillä erolla että tuo imurointikaan ei nappaa ja koska jälki sen verran surkeaa niin parempi muiden hoitaa sekin homma. Vaatteita pöytä täynnä ja tuoli myös ja meillä on tehty ihan hirveet läksytkin lattialla tai sängyssä aina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän