Meneekö Huutiksessa oikeasti vaatepaketit?
En jaksaisi enää laittaa noita yksitellen myyntiin, ja eroonkin niistä olisi päästävä.
Siistejä merkkivaatteita on kyseessä. Jotenkin vain mietityttää, ostaako joku noita paketteja ihan oikeasti?
Kommentit (21)
Ei osta. Huutiksessa ei mene oikein enää tavara kaupaksi, ei ainakaa mulla.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 10:45"]
Samaa mieltä huutonet on hiljentynyt merkittävästi ja hinnat tippuneet & myyntiajat pidentyneet. Yksittäiset halutut tuotteen myyvät edelleen. Olen myynyt käytetyt lastenvaatteemme huutonetissä jo 10 vuotta. Ihmettelekin: Mihin ihmiset ovat siirtyneet?
[/quote]
Paljon on mielestäni myyminen ja ostaminen siirtynyt FB-kirppareille. Itse en ole pitkään aikaan edes käynyt Huutiksessa. Jotenkin helpompaa tehdä kauppaa FB:ssä, kun tuotteet voi vaan hakea, eikä tarvitse postitella eikä maksaa postimaksuja.
Huutis on ihan p**ka nykyisin. Sen on täyttäneet teho- ja ammattimyyjät. Mokomat verovilppeilijät. Yrität etsiä jotain esim. käsityötarviketta, niin yhdellä myyjällä on kolmesataa kohdetta tyyliin "sininen nappi" "punainen nappi" "vihreä nappi" jne. Ei jaksa.
Itse sain noin kuukausi sitten about 300€ naistenvaatepaketista. Siistejä, S-kokoisia ja nuorekkaita vaatteita n. 60 kpl ja lähtöhinta tais olla 20€.
Huutis on hiljentynyt lastenvaatteiden osalta hurjasti, mikä on kyllä harmi. Suosituimmat menevät, mutta hinnat ovat minusta laskeneet niissäkin. Ehkä elo-syyskuussa taas vilkastuu, kun moni alkaa etsiä käytettyä hyväkuntoista toppaa? Olen itse vienyt sisävaatteita live-kirpparille enemmän kuin aiemmin. Hyvät merkkivaatteet menevät kivaan hintaan sielläkin.
Mulla menee yksittäiset vaatteet. Pakettia en ole kokeillut. Mutta näppituntuma 5 vuoden myyntikokemuksella on, että yksittäinen myy helpommin. Silloin ostaja voi ostaa juuri sen mitä puuttuu. Esim. meillä on ulkovaatteita paljon, enkä huutaisi pakettia jossa on niitä + kenkiä esim.
Kesäloma-aika on hiljaista aikaa myydä joka vuosi. Mutta naputtele vaatteet syksyä varten sinne pyörimään ja tossa elo-syyskuussa myynti vilkastuu. Monet ei lomalla roiku netissä.
En myy paketteja koska en niitä itsekään ostaisi. Kauppa kyllä muuten käy mielestäni ihan ok, nyt kesälläkin kun pitää hinnat kohdillaan.
MInä ainakin ostan lähes vain vaatepaketteja. Syynä on se, että minusta postikulut yksittäisessä vaatteessa kohottavat hinnan liian korkeaksi ja se, että yksittäinen vaate on usein muutenkin kalliimpi ja koska sitä ei voi kokeilla, niin on hyvin suuri todennäköisyys ettei se edes sovi ja rahat menevät ihan hukkaan. Ostan siis vaatepaketteja. Yleensä noin puolet niistä vaatteista on sellaisia etten itse voi käyttää, mutta voin sitten myydä ne pois omissa vaatepaketeissani.
SE on kyllä totta että huutis on hiljentynyt, mutta kun hinta on kohdallaan niin kyllä siellä kaikki loppujen lopuksi lähtee. itse teen niin että pistän ensin myyntiin kalliimmalla lähtöhinnalla, mutta lasken sitä vähitellen alemmaksi, jos vaatteet eivät useankaan myyntikierroksen aikana lähde.
Kyllä huutiksessa kauppa käy. Itselläni ainakin mennyt todella hyvin lasten vaatteet kaupaksi. Myyn kaiken yksitellen. Luulen että varsinkin merkkivaatteet olisi parempi myydä yksitellen, niin ostaja saa koota niistä mieleisensä paketin. Halvemmat vaatteet sitten saattaa mennä pakettinakin.
no jos vaatepaketin hinta on järkevä. itse ostin tytölleni siistejä (ei merkki) vaatteita paketin, jonka hinta about 25 e. useimmissa paketeissa on ongelma se, että ne maksavat aivan hirveästi, en maksaisi käytetyistä vaatteista todellakaan niin paljon.
Samaa mieltä huutonet on hiljentynyt merkittävästi ja hinnat tippuneet & myyntiajat pidentyneet. Yksittäiset halutut tuotteen myyvät edelleen. Olen myynyt käytetyt lastenvaatteemme huutonetissä jo 10 vuotta. Ihmettelekin: Mihin ihmiset ovat siirtyneet?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 10:45"]
[/quote]
Samaa ihmettelen. Onko ihmisillä vain liikaa tavaraa, vai liian vähän rahaa ostaa (edes halpaa), vai onko jossain joku nettimarkkinapaikka josta en tiedä mitään?
Ei kai kukaan missään Tori.fi:ssä myy vaatteita yms.?
Kirppareillakaan ei silti tunnu liikkuvan hyväkään tavara, ellei ihan eurolla myy kaikkea.
Itse en enää käytä juurikaan huutonettiä koska uudistuksen myötä systeemi on heillä huonontunut merkittävästi.
Selailu on hermoja raastavaa, en jaksa joka kerta palata selailukohtaan manuaalisesti scrollaamalla.Tämä nyt esimerkkinä.
Enkä siellä enää myöskään myy, huutonetin ahneen rahankeräilyn vuoksi.
minä voisin ostaa jonku 30-40 euroa maksavan paketin tai vähän kalliimmankin, jos myyjä voisi käyttää SmartPost-automaattia. Tälläkin hetkellä siellä on neljän euron pakettitarjous mutta suurin osa myyjistä pyytää sitä perinteistä kymppiä tms postikuluja. Niin paljon en maksa. Katselin muutama päivä sitten paketteja, ja suurin osa oli älyttömän pieniä ja siihen postikulut päälle... ei kiitos.
Itse ainakin suostun muuttamaan postimaksun jos automaatilla on tarjous. Kannattaa kysyä myyjältä!
No mutta kaikilla ei ole lähellä SmartPost-automaattia. Aja nyt sitten 30 kilometriä lähimmälle automaatille, jotta saat 30 euroa vaatepaketista...
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 11:57"]
Itse ainakin suostun muuttamaan postimaksun jos automaatilla on tarjous. Kannattaa kysyä myyjältä!
[/quote]
olen kysynyt parilta eikä se käy.
Tietenkään tuo ei onnistu jos matkaa on enemmän sinne automaatille, tottakai sen tajuan!
Ei osta. Huutiksessa ei mene oikein enää tavara kaupaksi, ei ainakaa mulla.