Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko peuran liha säilyy pakkasessa?

Vierailija
22.07.2020 |

Pakattu vakuumiin. Entä kauanko peuran valmis paisti säilyy pakkasessa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatusta heitettynä muutamia vuosia.

Vierailija
2/8 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti vuoden.

Ja olen tehnyt ruokaa vanhemmastikin riistalihasta 1,5 v. vanhasta, eikä kukaan saanut ruokamyrkytystä eikä tullut sairaaksi.

Mutta n. nyrkkisääntönä sanoisin että vuoden verran voi turvallisesti säilyttää lihaa pakastimeissa.

Tarkoitan tällä itse pakastettua tuoretta riistalihaa.

Mutta mistä tietää miten vanhaa liha on ollut jo vakuumiin pakattaessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, miehen pakastimessa on vain alle vuoden vanhoja peuran raatoja. Varmaan säilyisi pidempäänkin, mutta riistasta ei ole pulaa näillämain niin siksi koirille kiertoon jos ei ole burgeri maistunut...

Vierailija
4/8 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, että säilyy liki vuoden. Metsästäjä itse on pakannut vakuumiin. Ap.

Vierailija
5/8 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/8 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Kuka syö riistaa? En ole vegaani, mutta riista on ehdoton ei.

Vierailija
7/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nauta, sika ja kanako ei sit susta oo hyi? Riista on taatusti vapaa kaikista e-aineista ja rehun mukana syötetystä hötöstä. Mikä siinä on hyi? Se et ne juoksentelee metsässä eikä elä karsinoissa katon alla? Vai sit onks se hyi, kun riista ammutaan, suolestetaan ja putsataan? Ihan infona: niin ne tekee sille muullekin lihakarjalle. Ainoona erona on, et metsän asukit ei ole vartavasten kasvatettu ruoaksi. Onhan se toki siistimpää hakea naudan jauhelihaa kaupasta valmiissa paketissa ja kuvitella et toimenpiteet sen lihan pakettiin saamiseksi ei olis samat. Nii ja loppukaneetti: Mä oon se vegaani mut ymmärrän ja arvostan riistalihaa.

Vierailija
8/8 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Kuka syö riistaa? En ole vegaani, mutta riista on ehdoton ei.[/quote

Syöt siis mieluummin kasvatuksessa, kuljetuksessa ja teurastaessa kidutettua eläintä, esim. kananpoikaa, kuin kesken touhun onnellisena metsästettyä riistaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan