Eikö teitä hävetä raahata miehiänne mukaan leikkipuistoihin?
Välillä leikkipuistoissa näkee lapsia sekä äitinsä että isänsä kanssa (tai näin ainakin oletan). Lapset juoksevat laitteisiin ja äidit perässä. Isät laahustavat perässä ja usein jättäytyvät johonkin kauemmaksi ja alkavat räplätä kännykkää. Niistä miehistä näkee niin selvästi sen, että ei voisi vähempää kiinnostaa ja olisivat mieluummin jossain muualla. Siis kun nämä miehet eivät edes mitenkään osallistu lapsen leikittämiseen vaan seisovat siellä epäkiinnostuneen näköisenä.
Eikö teitä hävetä raahata niitä vastentahtoisia miehiä mukaan?
En kysy tätä mitenkään pahalla. Omakin mieheni on vähän samaa sorttia, että näyttää haluavan tehdä jotain ihan muuta kuin olla vaimon ja lapsen kanssa puistossa. Olen vaan tätä omaa miestäni ajatellen seuraillut muita puistoilevia perheitä ja tuo miesten jättäytyminen sivuun pistää silmään. Välillä näyttää siltä kuin se mies olisi yksi iso lapsi, jota äitirouva komentelee tekemään sitä ja tätä kivaa, että yrittäisit nyt edes vähän innostua tästä perheen yhteisestä hauskasta hetkestä... Hauskaa?
Kommentit (17)
Hahaa, tunnistan itseni tosta silleen, että jos ollaan koko perheen voimin leikkipuistossa niin annan miehen hoitaa sen lasten kanssa touhuumisen ja itse saatan räveltää kännykkää :P Ei muakaan oo sillon puistoon pakotettu. Yleensä jos ollaan koko porukalla liikenteessä niin ollaan samalla reissulla käyty/menossa muuallekin. Tavallisesti puistoillessa on mukana vaan jompikumpi vanhemmista ja toinen hyödyntää ajan johonkin muuhun puuhaan.
Minä olen huomannut paljon enemmän sellaisia perheitä, joissa isä jaksaa touhuta lapsen kanssa innoissaan ja äiti istuu penkillä ja räplää kännykkää. Olen tulkinnut sen johtuvan siitä, että äiti on ollut siellä tekemässä niitä hiekkakakkuja jo 372 kertaa, joten ei jaksa enää innostaa. Mutta isä vielä jaksaa, kun on harvemmin lapsen kanssa puistossa.
Jos perheessä on ongelmana miehen vähäinen osallistuminen lasten kanssa puuhailuun, eikö silloin ois parempi että äiti jättäytyy pois siltä puistokeikalta? Sais mies kerrankin olla lastensa kanssa omalla tavallaan, ilman äidin valvovaa silmää ja ohjausta. Jos ei osaa niin sitten pitää opetella, se on vanhemman tehtävä.
Ehkä ne on ne samat naiset, jotka tyttövuosinaan pakottivat poikaystävänsä mukaan shoppailemaan vaatteita? Ne samat, jotka teininä pakarashortsi("hotpants")-legginssi-ballerinakomboissaan talutti jätkiään, joita ei voisi vähempää kiinnostaa, vero modan, henkkamaukan ja gina tricot'n väliä, koska pitää näyttäytyä yhdessä pariskuntana, on kasvaneet aikuiseksi, ja näyttäytyvät onnellisena pikku perheenä leikkikentällä?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 20:29"]
Välillä leikkipuistoissa näkee lapsia sekä äitinsä että isänsä kanssa (tai näin ainakin oletan). Lapset juoksevat laitteisiin ja äidit perässä. Isät laahustavat perässä ja usein jättäytyvät johonkin kauemmaksi ja alkavat räplätä kännykkää. Niistä miehistä näkee niin selvästi sen, että ei voisi vähempää kiinnostaa ja olisivat mieluummin jossain muualla. Siis kun nämä miehet eivät edes mitenkään osallistu lapsen leikittämiseen vaan seisovat siellä epäkiinnostuneen näköisenä.
Eikö teitä hävetä raahata niitä vastentahtoisia miehiä mukaan?
En kysy tätä mitenkään pahalla. Omakin mieheni on vähän samaa sorttia, että näyttää haluavan tehdä jotain ihan muuta kuin olla vaimon ja lapsen kanssa puistossa. Olen vaan tätä omaa miestäni ajatellen seuraillut muita puistoilevia perheitä ja tuo miesten jättäytyminen sivuun pistää silmään. Välillä näyttää siltä kuin se mies olisi yksi iso lapsi, jota äitirouva komentelee tekemään sitä ja tätä kivaa, että yrittäisit nyt edes vähän innostua tästä perheen yhteisestä hauskasta hetkestä... Hauskaa?
[/quote]
Minä olen se perässä laahaava äiti eikä yhtään hävetä se, että mies jaksaa touhuta lapsien kanssa tuossa keinotekoisessa ympäristössä minua enemmän.
Mun mielestä oikea kysymys olisi: Eikö teitä isiä hävetä vähäinen osallistumisenne lapsenne hoitoon leikkipuistoissa?
Jos tässä nyt joku syyllinen pitä äkeksiä niin sitten mielummin se mies. Kyllä hän voisi viettää perheen kanssa laatuaikaa ja jättää sen kännykän vähäksi aikaa rauhaan. Miksi oletat että äidit vaan on niitä, jotka jaksaa olla leikkipuistossa? Sitäpaitsi ihan yhtä hyvin tuo tilanne voisi olla toisin päin.
Ap, kuulostat kyllä suoraan sanottuna vähän tyhmältä blondilta. Mut ei millään pahalla.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 21:01"]
Hahaa, tunnistan itseni tosta silleen, että jos ollaan koko perheen voimin leikkipuistossa niin annan miehen hoitaa sen lasten kanssa touhuumisen ja itse saatan räveltää kännykkää :P Ei muakaan oo sillon puistoon pakotettu. Yleensä jos ollaan koko porukalla liikenteessä niin ollaan samalla reissulla käyty/menossa muuallekin. Tavallisesti puistoillessa on mukana vaan jompikumpi vanhemmista ja toinen hyödyntää ajan johonkin muuhun puuhaan.
[/quote]
Sama juttu meillä. Jonkun verran tosin osallistun touhuamiseen itsekin, mutta monesti katson kännykällä säätiedotukset ja uutiset, koska en niitä muuten ikinä ehdi. Yksin olen lasten kanssa joka päivä 2-4 kertaa leikkipaikalla ja mies mukana noin 3 kertaa kuukaudessa. Muuten yhdessä käydään muissa paikoissa, kuten uimassa, ulkoilemassa, lenkillä (isompi pyöräilee, pienempi rattaissa) ja näissä muissa paikoissa molemmat osallistuu, eikä kukaan räplää kännykkää.
Oletpa unelmaisän löytänyt....sääliksi käy lapsiasi.
Meillä mies kyllä ihan itse haluaa viettää aikaa lasten kanssa ja yleensä itse ehdottaa lapsille puistoon menemistä. Tekevät muutenkin paljon asioita yhdessä.
En oikein edes ymmärrä aloittajaa. Siis miksi teette lapsia niiden luusereiden kanssa? Ja vielä luulette, että me muut teemme samoin. Jotkut meistä onneksi vielä osaavat valita isän lapsilleen.
Mun lapseni on isänsä kanssa mökillä, mä tein töitä tähän asti.
Meilläkin mies on se, joka jaksaa innostua leikistä enemmän, minä laahustan tuskaisena, ja mietin, milloin kehtaan ehdottaa pois lähtöä. Eikä minua hävetä, teen joitakin muita juttuja lasten kanssa innokkaammin kuin mies.
Itse en ole vielä törmännyt kertaakaan ap:n kuvailemaan miestyyppiin puiton penkillä...
Minusta paljon tyypillisempi asetelma on aktiivinen isä juoksemassa lastensa perässä kiipeilytelineiden juurella tai potkimassa futista poikansa kanssa.
Meillä mies on niin harvoin puistossa, että jos hän sinne sattumalta eksyy, niin lapset suorastaan vaativat häneltä kaiken huomion.
Käykö joku vapaa-ajallakin puistossa?? Mä luulin että se on sellainen pakkopulla, jossa vaan pitää käydä silloin kun on lasten kanssa kotona hoitovapaalla, ja kävin siellä siis vaan arkisin aamupäivisin kun mies oli töissä.
Ehkä joku pari kertaa on käyty jonkun päiväkävelyn lomassa hetken aikaa puistossa samalla leikkimässä, mutta ei me tosiaan yleensä ikinä käydä missään puistossa enää. Lapset ulkoilee pv-kodissa ja sitten kotipihassa.
Luulin että aloitus vois kertoa meistä kun tänään kerättiin pitkiä katseita, etenkin isä. Kun se pelleili, keinui, roikkui, kiipeili ja mitä kaikkee älytöntä keksikin. Joku muu olis ihan satavarmana hävennyt sen käytöstä :)
Usein meistä jompikumpi vie lapsen puistoon. Melkein aina se on mies, ja minä karkaan siksi aikaa kuntosalille. Viimeksi mentiin yhdessä, mutta mies hilpaisi juoksulenkille, kun minä lapsen kanssa pyörin siellä puistossa. Ihan turhaan siellä molemmat on,ainakaan pitkiä aikoja, jos toiselle vaan on tekemistä.
Me käydään monesti yhdessä lasten kanssa puistossa, en tiedä kiinnostaako miestä, en ole ajatellut koko asiaa, joten ei hävetä. Tosin en sinne itsekkään ilosta pomppien lähde, vaan lasten vuoksi.
Ei mun ainakaan tarvitse raahata miestä tuommoisiin juttuihin, yleensä se on niin, että mies keksii lapsen kanssa jotain kivaa ja mä chillaan.