Pitääkö aikuisen pestä 2-vuotiaan hampaat?
Mä en kestä ton miehen kanssa! Se ei osaa tai uskalla olla ollenkaan auktoriteetti lapselle. Antaa periksi, ettei tarvii riidellä. Esim. se ei suostu pesemään lapsen hampaita, kun lapsi ei halua että aikuinen pesee. 2v sutasee hammasharjaa äkkiä suussaan ja sanoo "pesty!" ja se on siinä sitten. Mies sanoo, että hän ei rupea tappelemaan antaa olla vaan. Että "sitten joudut Matias porattavaksi jos tulee reikiä". Kiva juttu, vastuu 2-vuotiaalle!
Kommentit (29)
Eikö kukaan vielä paheksu, ettei jollekin ole opetettu perusteellista hampaidenpesua kahteen vuoteen mennessä?
Tää ei nyt ole pelkkä hammashygieniakysymys, vaan kasvatusasia. Oletteko ap koskaan vakavasti jutelleet kasvatusasioista? Voiko olla, että miehesi ei ehkä niin piittaa hampaista, mutta ei näe ollenkaan, miten vahingollista hänen asenteensa on kasvatusmielessä? Ja ei, eivät kaikki miehet todellakaan ole tuollaisia. Tämä ei taida kyllä olla sukupuolesta riippuva ongelma ollenkaan.
teidän äihät on nössöjä mammanpoikia
Meillä pesee aikuinen kyllä 7-vuotiaankin hampaat... Ja niin kuulemma kuuluukin tehdä. Juuri viime viikolla olimme hammastarkastuksessa.
Mies taitaa lepsuilla muissakin asioissa... Meilläkin mies vaan laittaa lapset nukkumaan, eikä edes pese niiden naamaa tai käsiä. Ärsyttävää...
Kyllä, tämä on kasvatusongelma laajemminkin. Meillä on täysin eri meno, mies on avuton, lepsu ja laiska. Ei vaan jaksa kiinnostaa, ja sitten avuttomuus päälle niin olen helisemässä sen kanssa. Mulla on oikeasti todella paha olo, en luota tuohon ihmiseen joka on noin avuton. Jos lapsi karkaa sängystä, mies ei välitä mennä perään. Ei kiinnosta, ei jaksa. Vastuu jää lapselle tai minulle.
Mitä tehdä? Minä olen puhunut miehelle MONESTI, olen havainnollistanut esimerkein, olen kertonut omasta epätoivostani kun tunnen itseni yksinäiseksi kasvattajaksi. Mies ei muutu fiksummaksi. On joo iso lapsi, tai teini, tässä mielessä. Mammanpoika. Mulla niin helvetin paha olla että tällaisia joutuu edes puhumaan. Luulisi olevan itsestäänselvyys, että aikuinen osaa huolehtia pienistä. Tulossa kesäloma ja ahdistaa jo valmiiksi, tapella miehen kanssa asioista. Minä huolehdin ja se rapsuttaa päätänsä. ap
Viime kesälomalla mies oli velton yrmy huokailija koko ajan, minä pakkasin tavarat ja lapset ja mitä tehtiin (mies itsekin halusi kyllä että esim. ajellaan jossain). Loppulomasta sanoin hänelle, että tuntuu kuin sinä kärsisit koko ajan. Mies murahti "niin mä kärsinkin!". Mies kärsii, kun pitää huolehtia lapsista ja huolehtia toisista.... Tämä on niin surullista. Ahdistaa tuleva loma. ap
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 20:29"]
Oho. Mihin asti siis pitää oikein odottaa kun koulussa ei enää kaunokirjoitusta opeteta?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 20:20"]
Et ole tosissassi. Lapsen hampaat tulee aikuisen harjata kaunokirjoitusikään asti.
Sinulla ei taida olla kouluikäisiä lapsia. Meillä kyllä molemmat lapset ovatkakkosluokalla alkaneet kirjoittamaan kaunoa. Ehkä lapsesi on jossain peräkylän koulussa, jossa ei noudateta opetussuunnitelmaa.
Juuri eilen näytin lapselleni googlesta kuvia mätänevistä hampaista, kun oli "unohtanut" miksi hampaat pitää pestä. Kohautti vaan olkiaan, että on hän nuo jo nähnyt. Meillä pestään aamuin illoin.