Todella hoikat naiset, mitä syötte päivän aikana?
Olisi kiva kuulla, että mitä todella hoikat naiset syövät päivän aikana. Millaisia ovat ateriavälit ja ateriakoot sekä mitä syötte? Erityisesti kiinnostaa sellaisten ruokailu, jotka eivät harrasta hulluna urheilua.. Ja todella hoikilla tarkoitan sellaisia Sarah Jessica Parkerin tai Sara Vannisen tyylisten kroppien omaavien ruokavaliot.
Kommentit (35)
Lounaan, välipalan (joskus), illallisen ja iltapalan. Joskus harvoin syön jotain herkkuja. Siis kun tekee mieli.
Yhden Hetki -salaatin/päivä tai purkin tonnikalaa ja pari hapankorppua.
Kerran viikossa mättöpäivä ja sillon menee herkkuja ja ruokaa ihan pirusti.
Syön viikossa 1600g lihaa, 4kg perunoita, 4kg porkkanoita, 2kpl parsakaalta, 2kpl kukkakaalta, 500g viinirypäleitä, 2 pakastepizzaa, 600g siemenleipää, n. 6 kananmunaa ja sitten sesongista riippuen marjoja ja/tai hedelmiä satunnaisen määrän. Yleensä myös n. 400g jotakin herkkua esim. omenapiirakkaa.
Tuollaisen määrän juuri tilasin ruokia viikoksi. Syön noin 3-5 tunnin välein, riippuen siitä mitä olen aiemmalla aterialla syönyt eli miten nopeasti nyt nälkä sattuu uudelleen tulemaan. Syön lämmintä ruokaa aamusta iltaan eli minulla ei ole aamu- tai välipaloja erikseen. Päiväkohtaisesti ruokavalioni voi vaihdella määriltään, joten tuo viikkomäärä on helpoin kertoa.
Syön aamupalan, lounaan ja päivällisen. Tuoretta, puhdasta ruokaa kohtuullisen määrän. Ei välipaloja, ei alkoholia, ei virvoitusjuomia.
Vierailija kirjoitti:
Syön viikossa 1600g lihaa
Hello, cancer!
Aamiainen, lounas ja illallinen. Ei välipaloja, ei karkkia, ei roskaruokaa. Rasvaa, proteiineja, paljon vihanneksia. Painoindeksi 19, ikä 61.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hello, cancer!
Epäilemättä. Allergiani valitettavasti estävät aika tehokkaasti kasviproteiinien syömisen, joten vaihtoehtoja ei oikein jää jäljelle.
Vierailija kirjoitti:
2kpl parsakaalta, 2kpl kukkakaalta
Parsakaalia ja kukkakaalia, ei kaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti noin? Eli siis kaksi kukkakaalia eikä kaksi kukkakaalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hello, cancer!
Hmm, reilu 200g per päivä, eli 2dl ei kuulosta paljolta.
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuat, että esim SJP treenaa todella paljon, kato sen hauiksia.
Mä normipainon alarajoilla, mä oon aina syöny pätkäpaastotyyppisesti, jo ennen kuin pätkäpaastosta edes puhuttiin. Aamulla vain maitokahvi, lounas kevyt, illalla 6-7 aikaan syön kunnon aterian. Ei mitään, paitsi laimennettua mehua, väliajoilla. Pari kertaa kuussa tulee herkkuihin mieliteko, silloin syön ihan mitä mieli tekee. Tämä sopii mun keholle, mutta kaikkien ihmisten ruoansulatus ja aineenvaihdunta ei ole samanlaista. Pitää kuunnella itseään.
Nojoo SJP:n kroppa ei kyllä millään pelkällä ruokavaliolla tule, kunnon haba ja lihaksikkaat jalat. Itselle tulee vaan helposti lihaksia ja oon sitten semmonen rometto, jos urheilen kovasti. Vaikka en siis kovin pitkä olekaan.. Tuo pätkäpaastoaminen kuulostaa hyvältä. Kiitos vastauksesta!
Ap
Syön kaikkea ja paljon. Tosin vastapainoksi 5x viikossa crossfit / painonnostotreenit, jossa menee aina noin 1000kaloria. syön 2-3 lämmintä ateriaa, kolmannes lihaa / kalaa, kolmannes pastaa / riisii / perunaa, ja kolmannes kasviksia, aamulla paljon puuroa / marjoja, kananmuna, tee. muutama välipala / leipä, palkkari.
Tosin olen urheilija. se mikä toimii minulla, ei ehkä toimi muilla. mutta kaikki kakka siivottu ruokavaliosta.
olen kyllä aika lihaksikas urheilja, ja rasva% on mukavan alhaalla. tissit on vielä, mutta hieman näkyy että sitä rasvaa ei kroppaan ole kertynyt, sixpack ei ihan näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti noin? Eli siis kaksi kukkakaalia eikä kaksi kukkakaalta?
Viiniä vai viintä?
Syön aamupalan (tyyliin leipäpala, tomaattia, kurkkua, kananmuna), lounaan (perus kotiruokaa), jotain välipalaa (banaani tai pari keksiä), iltaruuan (taasen perus kotiruokaa tyyliin makaronilaatikko, papupata) ja illan ratoksi jotain naposteltavaa (popcorn, hedelmät, tonnikalaa purkista jos ei muuta löydy ja nälkä on). Annoskoot on keskivertoja, ei mitään hiirenpieniä, mutta lautanen ei myöskään tursua yli. Syön isommat ateriat noin neljän-viiden tunnin välein. Olen tyyliin S. J. Parkerin näköinen, laihemmankin. Ainakin näin kolmikymppisenä voin syödä vielä ihan mitä vaan lihomatta yhtään. Mutta en ole tästä geenituurista (lääkärissä siis tutkittu syitä, miksi painoa ei kerry) hirveän kiitollinen. Ihmisten on tosi vaikeaa uskoa etten kärsi mistään syömishäiriöstä. Liikuntana harrastan vain kävelemistä, sitäkin muutamana päivänä viikossa.
169/54. Mä yritän kuunnella itseäni. Tänään heräsin tahmeaan oloon, ruokaa ei oo tehnyt mieli. Toistaiseksi juonut päivän aikana vain ison saavin maitokahvia ja nyt, parin tunnin jälkeen, keittelen tässä toista. Lähden pian tanssitreeneihin enkä varmaan syö ennen sitä mitään. Illalla mennee alas pari seesamitahna-kurkku-paprikaruisleipää, omena, mangonpuolikas, rahkaa pähkinöillä ja mustaviinimarjoila tms. Syön siis epätasaisesti, eri päivinä eri tavoin, olen kaikkiruokainen eikä kiellettyjä ruokia ole, vaikka sokeria koitan välttää. Pidän hoikkana olosta, joten seuraan painoani muutaman viikon välein ja jos se näyttää nousevan, syön pienempiä ruoka-annoksia niin kauan kunnes vaaka näyttää taas normilukemia.
2-3 kertaa päivässä sianlihaa tai kanaa riisillä, vihanneksilla ja kalaöljyllä. 1-2 kertaa viikossa lasi tuoremehua terästettynä vodkalla.
Parin kilometrin juoksukenkki kerran päivässä.
Kiva lukea että oikeasti hoikat syö ihan miten sattuu ja kaukana suosituksista:D Mutta silti ruokavalionne kuulostavat järkeviltä, koska tunnutte kuuntelevan kehoa.
Vierailija kirjoitti:
Kiva lukea että oikeasti hoikat syö ihan miten sattuu ja kaukana suosituksista:D Mutta silti ruokavalionne kuulostavat järkeviltä, koska tunnutte kuuntelevan kehoa.
Veit sanat suustani!
Ap
Kai tajuat, että esim SJP treenaa todella paljon, kato sen hauiksia.
Mä normipainon alarajoilla, mä oon aina syöny pätkäpaastotyyppisesti, jo ennen kuin pätkäpaastosta edes puhuttiin. Aamulla vain maitokahvi, lounas kevyt, illalla 6-7 aikaan syön kunnon aterian. Ei mitään, paitsi laimennettua mehua, väliajoilla. Pari kertaa kuussa tulee herkkuihin mieliteko, silloin syön ihan mitä mieli tekee. Tämä sopii mun keholle, mutta kaikkien ihmisten ruoansulatus ja aineenvaihdunta ei ole samanlaista. Pitää kuunnella itseään.