Minulla on vaikeaan hermokipuun kipulääkitys, jota sairaalaan jouduttuani en saanutkaan vaikka siis lääke on erikoissairaanhoidossa kirjoitettu, eikä siitä edes suositella taukoja
Sairaalajakson jälkeen meni monta viikkoa että kipu saatiin uudelleen jonkinlaiseen hallintaan. Nyt joudun uudelleen sairaalaan erään ennakoidun toimenpiteen vuoksi. Päätin, että otan omat lääkkeet varmuuden vuoksi mukaan, jos sama lääkkeitten pihtaaminen toistuu. Kyse on todennäköisesti alle viikon visiitistä.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Miksi eivät antaneet?
Varmaan koska sisätautilääkäri halusi leikkiä neurologia ja ”tietää” paremmin.
Jos niillä oli se lääke vaan eri merkkisen, josta syystä et tunnistanut sitä?
Tai sitten se piti tauottaa koska ei sopinut jostain syystä muiden lääkkeiden kanssa.
Tai, tiasi muutoksen vuoksi muutettiin lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Jos niillä oli se lääke vaan eri merkkisen, josta syystä et tunnistanut sitä?
Tai sitten se piti tauottaa koska ei sopinut jostain syystä muiden lääkkeiden kanssa.
Tai, tiasi muutoksen vuoksi muutettiin lääkitystä.
Höpöhöpö. Pihtasivat lääkettä ja halusivat ajatella että olen väärinkäyttäjä, vaikka kipupoliklinikalla on viilattu lääkitystä toista vuotta spesialistien toimesta.
Omat säännölliset lääkkeet täytyy aina olla mukana sairaalassa. Toki esim. leikkauksessa niiden täytyy olla TIEDOSSA, salaa niitä ei saa ottaa. Vai luuletko, että esim. astmalääkkeet tai e-pillerit tulevat sairaalan puolesta?
Tietenkin omat lääkkeet mukaan, aina!
Vierailija kirjoitti:
Omat säännölliset lääkkeet täytyy aina olla mukana sairaalassa. Toki esim. leikkauksessa niiden täytyy olla TIEDOSSA, salaa niitä ei saa ottaa. Vai luuletko, että esim. astmalääkkeet tai e-pillerit tulevat sairaalan puolesta?
Sairaalaan voi joutua yllättäen, ei yleensä kanniskella kaikkia lääkkeitä mukana jokapaikkaan. Ilmeisesti tulisi survoa tissiliiveihin pillerit, jos vaikka joutuu sairaalaan yllättäen.
Vierailija kirjoitti:
Vain silloin jos ohjeistetaan ottamaan.
Minulla sisätautilääkäri lopetti reumatologin ja ortopedin määräämät kipulääkkeet selkärankareumaan sairaalassa ja väitti että kuvittelin kivut. Onneksi mies toi sairaalaan lääkkeeni ja ortopedi kirjoitti lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain silloin jos ohjeistetaan ottamaan.
Minulla on MS, enkä koskaan laita tuon varaan. Ja joo, syön myös rauhoittavia iltaisin että pystyn olemaan. Ne on minun armahdukseni, enkä keskustele kenenkään kanssa niiden välttämättömyydestä.
Käynyt samoin. Migreenin estoon meni lääke, jota eivät noteeranneet mitenkään sairaalassa vaikka sen heille kerroin. Eivät antaneet sitä lääkettä ja seurauksena oli että vietin seuraavan kuukauden migreenissä.