Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytetyn auton keskihinta on Suomessa nyt €6800 ja ikä 12 vuotta. Jos olet ostanut käytetyn auton viime aikoina, minkä ikäinen ja hintainen oli sinun auto kun ostit sen?

Vierailija
22.07.2020 |

Ja minkä merkkisen käytetyn ostit?

http://www.aut.fi/etusivu_vanha/tilastot/verotus_ja_hintakehitys/autoje…

Tai jos ostit uuden auton, oliko se halvempi vai kalliimpi kuin €34 000?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon autoillanne on ajettu ostaessanne ja kuinka paljon arvelet ajavasi sillä ennen kuin vaihdat?

Vierailija
42/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin uuden auton. Audi Q5, hinta n 65 000 euroa. Buah.

Mutta kaikki ajavat kuitenkin käytetyillä autoilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa elämässäni minulla on uudempi ja kalliimpi auto kuin suomalaisilla keskimäärin.

Wau!

Jos pysyis vielä viitisen vuotta hyvänä ilman ylimääräisiä kuluja, niin olisin tyytyväinen hankintaani. Silloin olisi tullut halvemmaksi kuin aiempien halpisten pito ja lähes vuosittainen vaihtoruljanssi.

Toisaalta olen jo nyt ihan tyytyväinen. Jo neljä vuotta saanut ajella ilman stressiä ja murheita. Siitä ilosta kelpaa vähän maksaakin.

Mä olen nähnyt ½ vuotta vanhan bemarin pajalla. Vähänkö jätkää vitutti ;)

Zincc

En ihmettele. Oliko joku ihan uusi malli vai pakkanen ja diesel-auto?

Vierailija
44/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin auto-ostoni oli 5v vanha ja hintaa 19k,oli ostettaessa nettiautossa halvin sellainen.

Vierailija
45/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa elämässäni minulla on uudempi ja kalliimpi auto kuin suomalaisilla keskimäärin.

Wau!

Jos pysyis vielä viitisen vuotta hyvänä ilman ylimääräisiä kuluja, niin olisin tyytyväinen hankintaani. Silloin olisi tullut halvemmaksi kuin aiempien halpisten pito ja lähes vuosittainen vaihtoruljanssi.

Toisaalta olen jo nyt ihan tyytyväinen. Jo neljä vuotta saanut ajella ilman stressiä ja murheita. Siitä ilosta kelpaa vähän maksaakin.

Zincc

Miksi, takuu korjaukset ei maksa mitään

Vierailija
46/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wau!

Zincc

En ihmettele. Oliko joku ihan uusi malli vai pakkanen ja diesel-auto?

Oli bensa tai öljypumppu. Uudenkarheessa bemussa. Kuuntelin vaan jätkän kiroilua, kun olin samassa liikkeessä .. en muista mitä tekemässä. Varmaan jotain korjaamassa .. Ellen ostamassa öljyä ja pissapojannestettä.

Zincc

Vierailija
47/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt "suomalaisia" ihmisiä, jotka ei tiedä kuka on Tarja Halonen jne .. 

Itsestään selviä asioita, jotka jokainen Suomalainen oikeasti tietää ..

Zincc

Puhut niille Kataisesta tai sitten Matti Nykäsestä, niin päät ovat yhtä pyörällä .. eivät tiedä keistä puhutaan.

Kun ei ole kosketusta elämään ITSELLÄÄN..

Ihanaa, on varmaan onnellisia kun ei tiedä tarjaa

Jep, sellaista se on ..

Zincc

Eikä kukaan normaali duunari osta 12 vuotta vanhaa käytettyä autoa 7 tonnilla, tai päästä vippaa ;)

Koska niille se raha oikeasti MERKKAA.

Kristus että olet tyhmä. Missään ei ole sanottu että 12 vuotta vanha auto maksaa 6800 euroa, vaan että ne ovat kaikkien myytyjen autojen keskimääräinen ikä ja keskimääräinen hinta.

Vierailija
48/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

€5200, 10 vuotta vanha Citroen C5. Ajaminen on nautintoa.

Vierailija
49/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätän keskustelun siihen faktaan, että 12 vuotta vanhan auton arvo pyörii parissa kolmessa tonnissa.

Zincc

Keskustelu on päättynyt !

Vierailija
50/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuonhan pitäisi maksaa ainakin 12 tuhatta, jos 12 vuotta vanha maksaa jo 7 tonnia.

Eikö ?

Zincc

Vierailija
51/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wau!

Zincc

ohis Aika moni kalliin auton ajaja maksaa luotettavuudesta... ehkä tuonkin kuskin olisi pitänyt olla toisessa kaupungissa työasioissa?

Vierailija
52/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wau!

Zincc

Varmaan sen takia, kun piti olla Lohijoella kalassa, mutta bemari on hajonnut keskellä motaria -> nöyryytys

Sitten hinattu pajalle .. Siellä etsitty vikaa, kun pitäsii edelleen olla siellä kalassa.

Sitten aletaan tilaamaan osia, ja korjaamaan ja siellähän seisot uuden karhean autosi kanssa pajalla odottamassa.

Voihan se vituttaa, kun kaverit on jo ongella ;)

Zincc

Vierailija
53/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuonhan pitäisi maksaa ainakin 12 tuhatta, jos 12 vuotta vanha maksaa jo 7 tonnia.

Eikö ?

Zincc

Ei. Mennyvittuun jo täältä jos et sen vertaa ymmärrä.

Vierailija
54/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ?

Zincc

HAHHAHA .. 12 vuotta vanhasta romusta, ei _kukaan_ maksa 7tonnia ..

Zincc

Vierailija
55/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätän keskustelun siihen faktaan, että 12 vuotta vanhan auton arvo pyörii parissa kolmessa tonnissa.

Zincc

Keskustelu on päättynyt !

Ketään ei kiinnosta sinun ”faktasi”.

Vierailija
56/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ?

Zincc

Zincc

Eikä kukaan ole sellaista väittänytkään, paitsi sinä. Mutta sinulla on selkeästi päässäsi vikaa, niin se selittynee sillä.

Vierailija
57/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ?

Zincc

Zincc

Eikä kukaan ole sellaista väittänytkään, paitsi sinä. Mutta sinulla on selkeästi päässäsi vikaa, niin se selittynee sillä.

Joo mut tuommoinen vertailu on aivan 0 arvoista. 

Meinaatko, että 4 miljoonan ferrarilla on jotain tekemistä ihmisten keskiarvoautojen kanssa. Niitä kannattaakin laskea mukaan tuommoisiin tutkimuksiin.

Meinaan jossain kohtaa tulee surkea epäkohta, kun ne 12 vuotta vanhat romut ei maksakaan sitä keskiarvohintaa. Eikö.

Zincc

Ei tuommoisilla luvuilla siis ole mitään järkeä esittää. Sama kuin ymppäisi mittarilukeman sijaan samaan "uutiseen" paljonko on kilometrejä kuuhun.

Vierailija
58/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko noita lukuja. Katso ympärillesi liikenteessä niin paljon on vielä 80-90 luvun romuja liikenteessä. Muistaisin keskihinnan olevan 3000€ ja 18 vuotta. Euroopan vanhimpia autokantoja Suomessa. Tänne raahataan Saksasta autoja jotka siellä laitetaan paaliin.

Autojen arvo on keskimäärin jotain 3000e Suomessa, eri asia kuin keskimääräinen käytetyn hinta.

Vierailija
59/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotta vanha Mersu, 24 tonnia.

Vierailija
60/86 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ostin 13 vuotiaan 4000e hintaan. Hyvin on kestänyt 5 vuotta jo, aina katsastuksesta läpi ilman huomautuksia.