Kävelymatkoja
Millaisia matkoja teidän 8 ja 12 vuotiaat kävelevät? Tuli vaan mieleen kun viikonloppuna kävimme lasten kanssa kävelemässä 15 kilometriä pitkän luontopolun. Siis ihan suht normaali sunnuntai retki.
Maanantaina tuli muutaman työkaverin kanssa puhetta retkestämme ja kaikki olivat aivan ihmeissään, että miten jaksavat noin pitkälti kävellä (juoksivat osan matkaa).
Itse en ole pitänyt mitenkään pitkänä tai ihmeellisenä, mutta jäin miettimään nyt jälkikäteen asiaa. Muilla tuntui olevan max viiden kilometrin lenkkejä.
Kommentit (7)
Me ollaan kaupunkilaisia, itse maalaislapsena en kävellyt koskaan pitempiä matkoja, aina mentiin fillarilla tai autolla. Olen oppinut kävelemään yli 5 km vasta aikuisena.
Tämähän hassu kommentti on. Itse ainakin sekä maalla että kaupungissa asuneena, niin maalla just käveltiin paljon ja kaupungissa joka paikkaan mennään autolla.
Kahdeksan vuotinen kävelee 15 kilometriä luontopolulla. No ei todellakaan meillä, koska aikuisetkaan eivät kävele.
Minä lapsena välillä sain migreenin tai oksentelin kun jouduin huonolla tankkauksella mukaan voimat ylittäville hiihto- ja pyörälenkeille. Ja tunsin itseni tosi epäonnistuneeksi ja epäliikunnalliseksi tästä johtuen. Nyt kyllä 15 kilsan luontopolku luonnistuu.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 11:03"]
Me ollaan kaupunkilaisia, itse maalaislapsena en kävellyt koskaan pitempiä matkoja, aina mentiin fillarilla tai autolla. Olen oppinut kävelemään yli 5 km vasta aikuisena.
Tämähän hassu kommentti on. Itse ainakin sekä maalla että kaupungissa asuneena, niin maalla just käveltiin paljon ja kaupungissa joka paikkaan mennään autolla.
[/quote]
Maalla välimatkat olivat oikeasti pitkiä, ei niitä kannattanut kävellä. Fillarilla kyllä kuljettiin pitkiäkin matkoja. Kaupungissa kaikki on lähempänä, ja tulee huomaamatta käveltyä enemmän. Maalla ei myöskään lähdetty retkelle luontoon, kun luontoa oli joka puolella.
Niin, ja minä en Helsingissä muutenkaan mene autolla minnekään.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 11:07"]
Kahdeksan vuotinen kävelee 15 kilometriä luontopolulla. No ei todellakaan meillä, koska aikuisetkaan eivät kävele.
[/quote]
Terve läskit valaat vai luikkuja, voimattomia nörttejäkö olette?
Onhan tuo aika pitkä, mutta kyllä me joskus tuollaisia tehdään. Tuo taitaa vaihdella suuresti. Me ollaan kaupunkilaisia, itse maalaislapsena en kävellyt koskaan pitempiä matkoja, aina mentiin fillarilla tai autolla. Olen oppinut kävelemään yli 5 km vasta aikuisena.