Miksi ihmiset puhuvat nykyään julkisissa kulkuvälineissä puhelimeen KAIUTTIMELLA?
Luulisi että siinä kuulee huonommin? Nykyään törmää päivittäin ihmisiin jotka puhuu kaiutin päällä puhelimeen esimerkiksi metrossa. En ymmärrä!
Kommentit (86)
Muuttaa maalle ku toiset ei osaa käyttäytyä julkisessa liikenteessä? Pitäiskö mennä vähä itseensä ja ajatella että ne muutkin on maksanut siitä kyydistä? Ja ei busseissa ja ratikoissa saa häiritä muita matkustajia toiminnallaan.
Itse alan ainakin jatkossa kommentoimaan ja osallistumaan tuollaisiin puheluihin, jos minun on niitä pakko kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Itse alan ainakin jatkossa kommentoimaan ja osallistumaan tuollaisiin puheluihin, jos minun on niitä pakko kuunnella.
Kuulostaa hyvältä. Heittelee väliin että niinkö on ja että ei tuo voi pitää paikkaansa ja voe mahoton paekka. Jos tämä kaiutinteroristi suivaantuu niin vastaan että koska keskustelu on kerran julkinen niin kyllä minäkin voin osallistua.
Itä-Helsinkiin matkustaessa huomaa, että jokaisella maahanmuuttajalla huutaa metrossa videopuhelu tai katsovat musavideota. Tämä ei ole rasismia vaan totuus. Meinaa hermot mennä siihen meteliin.
Jos matkustan kaverin kanssa, enkö saa puhua hänen kanssaan? Matkustan aina yksin, kai minullakin on oikeus jutella puhelinkaverin kanssa? Näin olen päättänyt tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Helsinkiin matkustaessa huomaa, että jokaisella maahanmuuttajalla huutaa metrossa videopuhelu tai katsovat musavideota. Tämä ei ole rasismia vaan totuus. Meinaa hermot mennä siihen meteliin.
Samaa näkyy kantiksilla, varsinkin ammattikoululaisilla. Bussissa huomaa nuorista heti ketkä ovat lukiossa ja ketkä amiksessa, ovat ihan eri maata. Eniten kuitenkin ärsyttää äänekkäät lapset, joiden vuoksi ostin kuulokkeet. Suosittelen muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Nuoriso tekee tätä, ja lapset. Näille on luontainen tapa käyttää videopuhelua, mitä en ymmärrä ollenkaan. Mitä merkitystä on arkisessa puhelussa nähdä puhekumppani kehnossa kuvakulmassa liikenteessä? Olen vaan huomannut, että esim. omat lapset 10 ja 12 v. puhuvat mieluummin videopuheluita kuin perinteisiä puhelin korvalla -puheluita.
Eivätkö tajua, että videopuhelunkin ajan voisi olla kuulokkeet päässä?
Vierailija kirjoitti:
Näitä säteilyhulluja jotka pelkää saavansa aivokasvaimen.
Saako kuulokkeista säteilyä?
Vierailija kirjoitti:
Keskustassa Helsingissä tätä puolestaan harrastavat alle 10- vuotiaat kantis pojat.
Pistä Paranoidia soimaan lujaa, ja hivuttaudu kaiutinpuhujan lähelle muina miehinä. Katso reaktioita, mutta varaudu myös juoksemaan. 😁
Itse mietin aina sitä, että tietääkö puhelun toinen osapuoli olevansa kaiuttimella jolloin hänen puheensa kuuluu muillekin ?
Olin aikanaan ruuhkametrossa ja yksi keski-ikäiseltä näyttänyt täti kailotti jotain puhelimeensa siinä vieressä. Meni lopulta hermot ja rupesin välikommentoimaan sitä näiden keskustelua muutamalla neutraalilla huomautuksella. "oota hetki tossa joku sekopää rupes kommentoimaan meidän keskustelua..." ja sitten se kaivoi kuulokkeet ja jatkoi niillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos matkustan kaverin kanssa, enkö saa puhua hänen kanssaan? Matkustan aina yksin, kai minullakin on oikeus jutella puhelinkaverin kanssa? Näin olen päättänyt tehdä.
Sinä voit jutella puhelukaverisi kanssa, me muut bussissa/metrossa/junassa ei tosiaankaan haluta jutella puhelukaverisi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, jotkut nauttii hiljaisuudesta itse metelöimällä. Tää on ihan järkyttävää nykyisin. Metrossa vielä menee, mutta kun bussissa tai junassa joku huutaa puhelimeen videopuhelua ei siinä paljon muiden viihtyvyyttä ajatella.
Melkein aina ovat ma muja omissa kokemuksissani.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi varmaan ollakin rasisti niin ei tarvitse tuollaista katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustassa Helsingissä tätä puolestaan harrastavat alle 10- vuotiaat kantis pojat.
Kenties, en tiedä. Mutta pieni ero 10-vuotiaan ja 40-vuotiaan ma mumiehen välillä. Tai ainakin luulisi olevan ero, mutta ehkei kehitysasteessa olekaan.
Kunpa vain puhuisivat, monet huutaa puhelimeen kaiutin päällä. Mamustyle.
Joo videopuhelut, puhelut kaiuttimella, YouTube tai muiden videoiden katselu ja musiikin kuuntelu ilman kuulokkeita, selfieiden ottaminen. Nämä ärsyttää ja niihin törmää lähes aina kun liikkuu julkisilla. Pahin oli kuitenkin se kun yksi nainen nyppi kulmakarvoja junassa ja tiputteli muina naisina karvat lattialle. Olisi pitänyt varmaan huomauttaa asiasta mutta olin vain niin hämmentynyt ettei pystynyt. Miksi ei voinut edes odottaa että pääsee duunipaikan vessaan tai muuta? Tai mennyt junan vessaan nyppimään😅