Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helpottaako masennus

Vierailija
10.06.2013 |

miten nopeasti, kun saa levätä, käyttää masennuslääkkeitä ja käy keskustelemassa ammattilaisen luona? Kuina pitkä lepo/loma yleensä auttaa kun nuo muut jutut on siihen yhdistettyinä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua helpotti jo se, että lääkäri otti minut heti tosissaan ja lupasi minulle ammattiapua. Vielä enemmän helpotti, kun lääkitys rupesi auttamaan vajaan kuukauden päästä. Kun sitten pääsin terapiaan, tiesin, että toivun tästä. 

Masennuksesta toipuminen sitten kestikin jonkin aikaa, kun sattui melkoisia mullistuksia samoihin aikoihin. 

Vierailija
2/5 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa tietämättä masennuksen syitä ja vakavuutta.

Itselläni meni muutama kuukausi että alkoi helpottaa, vaikka koko prosessiin menkikin huomattavasti pitempään. Toisaalta olin koko ajan ns. toimintakykyinen eli opiskelin ja kävin töissä, vaikka opiskelu sujuikin aika huonosti. Eli ensin vajaa pari kuukautta että lääkitys alkoi tosissaan vaikuttaa ja sitten vielä ehkä kuukauden verran että pystyin sietämään itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu masennuksen asteesta. Itselläni vaikeasta masennuksesta toipumiseen meni kymmenen vuotta. Masennus uusi myöhemmin lievänä, siitä selvisin puolessa vuodessa. Toivottavasti ei uusi enää...

Vierailija
4/5 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 22:37"]

Riippuu masennuksen asteesta. Itselläni vaikeasta masennuksesta toipumiseen meni kymmenen vuotta. Masennus uusi myöhemmin lievänä, siitä selvisin puolessa vuodessa. Toivottavasti ei uusi enää...

[/quote]

Vierailija
5/5 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ei välttämättä lähde koko ikänä. Minulla se oli monta kymmentä vuotta, enkä ole vieläkään siitä kokonaan päässyt. Tosin huomasin, että minulla siihen tautiin liittyy skitsofrenia siis olemattomia ääniä ja puhetta päässä, ja tuntuma, että minua vainotaan ja tarkkaillaan. En liioin puhunut vaivastani kellekkään, mutta se teki elämäni helvetiksi. Syy etten hakenut apua oli se että minuun alettaisiin suhtautua kuten hulluun. Nyt kun asun yksin on kaikkein helpointa ja parasta aikaa kun moniin vuosi kymmeniin on ollut. Saan olla niin masentunut kuin olen, kukaan ei ole minusta huolehtimassa, eikä minua pelkäämässä. Aamuisin on elämä kuin tervan juontia, kysyn kuitenkin itseltäni, että mitä minun on masenneltava, minulla ei ole mitään syytä masennella. Voikohan masennus olla krooninen tai sisä syntyinen? Lähellä kuitenkin minulla oli se että menen narun jatkoksi, että en enää jaksa.