Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Holiday Club Saimaa?

Vierailija
22.07.2020 |

Meillä siis harkinnassa Anttilankaaresta viikko-osake. Onko millainen paikka?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän noita halpislomia säännöllisesti ja jaksan kyllä kaksi tuntia olla mukakiinnostunut.

Vierailija
62/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lomaosakkeen omistajat eivät kommentoi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaisista lomaosakkeista on tehty aiemmin Ylessä dokumenttiohjelmakin. MOT teki ohjelman. Googlaa jos kiinnostaa.

Näistähän on valtavasti ollut huonoa julkisuudessa. Täyttä huijausta koko juttu ja myyntitavat aivan asiattomat.

Vierailija
64/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/09/19/roskaosakkeiden-hamarabisnes-k…

Roskaosakkeiden hämäräbisnes: käsikirjoitus

Golf- ja lomaosakkeista ei pääse aina eroon edes lahjoittamalla.

Tavalliset golffarit ovat joutuneet kutsumaan rikolliset apuun voidakseen luopua harrastuksestaan.

Vierailija
65/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aikoinaan tällaisessa esittelyssä, en kylläkään Imatralla. Kysyin juuri tuota jälkimarkkinointia, eli jos välitysfirma menee konkkaan, niin millä itse sitten myyn osakkeen eteenpäin. Vastaus oli ylimielinen tuhahdus, no miten nyt yleensäkin osakkeita myydään. Kysyin myös miksi vastiketta pitää maksaa joka kuukausi vuoden ympäri, vaikka lomailee vaan viikon. Sama v-mäinen tuhahdus: Maksathan sinä asunnostasikin vastiketta ympäri vuoden. Jep, täysin vertailukelpoinen asia, toisessa asut viikon, toisessa 51 viikkoa vuodessa ja saman verran vastiketta. Myyntilanteessa häiritsi kamalasti tuo, että vaikka paineensietokykyni on äärimmäisen hyvä, eli painostus ei tehoa, niin se mikä häiritsi oli se käsittämätön ylimielisyys ja iva, mikäli "potentiialinen ostaja osasi esittää vähänkään hankalamman ksymyksen.

Vierailija
66/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin aikoinaan tällaisessa esittelyssä, en kylläkään Imatralla. Kysyin juuri tuota jälkimarkkinointia, eli jos välitysfirma menee konkkaan, niin millä itse sitten myyn osakkeen eteenpäin. Vastaus oli ylimielinen tuhahdus, no miten nyt yleensäkin osakkeita myydään. Kysyin myös miksi vastiketta pitää maksaa joka kuukausi vuoden ympäri, vaikka lomailee vaan viikon. Sama v-mäinen tuhahdus: Maksathan sinä asunnostasikin vastiketta ympäri vuoden. Jep, täysin vertailukelpoinen asia, toisessa asut viikon, toisessa 51 viikkoa vuodessa ja saman verran vastiketta. Myyntilanteessa häiritsi kamalasti tuo, että vaikka paineensietokykyni on äärimmäisen hyvä, eli painostus ei tehoa, niin se mikä häiritsi oli se käsittämätön ylimielisyys ja iva, mikäli "potentiialinen ostaja osasi esittää vähänkään hankalamman ksymyksen.

"Potentiaalinen ostaja". Muoks. Sama.

Vierailija
67/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holiday club Saimaa on kiva paikka ja paljon tekemistä perheelle alueella ja lähiseudulla. Ollaan useamman kerran oltu lomailemassa sekä Villaksissa että Saimaanrannan mökeissä. En tosin osaketta ostaisi, voi siellä käydä ihan asuntoja vuokraamalla. Noista osakkeista pääsee kyllä eroon jos on valmis antamaan ilmaiseksi, Fb:n roskalava ryhmissä olen nähnyt niitä tarjolla useamman kerran ja aina ovat menneet 👍.

Vierailija
68/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarialla on vuoden 2015 aikana saatu kaksi korkeimman oikeusasteen päätöstä, joissa kumottiin elinikäiset maksuvelvoitteet osakkeen ostaneilta. Prosessit kestivät vuosikausia.

Vierailija
69/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista myyntitaktiikoista on puhuttu paljon:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/jankkaamista-hoputtamista-ja-painost…

Vierailija
70/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista myyntitaktiikoista on puhuttu paljon:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/jankkaamista-hoputtamista-ja-painost…

https://www.talouselama.fi/uutiset/tallaista-oli-lomaosakkeiden-esittel…

Vierailija
71/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
72/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei aika kulu viikkoa Saimaalla eikä katinkullassa. Siksi parin päivän lomat riittävät. En myöskään halua asua noissa huoneistoissa. Asun mieluummin hotellissa, jossa aamupalat kuuluvat hintaan ja ravintolat alakerrassa. Jos ostat osakkeen, lomaileT syrjäisessä mökkikylässÄ kun hotellin ja kylpylän palvelut on puolen kilsan päässä.

Vierailija
73/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kultakorttien tyrkyttämiset on myös ihan huijausta. Yllätetään ihmiset kuluttamaan lisää rahaa HC-puljuun, sen sijaan että voisi välillä reissata muissakin kohteissa. Peruskanta-asiakaskorttisysteemi,jolla sitoutetaan asiakas yhden liikkeen asiakkaaksi.

Vierailija
74/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOT:

"Pitäisikö lainsäädännöllä luoda mahdollisuuksia päästä eroon tämänkaltaisesta osakeomistamiseen liittyvästä maksuvankeudesta?"

Mika Hakamäki, lakimies, Kilpailu- ja kuluttajavirasto:

”Mä en muista, että meillä olisi koskaan käyty tällaista keskustelua pitäisikö tästä tehdä aloite, pitäiskö lainsäädännölle anataa tällainen mahdollisuus vaan nimemomaan se on kääntynyt sinne, että kuluttajalle pitää tehdä selväksi, mihin se on sitoutumassa, millä ehdoilla, millä hinnalla. Ja myöskin kuluttaja joka osataa tällaisen tuotteen, kannattaa itse peryhtyä ostovaiheessa siihen, että mikä se mahdollinen jälleenmyyntiarvo on ja mikä hänen oma käyttänsä on sille.”

Vierailija
75/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lomaviikko HC:lta. En ole hyödyntänyt osakkuuden tarjoamia halpoja kylpylälomia vielä. RCI:ssä olin ilmaiseksi vuoden mukana, se oli aika turha. Itselle tuo kesäkuuhun osuva lomaviikko on ollut kyllä ihan hintansa väärti. Minulla ei ole varaa mökkiin, ja tämä kohde, vaikka vähän tylsä muuten onkin, on mahdollistanut mökkiviikon. Ja koska on tässä ”kotinurkilla” niin sitä kautta ihan hyvä. Lapsetkin tykkää enemmän kuin minä. Myyn ehkä pois sitten kun ovat isompia tai vaihdan johonkin itselle mielenkiintoisempana kohteeseen jos saan hyvän diilin. Vastike vajaa 200€ vuodessa. Se nyt ei taloutta kaada. Ja kun jaksaa niitä myynti puheita kuunnella välillä niin saa lahjakortteja ym. mukavaa.

Jos kaiken laittaa Exceliin niin varmaan jään miinukselle, mutta en nyt yöunia ole vielä menettänyt.

Kannataa kuitenkin tarkkaan miettiä ennenkuin ostaa. Jälkeenpäin ajatellen olisin voinut kyllä jättää ostamatta itsekin.

Vierailija
76/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että,joku,osakas on kommentoinut.

Vierailija
77/112 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14875502/holiday-club-gold

Tuolla hyvää tietoa kultakortin toimivuudesta

Vierailija
78/112 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta keskustelusta lainattua:

Suurin itseaiheutettu harmi itselle on ostaa ensinmäiseksi viikoksi HCR:ltä ns. halpisviikko että sillä sitten pääsee näihin gold viikkoihin käsiksi. Tällä rupuviikolla sinut ankkuroidaan HCR systeemiin kiinni, et saa myytyä viikkoasi ikinä pois kun huomaat ettet saa goldilla mitään erityisen hyviä lisäviikkoja. Se onkin ollut HCR:n idea alusta alkaen; sinua aletaan rahastamaan vaihtokaupoilla uusiin ”parempiin” osakkeisiin. Vuosien kuluttua tämä halpa ankkuriviikko gold viikkoihin tulee maksamaan kymmeniätuhansia euroja. Ihan järjettömän kallista Gold matkailua!

Vierailija
79/112 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tuosta keskustelusta opittua, jos haluaa matkustaa pisteillä RCI-kohteisiin:

Se minun toisen viikkon pistearvo on 16 (viikko systeemissä) ja on Hannunkiven kesäviikko ja HCR pisteitä sillä saisi yli 100 000. Tällaisia viikkoja löytyy vapailtamarkkinoilta 1000-2000 eurolla. Tällaisen viikon liittäminen RCI viikko systeemiin maksaa noin 300 euroa ja saat 2-vuoden jäsenyyden. Soita RCI:n numeroon ja kyssy Jani H:ta. Eli tässätapauksessa saat 1300-2300 eurolla saman minkä HCR:ltä yli 10 000. Kumpi on sinusta järkevämpi tapa liittyä RCI:n systeemiin?

Pääseeköhän tuohon RCI:hin ilman mitään lomaviikkoja eli liittymällä vain RCI-systeemiin ilman yhtään osaketta?

Vierailija
80/112 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suuresti ihmettelen, että jotkut vieläkin haksahtaa näihin! Suurin ongelmahan on tuo jälkimarkkinan puute. Jokaisesta muusta kiinteistöstä ja hyödykkeestä pääsee eroon markkinoilla mutta on täysin älytöntä ostaa tuotetta, jonka jälleenmyyntiarvo on pahimmillaan nolla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi