Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhaksi asti miehen siskon lapsille täytyy ostaa lahjoja?

Vierailija
22.07.2020 |

Miehen siskon lapset täyttävät tänä kesänä 14v ja 16v. Miehen sisko laittaa vieläkin viestejä, että tämä olisi kiva sille ja sille. Olen sanonut, että meidän lapsille (10v ja 15v) ei tarvitse enää mitään ostaa, koska krääsää on ihan tarpeeksi. Tärkeimmät lahjat tulevat isovanhemmilta, mutta mielestäni tätien ja setien ei tarvitse enää lahjoja ostaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tätinä ostaisin lahjoja aikuisuuteen saakka, mutta lahjojen pyytäminen on kyllä junttia.

2/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle, että lapsillasi on rahan tarve ja tilinumerot perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahja on viimeinen mitä meillä lahjottiin.

Vierailija
4/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, en ostais kuin kymmenenvuotiaaksi, tai sitten jotain todella pientä, mikä ei maksa kuin kympin, per nuppi.

Vierailija
5/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voi ostaa siskonsa lapsille vaikka hautaan asti, jos haluaa, mutta miten tämä sinuun liittyy?

Itse olen jo alusta asti sanonut miehelle että en edusta, enkä lahjo, enkä tarvitse näitä myöskään hänen sukulaisiltaan. 

Vierailija
6/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi voi ostaa siskonsa lapsille vaikka hautaan asti, jos haluaa, mutta miten tämä sinuun liittyy?

Itse olen jo alusta asti sanonut miehelle että en edusta, enkä lahjo, enkä tarvitse näitä myöskään hänen sukulaisiltaan. 

Yleensä lahja annetaan molempien nimissä vai viettekö tekin esim. häihin molemmat oman lahjan?

Vierailija
7/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pyydä heiltä krääsää.

Mun äidille tämä on tuttua. Hän haluaa aina antaa lahjan ja loukkaantuu, jos hänelle ei ole.

Hyvin helppo asia.

Kun keksitään jotain ostettavaa, laitan sen ylös ja äidin kysyessä annan listan.

Äiti taas mielellään antaa vinkkejä.

Pääsee paljon helpommalla, kun toimii näin.

Vierailija
8/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahja on vika ja sen jälkeen ehkä valmistuttua ja häälahjaksi tms. mutta ei enää muuta. Laita vain viestiä, että vanhempi lapsi on jo naimaiässä ja pärjää ilman lahjomistakin, nuorimman voitte saatella lahjan kera vielä tämän vuoden.

Totuushan on, että sinä päätät lahjojen antamisesta, ei miehen sisko, eli sinä pistät pisteen asialle. Sama on myös joululahjoissa, eli nuo lapsukaiset pärjäävät jo vähemmälläkin ja oma perheesi on se johon rahasi laitat.

Vierailija
9/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän AP:n ongelman. Itselläni on 2 siskoa ja 1 veli ja heillä kaikilla yhteensä 9 lasta (kaikki alle 18), joiden täti olen. Itselläni ei ole yhtään lasta ja olen pienituloinen. Esimerkiksi jouluna tulee aina tuskanhiki kun pitäisi ostaa kaikille joku lahja, jota ei ole viimeisinä 2-3 jouluna ostanut. Sen lisäksi siihen menee pienituloisella rahaa aivan järjettömästi, jos jokaiselle ostaa 20 €:n paketin = 180 €. 

Syntymäpäivinä lähetän jotain pientä, mutta pikkuhiljaa alkavat myös ideat loppumaan. 10-vuotiaalle ei viitsi antaa rahaa ja joku Barbie alkaa olla jo liian vauvamaista.

Vierailija
10/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lahja annetaan molempien nimissä vai viettekö tekin esim. häihin molemmat oman lahjan?

Pöljä olet ja varmaan myös juuri tuollainen ap:n miehen siskon tapainen ahne mamma. Sinä voit pistää rahojasi vaikka kodittomille etanoille miehesi ja sinun nimissä, mutta muiden ei tarvitse omia rahojaan työntää minnekään.

Vierailija
11/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pyydä heiltä krääsää.

Mun äidille tämä on tuttua. Hän haluaa aina antaa lahjan ja loukkaantuu, jos hänelle ei ole.

Hyvin helppo asia.

Kun keksitään jotain ostettavaa, laitan sen ylös ja äidin kysyessä annan listan.

Äiti taas mielellään antaa vinkkejä.

Pääsee paljon helpommalla, kun toimii näin.

Ei. Ei tarvitse toimia noin, vaan lahjusten jakelu pitää loppua ja kukaan ei pahoita mistään mieltään. Jokainen hoitaa oman tonttinsa itse, eli ap huolehtii vain omien lastensa asioista, ei muiden ja myöskään myiden ei tarvitse ostaa heidän lapsilleen yhtään mitään. Tili on tasan näin.

Vierailija
12/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisaruksilla on kauheasti lapsia ja heillä kaikilla on vietetty kaikki synttärit aina 18v asti. Plus riparit ja ylppärit. Rahaa menee aivan hurjasti. Omassa suvussa on sovittu ettei osteta ristiin nuorisolle lahjoja, omat vanhemmat osaa ostaa parhaiten. Mutta et voi sopia tätä miehesi suvun kanssa.

Kirjat ovat hyvä vinkki. Nytkin on markettien alelaarit täynnä kirjoja muutamalla eurolla. Siihen vielä jotain vaikka makeaa mukaan. Kirjasta ei kukaan kehtaa valittaa.

Vierailija
13/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa ja maksaa oman sukunsa lahjat. Minä hoidan oman sukuni. Tämä on tasapuolista. Tärkein syy on kuitenkin se ettå joka suvussa on oma kulttuuri, minkälaisia lahjoja annetaan ja kuinka kalliita. Miehen suvussa lahjat on kalliita, niinpä mies saa aina myös itselleen kalliin lahjan. Yleensä lahja on joku itse toivottu tarpeellinen asia vaikkapa kesärenkaat yhteisesti koko lapsuusperheeltä. Heillä myös annetaan lapsille kalliita lahjoja. Meidän suvussa kännykät läppärit ja mopot ostetaan tarpeeseen, synttärilahjat on sitten jotain pientä.

Vierailija
14/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ostettu siihen asti kun synttäreillä on käyty eli 18 vuotiaaksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän