Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Himskatin LEPAKOT tulevat sisälle!

Vierailija
22.07.2020 |

Nyt kolmena yönä olen herännyt siihen, että jossain rahnaa ja rapisee makuuhuoneessani! Ja kolmena yönä olen löytänyt lepakon makkarini lattialta ja kantanut mokoman sisälle! Kyseessä aina eri lepakko, mutta samaa lajia: pohjanlepakkoja.

Olen etsinyt ja pähkäillyt, että mistä himskatista näitä tulee sisälle? Pyykkejä kuivatan ulkona narulla, mutta tutkin pyykit aina huolella, ettei niihin ole tarrautunut yllätyksiä ja en ole niin sokea, ettenkö huomaisi tuollasta tummaa möllykkää kiinni lakanoissani. Ikkunoissani on tiheät hyönteisverkot ja ovea en pidä koskaan auki, sillä minulla on sisäkissa, joka ei saa karata. Takan luukkuja pidän aina kesäisin visusti kiinni. Joten kysymys kuuluu: MISTÄ NÄMÄ ÄNKEÄVÄT SISÄLLE?! Eikai ne nyt hemmeti seinien läpi tule sentään kuitenkaan!

Ei huvita jakaa makuuhuonetta näiden lentävien myyrien kanssa! Ulkorakennuksissa voivat olla. Kotini on mummonmökki, jossa olen asunut 6 vuotta eikä aiemmin ole tällaista ongelmaa ollut..

Nimim. Ärsyttää

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävittäisin heti! Menkööt metsiin pesimään. Ihmisasumuksiin eivät kuulu!

Vierailija
22/25 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kotilepakko tuli avonaisesta ikkunasta tai takapihan ovesta.

Paikallistin lepakon makkariin. Makkarin ovi kiinni, ikkuna auki ja valot päälle. Lenti ulos melkein heti kun reitti oli vapaa ja valot päällä. Selvästi stressasi jos olin paikalla. Poislähtöä nopeutti, että sai lentää itse rauhassa makkarista ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkot ilmastointikanavien suulle ja pellit kiinni saunasta ja takasta ja kaikkialta missä on. Lepakoita on meilläkin ihan tuhottomasti, ei todellakaan ole mikään harvinainen. 

Vierailija
24/25 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto Batmannille🦇🦹‍🦇

Vierailija
25/25 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo ettet saa luteita riesaksesi. Äkkiä etsit ne raot joista tulevat ja tilkit ne!

Höh, eihän luteita lepakoissa ole. Lepakot syövät painonsa verran hyttysiä yhden yön aikana, joten ovt mökkiläisen kavereita, kunhan et koske paljain käsin.