Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Umpikujassa koiran vuoksi

Vierailija
21.07.2020 |

Lyhyesti siis tilanne tällainen. Avioliitto todella hyvä ja rakastava, ainoa ongelma perheessä agressiivinen koira. Meillä on siis kolme narttua 10v, 9v ja 1,5v. Nuorin koirista käyttäytyy erittäin agressiivisesti vanhempia koiria kohtaan. Käy kimppuun ja puree heti kun silmä välttää, en uskalla pitää eläimiä enää samassa tilassa. Pelottaa töihin paluu kun pitäis koirat keskenään jättää nuorin koirista on fyysisesti paljon vahvempi muita koiria kohtaan ja pelottaa millaista jälkeä se saa aikaan.

Tää aggressiivinen koira on puolison silmäterä eikä näe tilanteen vakavuutta, vähättelee vaan että rähinät kuulemma loppuu kun koirat ovat selvittäneet arvojärjestyksen. Ei näe tilanteen vakavuutta. Olen useamman kerran sanonut että minulla pelottaa olla koirien kanssa kotona. Itse olen siis ollut lomautettuna kotona ja kumppani töissä. Minulla on vaikea saada koiria irti toisistaan kun ne alkaa tappelemaan. Yhdessä rytäkässä nuorin koirista puri jo minua sormesta niin että veri lensi ja arvet jäi. Tämä kuitenkin kuitattiin sillä ettei koira oikeasti tarkoittanut minuun kohdistaa vihaa.

Mitä teen? Mietin jo eri asunnon hommaamista ja lähden sinne koira vanhukseni kanssa(toinen vanhuksista on alunperin puolison ja toinen minun, nuorin tuli meille suhteen alussa) Itkettää vaan ajatella, että päättyykö tosiaan muuten erittäin hyvä liitto tähän

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirassa on useita rotuja, en muista kaikkia, mutta ainakin huskya. Meidän kaksi vanhempaa koiraa on hyvin pehmeitä luonteeltaan. 10v, joka on alunperin minulla ollut, on ollut todella pelokas koira. Viimeisimpinä vuosina se on rohkaistunut ja alkanut luottaa siihen ettei kukaan tee sille pahaa. Tuntuu pahalta toisen pelko kun joutuu nyt olemaan makkarissa koko ajan. Ei uskalla tulla pois nuorimman vuoksi.

Ehdotin eilen puolisolle, että ostetaan kuonokoppa, mutta se ei tosiaan suostunut siihen. Lääkäriakaa koiralle rupean varaamaan, saadaan se puoli tutkittua. Ite alan olla jo siinä pisteessä että kahtelen kohta toista asuntoa. Itkettää pelkkä ajatus erosta tai erillään asumisesta, mutta en vaan halua altistaa vanhusta vaaralle/pelolle. Meillä on koirien lisäksi 2 kissaa, pelottaa että koira kohdistaa vielä vihansa niihin.

Ap

Vierailija
22/33 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä kuonokoppaa minäkin ehdotin, mutta se ei puolisolle passannut. Nuorin ei pääse puolustamaan itseään. Mutta mun mielestä sille ei edes ole tarvetta kun ei vanhukset pure edes sitä. Viimeksi tilanne oli niin paha ku 1,5 kävi 10 kimppuun ja puri sitä kaulasta. Puolusti nosti nuoremman ilmaan niin se puri toista kaulasta että sekin roikkui ilmassa. Vanhuksella pääsi hätäpissi lattialle. Vanhus oli siis vaan maannu pedillä kun toinen pääsi samaan tilaan ja kävi päälle

Ap

Kuulostaa ihan hirveältä elämältä tuolle vanhemmalle koiralle. Itse antaisin sen pois hyvään kotiin, jossa saisi elää rauhallista vanhuksen elämää tai veisin vaikka piikille mielummin kuin antaisin kärsiä tuollaista elämää viimeiset vuotensa. Koira elää hetkessä, se ei voi muistella vanhoja hyviä aikoja samalla tavalla kuin ihminen ja se pelkää. Ja miehesi on täysidiootti, kiitän luojaani että omalle miehelle miehelleni lemmikit ovat samalla tavalla (liian) tärkeitä kuin minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän samantapainen tilanne.. Tosin koirat oli samanikäisiä. Narttuja molemmat. Yhtäkkiä 5-vuotiaana toinen alkoi hyökkäilemään toisen kimppuun. Kerran niin pahasti että useampi tikki tuli. Viimeinen pisara oli kun koira puri minua käteen kun syöksyin puolustamaan sitä kilttiä koiraa joka vaan pissi alleen eikä puolustautunut. Laitoin ilmoituksen nettiin ja annoin purevan koiran pois. Sai kivan kodin läheltä ja myöhemmin koirakaveri kun. Poikakoira jonka kanssa ei mitään ongelmia ollut.

Tämä meidän kiltti tyttö sai vielä elää 8 vuotta pelotonta elämää.

Vierailija
24/33 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, vai puree fifi toista fifiä, no eipä näitä koiraihmisten juttuja kukaan ymmärrä, tuskin ne itsekkään.. : ))

Vierailija
25/33 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirassa on useita rotuja, en muista kaikkia, mutta ainakin huskya. Meidän kaksi vanhempaa koiraa on hyvin pehmeitä luonteeltaan. 10v, joka on alunperin minulla ollut, on ollut todella pelokas koira. Viimeisimpinä vuosina se on rohkaistunut ja alkanut luottaa siihen ettei kukaan tee sille pahaa. Tuntuu pahalta toisen pelko kun joutuu nyt olemaan makkarissa koko ajan. Ei uskalla tulla pois nuorimman vuoksi.

Ehdotin eilen puolisolle, että ostetaan kuonokoppa, mutta se ei tosiaan suostunut siihen. Lääkäriakaa koiralle rupean varaamaan, saadaan se puoli tutkittua. Ite alan olla jo siinä pisteessä että kahtelen kohta toista asuntoa. Itkettää pelkkä ajatus erosta tai erillään asumisesta, mutta en vaan halua altistaa vanhusta vaaralle/pelolle. Meillä on koirien lisäksi 2 kissaa, pelottaa että koira kohdistaa vielä vihansa niihin.

Ap

Idiootti mies. Koppa pakottaa sen koiran kasvattamaan harkintaa ja räjähdyskynnystä, kun ei enää saa muiden kimppuun käymällä aikaiseksi kuin oman selkäsaunansa.

Aikoinaan opetettiin tuolla tavalla erittäin koira-aggressiivinen uros sosiaaliseksi, kävi katsomatta kaiken päälle. Pehmeä kuonokoppa päähän ja sitten vaan heitettiin elukka aidatulla alueella isoon koiraporukkaan keskelle. Sen oli pakko keksiä muita keinoja käsitellä muiden läsnäolo kuin päälle käyminen. Reaktio istui sitkeässä, mutta hyökkäily loppui viikoissa ja puolen vuoden sitkeällä treenillä se oli opetellut olemaan muiden seassa ilman aggressiota. Siitä tuli ihan turvallinen.

Noita voi ajatella vähän kuin ihmistenkin sosiaalisina taitoina, koira voi opetella käytösetikettiä muiden suhteen samalla lailla kuin ihmisetkin. Ei se teidänkään montaa kertaa päälle mene, sen on pakko alkaa keksiä muita toimintatapoja. Lisäksi muut perheen koirat ovat siltä turvassa.

Yritä nyt vielä puhua sen miehen kanssa. Ei se jatkuva stressitila sille sen silmäterällekään mukavaa ole, sehän käy päälle kun ei muuta osaa.

Vierailija
26/33 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, miehesi on idiootti.

Miten niin ”mies ei suostu”? Kai sinullakin on päätösvaltaa asioissa? Jos meidän taloudessa joku, eläin tai ihminen, kiusaisi tai höykyyttäisi toista, niin ei olisi vaihtoehtoa siitä että mies ei ”suostuisi” tekemään asialle jotakin.

Kyllä minullakin on sananvaltaa ihan yhtä lailla, ja jos mies olisi niin ääliö ettei tajuaisi näin yksinkertaista asiaa, niin sitten löisin nyrkkiä pöytään ja sanoisin asiasta ISOMPAAN ÄÄNEEN kunnes sitä järkeä tulisi päähän. Jos jostain syystä siltikään viesti ei menisi perille, niin sitten sanoisin miehelle että otan eron, en aio asua talossa jossa kiusataan muita. En voisi rakastaa miestä jolle on ok, että koira raatelee toista eläintä ja tilanteen annetaan jatkua.

Vierailija
27/33 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, miehesi on idiootti.

Miten niin ”mies ei suostu”? Kai sinullakin on päätösvaltaa asioissa? Jos meidän taloudessa joku, eläin tai ihminen, kiusaisi tai höykyyttäisi toista, niin ei olisi vaihtoehtoa siitä että mies ei ”suostuisi” tekemään asialle jotakin.

Kyllä minullakin on sananvaltaa ihan yhtä lailla, ja jos mies olisi niin ääliö ettei tajuaisi näin yksinkertaista asiaa, niin sitten löisin nyrkkiä pöytään ja sanoisin asiasta ISOMPAAN ÄÄNEEN kunnes sitä järkeä tulisi päähän. Jos jostain syystä siltikään viesti ei menisi perille, niin sitten sanoisin miehelle että otan eron, en aio asua talossa jossa kiusataan muita. En voisi rakastaa miestä jolle on ok, että koira raatelee toista eläintä ja tilanteen annetaan jatkua.

Tämä. Itse vain hankkisin sen kuonokopan ja laittaisin sen koiralle. Jos mies sitä pois alkaisi ottamaan, estäisin sen. Tekisin selväksi, että koppa lähtee heti kun loppuu hyökkäily - jos ei kelpaa, niin sitten minä lähden ja vien koirani turvaan.

Vierailija
28/33 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin kuonokopan ja aloittaisin tehokkaan koulutuksen. Jos mies mukisee, lähtisin koirani kanssa (ja kissat tarpeen tullen) saman tien. 

Miksi teillä on kolme narttua? Miksei laumaa ole tasapainotettu uroksella? Nartut ovat pahimpia keskenään. 

Vierailija
29/33 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen miettinyt, että yritän vain kestää tilannetta koska toiset on jo sen verran iäkkäitä. 9v on heikossa kunnossa oman sairautensa vuoksi eikä välttämättä seuraavaa talvea nää (viedään piikille). Ja 10v on fyysisesti hyvässä kunnossa, mutta ikä näkyy jo. Tää 10v on minun koira on se johon nuorin tällä hetkellä kohdistaa kaiken vihansa. Tuijottaa ja kyttää, miten pääsee puremaan.

Ap

Halutko vanhan koirasi elävän pelossa loppuelämänsä? Vuokraa koirasi kanssa oma asunto.

Älä anna kiusata vanhustasi!

Vierailija
30/33 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se kiltti koira on siellä makkarissa yksinään? Eikä se agressiivinen koira? Erottaminen laumasta on hyvä rangaistuskeino. Ja tietty se kuonokoppa ja todnäk sterilointi voisi myös auttaa.

Vierailija
31/33 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Idiootti mies. Koppa pakottaa sen koiran kasvattamaan harkintaa ja räjähdyskynnystä, kun ei enää saa muiden kimppuun käymällä aikaiseksi kuin oman selkäsaunansa.

Aikoinaan opetettiin tuolla tavalla erittäin koira-aggressiivinen uros sosiaaliseksi, kävi katsomatta kaiken päälle. Pehmeä kuonokoppa päähän ja sitten vaan heitettiin elukka aidatulla alueella isoon koiraporukkaan keskelle. Sen oli pakko keksiä muita keinoja käsitellä muiden läsnäolo kuin päälle käyminen. Reaktio istui sitkeässä, mutta hyökkäily loppui viikoissa ja puolen vuoden sitkeällä treenillä se oli opetellut olemaan muiden seassa ilman aggressiota. Siitä tuli ihan turvallinen.

Noita voi ajatella vähän kuin ihmistenkin sosiaalisina taitoina, koira voi opetella käytösetikettiä muiden suhteen samalla lailla kuin ihmisetkin. Ei se teidänkään montaa kertaa päälle mene, sen on pakko alkaa keksiä muita toimintatapoja. Lisäksi muut perheen koirat ovat siltä turvassa.

Yritä nyt vielä puhua sen miehen kanssa. Ei se jatkuva stressitila sille sen silmäterällekään mukavaa ole, sehän käy päälle kun ei muuta osaa.

Minusta tämä kuulostaa ihan sairaalta. Oma koirani (narttu) pelkää useita koiria ja on agressiivinen etenkin muille nartuille. Siksi pysyttelen poissa muiden tieltä, ei tulisi mieleenkään heittää sitä kuonokoppa päässä panikoimaan muiden koirien keskelle. Miltä itsestäsi tuntuisi, naama tukittuna ja peloissasi? Haloo.

Vierailija
32/33 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se kiltti koira on siellä makkarissa yksinään? Eikä se agressiivinen koira? Erottaminen laumasta on hyvä rangaistuskeino. Ja tietty se kuonokoppa ja todnäk sterilointi voisi myös auttaa.

Ap et voi antaa tilanteen jatkua enää yhtään pidempään, alat toimia HETI! Nuorin koira makkariin eristyksiin (saa suljettua vaikka pyykkitelineellä aluksi ennen koiraportin saamista) ja kuonokoppa heti käyttöön. Myös se lääkäriaika kannattaa varata.

Teet siinä väärin, jos muutat pois vain oman koirasi kanssa ja jätät tuon toisen koiravanhuksen nuoremman armoille. Vähintään pitää tehdä eläinsuojeluilmoitus tästä, itse tosin ottaisin molemmat mukaan. Jos mies tästä nostaisi haloon, niin saisi selitellä tilannetta viranomaisille.

Tuli kyllä itku silmään noiden koiravanhuksien vuoksi :( Toivottavasti saat ap pian tehtyä jotain konkreettista asialle!

Vierailija
33/33 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan jatkaa suhteessa, mutta eri asunnoissa. Nartut tappelevat tappaakseen ja tiedän tapauksen, jossa narttu tapp oi toisen omistajan ollessa pois kotoa. Pelko on jo yksin syy erottaa koirat. Eli toiset koirat eivät saa joutua pelkäämään yhtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä