Ostin kahden etelänmatkan arvoisen käsilaukun
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 01:43"]
Hermes
[/quote]
Birkin vai joku muu?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 18:26"]
Mita se varsinkaan palsta mammoille kuuluu, mihin joku sijoittaa rahansa. Mulla on 790 € maksanut vyo.
[/quote]
Mitä niin erikoista on siinä vyössä, että olet valmis maksamaan siitä noin kovan hinnan? Henk.koht. käytän mielummin saman rahan matkusteluun. Vanhana mielummin muistelen sitä tekeääni matkaa, kuin sitä, että mulla oli kerran ylikallis vyö.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 01:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 18:26"]
Mita se varsinkaan palsta mammoille kuuluu, mihin joku sijoittaa rahansa. Mulla on 790 € maksanut vyo.
[/quote]
Mitä niin erikoista on siinä vyössä, että olet valmis maksamaan siitä noin kovan hinnan? Henk.koht. käytän mielummin saman rahan matkusteluun. Vanhana mielummin muistelen sitä tekeääni matkaa, kuin sitä, että mulla oli kerran ylikallis vyö.
[/quote]
Samoin:) Kukaan ei sen vyön hintaa ymärtäisi pelkällä katseella tai jos erottaa esim soljen logosta, tms niin tulee tunne että maksaa siitä että saa mainosta ko firman tuotetta?? Eikös se pitäisi olla toisinpäin?
Mutta samanhintaista matkaa voi muistella vuosia, katsoa kuvia ja nauttia siitä mitä elämyksiä matkasta sai. Käytkö kaapissa katselemassa vyötäsi ja nautiskelemassa?
Makuasia, sanoi kissa mutta minusta taas noist laukuista ja vöistä voi olla selvästi enemmän iloa kuin matkasta. Käytetäänhän niitä vuosikausia, niistä saa aina iloa kun pukee ne päälleen. Matka tuli ja meni. Ja haloo, kuinka kauan te oikeasti käytätte aikaa niiden matkojen muisteluun? Ei sillä, itse tykkään molemmista.
Arvostaisin joitakin merkkilaukkuja ja desing-tuotteita huomattavasti enemmän, jos ne eivät, ironista kyllä, olisi niin halvan näköisiä. Esim. Vuittonin laukuista suuri osa on kuorrutettu sillä susirumalla LV printillä. Hyi. Ja Cucci ja Dolce & Gabbana jaksaa laukkuihinsa ja kukkaroihinsa ja vöihinsä laittaa hevosen kokoisella sen logonsa. Käyttäjistä tulee aina sellainen mielikuva että "mul on varaa vaan tähän yhteen luxustuotteeseen ja nyt haluan kuuluttaa koko maailmalle että hei mul on rahaa ja disainii. Ihquu".
No aivan sama mitä sinä arvostat, suurin osa maailman ihmisistä kyllä ymmärtää Vuittoneiden sun muiden päälle.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 08:38"]
No aivan sama mitä sinä arvostat, suurin osa maailman ihmisistä kyllä ymmärtää Vuittoneiden sun muiden päälle.
[/quote]
Miehenä voin todeta, että arvostukseni Vuittoneita sun muita kyynisesti hinnoiteltuja kerskakulutussymboleita kantavia "rotunaisia" kohtaan on tasan nolla. Sata vuotta sitten sellaisen käyttäjää olisi kutsuttu luokkaviholliseksi. Tänä päivänä sopivampi nimitys on teeskentelijä, jolla on enemmän rahaa kuin tervettä järkeä. Viimeisten talousrahojen hassaaminen johonkin vitun nousukasvyöhön tai -huiviin on jotain uskomattoman surullista.
A fool and her money are soon parted.
Mies on hyvä vaan ja menee sinne painepesuriketjuun.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 08:28"]
Makuasia, sanoi kissa mutta minusta taas noist laukuista ja vöistä voi olla selvästi enemmän iloa kuin matkasta. Käytetäänhän niitä vuosikausia, niistä saa aina iloa kun pukee ne päälleen. Matka tuli ja meni. Ja haloo, kuinka kauan te oikeasti käytätte aikaa niiden matkojen muisteluun? Ei sillä, itse tykkään molemmista.
[/quote]
Kyllä meillä muistellaan matkoja ja niiden sattumuksia lähes päivittäin vaikka viimeisten 30 vuoden aikana niitä on kertynyt lähes 60, monet vielä useiden viikkojen mittaisia:) Laukkuja (normi nahkalaukkuja) mulla on sen verran ettei sitä yhtä ainoaa tule aina käytettyä vaan asun mukaan. Vöitä en käytä ollenkaan joten sen arvoa en edes ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 09:12"]
Suoraan sanottuna: En usko! :D
[/quote]
Pitääkö teidän ateistien joka ketjuun tulla riehumaan : (
Jos tuon laukun tilalla olisi vaikkapa moottoripyörä tai auto, niin se olisi Hyvä ja Järkevä juttu. Mutta naisten hankinnat, ne on hömppää!
Mutta jos matka ja laukku ovat samanhintaisia, niin miksi laukun osto on "mautonta rahoilla leveilyä" mutta matka ei? Eikö se ole samalla lailla brassailua? Ja miksi tuon miehen mielestä viimeisiä talousrahoja ei pidä käyttää laukkuun, mutta ilmeisesti matkaan kyllä?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 09:24"]
Jos tuon laukun tilalla olisi vaikkapa moottoripyörä tai auto, niin se olisi Hyvä ja Järkevä juttu. Mutta naisten hankinnat, ne on hömppää!
[/quote]
Kummasti ne naiset vaan on ruinaamassa kyytiä milloin mihinkin sillä autolla tai moottoripyörällä, ja jos miehellä on liian vanha auto niin sitten nainen urputtaa etupenkillä kuinka on liian kuuma ja eikö sulla oo navigaattoria ja nyt tääl on liian kylmä ja valivali. Sillä autolla kyytsätään naista, viedään lapset harrastuksiin/hoitoon ja mitä turvallisempi auto ja mitä mukavampi sillä on ajaa ja matkustaa, sitä enemmän saa maksaa. Siitä kuitenkin hyötyy koko perhe. Miten käsilaukku hyödyttää ketään muuta paitsi kantajaansa?
Myönnetään, moottoripyörä on ehkä laukkuun verrattava turhakeostos.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 09:24"]Jos tuon laukun tilalla olisi vaikkapa moottoripyörä tai auto, niin se olisi Hyvä ja Järkevä juttu. Mutta naisten hankinnat, ne on hömppää!
Mutta jos matka ja laukku ovat samanhintaisia, niin miksi laukun osto on "mautonta rahoilla leveilyä" mutta matka ei? Eikö se ole samalla lailla brassailua? Ja miksi tuon miehen mielestä viimeisiä talousrahoja ei pidä käyttää laukkuun, mutta ilmeisesti matkaan kyllä?[/quote]
Luksuslaukku ja -auto ovat niin eri hintaluokan asioita, että niitä on vaikea vertailla keskenään.
Parempi miesbimbovastine luksuslaukulle olisi joku tuhannen euron premium-rannekello.
Mulla on yks kaveri joka ostaa kans laukkuja ym. parilla tonnilla. Mä käytin just 1800 € siihen että reissasin 3 kk Aasiassa. Näin teen joka vuosi ja olen onnellisenpi kuin jos olisin tuon rahan pistänyt laukkuun. Tosin ystäväni saattaa olla onnellisempi laukustaan ja kaikkihan me saamme omat rahamme käyttää niin kuin parhaaksi näemme!
Mulla on yks kaveri joka ostaa kans laukkuja ym. parilla tonnilla. Mä käytin just 1800 € siihen että reissasin 3 kk Aasiassa. Näin teen joka vuosi ja olen onnellisenpi kuin jos olisin tuon rahan pistänyt laukkuun. Tosin ystäväni saattaa olla onnellisempi laukustaan ja kaikkihan me saamme omat rahamme käyttää niin kuin parhaaksi näemme!
Pidempään siitä on iloa kun etelänmatkasta.
Ymmärrän miestäsi, sillä hinnalla olisi saanut kaksi painepesuria : (
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 17:49"]
Mikä laukku?
[/quote]
Hermes