Ylisuojelusta toiseen ääripäähän
Hyväksyttekö sen että vanhemmat antavat ekaluokkalaisten tehdä noin?
http://www.viipaleita.net/blog/media/viipaleita/uimassa1_09062013.jpg?mtime=1370806989
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 17:21"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 17:17"]
Sellainen, jonka arvoja ja arvovaltaa ei kukaan paikkakunnalla kyseenalaista. Ei ole titteleistä riippuvainen.
[/quote] Miksi se semmoinen on?
[/quote]
Elämä on pätevöittänyt, maine kiirinyt, olemassaolollaan ja toiminnallaan on ansainnut asemansa.
[/quote] Oikeasti? Vai onko tämä jokin sisäpiirin vitsi, jota en tajua?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 17:24"]
Sellainen, jonka arvoja ja arvovaltaa ei kukaan paikkakunnalla kyseenalaista. Ei ole titteleistä riippuvainen.
[/quote]
Elämä on pätevöittänyt, maine kiirinyt, olemassaolollaan ja toiminnallaan on ansainnut asemansa.
[/quote] Oikeasti? Vai onko tämä jokin sisäpiirin vitsi, jota en tajua?
[/quote]
Oikeasti. Legenda jo eläessään.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 17:33"]
Oikeasti. Legenda jo eläessään.
[/quote] Teet pilkkaa minusta?
Mikä siitä legendan tekee?
Siellä ne hyppi tänäänkin. Ja äiti vain luki rannalla.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 17:35"]
[/quote]
Ja lapsi on edelleen elossa? Mahtaa sinua korveta, kun moralisointisi ei tuota hedelmää.
Normaali ihminen olisi tyytyväinen, että lapsi voi hyvin ja sillä taitaa vielä olla aika kivaa.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 17:35"]
[/quote]
Ja lapsi on edelleen elossa? Mahtaa sinua korveta, kun moralisointisi ei tuota hedelmää.
Normaali ihminen olisi tyytyväinen, että lapsi voi hyvin ja sillä taitaa vielä olla aika kivaa.
[/quote]
Niillä on paljon lapsia. Siksi varmaan ei välitäkään suojelemisesta. Nytkin kolme hyppi kalliolta ja kolme polski siinä äidin edessä rannalla.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 13:54"]
Mikähän tuossa on korkeus? 5m? Meillä nyt 11v on saanut hypätä 5sesta, kun on osanut näyttää, että tulee varmasti pää tai jalat edellä veteen. 8v ei saa vielä, ei onneksi kyllä haluakaan, tuli viime kesänä 3mstä selälleen ja sattui sen verran että ei lähde turhaa kokeilemaan. En antaisi ekaluokkalaisen tulla tuolta vielä.
[/quote]
Meillä on hypätty uimahallissakin viidestä metristä vasta sen jälkeen, kun on uimakoulussa hyppy harjoiteltu.
Olen ehkä ylisuojeleva, mutta en antaisi hypätä ekaluokkalaisen tuollaiselta kallionkielekkeeltä. Olen nähnyt lapsena, kuinka hento lapsi kierähti ja mäiskähti kyljellään veteen ja olkapää meni paikaltaan ja oli hilkulla, ettei hukkunut.
Mutta jokainen tavallaan ja antaa lastensa tehdä sen, kuinka paljon lapsen henkeä arvostaa. Eihän sitä kaikki näytä arvostavan, kun tänäänkin ulkona näin sisarusparven, missä vanhin oli 5v ja nuorin 2v keskenään ulkoilemassa.
Toiset yrittää saada lapset hengissä aikuisiksi ja toisille se ei ole niin väliä. Näin erilaisia me ollaan vanhempina
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 13:54"]
Mikähän tuossa on korkeus? 5m? Meillä nyt 11v on saanut hypätä 5sesta, kun on osanut näyttää, että tulee varmasti pää tai jalat edellä veteen. 8v ei saa vielä, ei onneksi kyllä haluakaan, tuli viime kesänä 3mstä selälleen ja sattui sen verran että ei lähde turhaa kokeilemaan. En antaisi ekaluokkalaisen tulla tuolta vielä.
[/quote]
Meillä on hypätty uimahallissakin viidestä metristä vasta sen jälkeen, kun on uimakoulussa hyppy harjoiteltu.
Olen ehkä ylisuojeleva, mutta en antaisi hypätä ekaluokkalaisen tuollaiselta kallionkielekkeeltä. Olen nähnyt lapsena, kuinka hento lapsi kierähti ja mäiskähti kyljellään veteen ja olkapää meni paikaltaan ja oli hilkulla, ettei hukkunut.
Mutta jokainen tavallaan ja antaa lastensa tehdä sen, kuinka paljon lapsen henkeä arvostaa. Eihän sitä kaikki näytä arvostavan, kun tänäänkin ulkona näin sisarusparven, missä vanhin oli 5v ja nuorin 2v keskenään ulkoilemassa.
Toiset yrittää saada lapset hengissä aikuisiksi ja toisille se ei ole niin väliä. Näin erilaisia me ollaan vanhempina
[/quote]
Viimeinen lause oli lopullinen naula arkkuusi. Olet vastenmielinen ihminen ja luultavasti hyvin huono äitikin. Terve ihminen ei esiinny noin omahyväisesti ja piikittele tuntemattomia.
Lapsiasi käy sääliksi.
Mua varmaan pelottaisi, mutta yllämainitut seikat huomioiden = tiedetään, että ok paikka, niin todennäköisesti lapset saisivat, jos haluaisivat - mun eskarin lopettanut ja tokaluokan lopettanut. Hyppivät kolmosesta miten vaan (siis pää edellä myös) ja uivat vaikka tuhat metriä ja enemmänkin. Mutta koska mua pelottaisi, luultavasti ei mentäisi paikkaan, jossa heille tulisi se mieleen. Mun 10 v puolestaan pelkää korkeuksia, eikä varmasti hyppäisi.
En usko, että antaisin hypätä. Niin nuoren.
Minä vein sinne tuollaisen kyltin ja silti ne vaan hyppii:
http://i1.aijaa.com/b/00053/12423600.jpg
Nyt ei voi enää muuta kuin tehdä lastensuojeluilmoitus!
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 13:32"]
Minä vein sinne tuollaisen kyltin ja silti ne vaan hyppii:
http://i1.aijaa.com/b/00053/12423600.jpg
Nyt ei voi enää muuta kuin tehdä lastensuojeluilmoitus!
[/quote]
Eikös tuo perheenäiti ole joku sosiaalinen auktoriteetti paikkakunnallaan ja tyttärensä myös kouluttautuneet sosiaalialalla.
Jos minä olisin noitten hyppelevien lasten äiti, tekisin tänne just tuonkaltaisen aloituksen. Se on varmin tapa saada av:lta kehuja itselleen. :D
[/quote]