Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suoritin ammatillisen opettajan opinnot vuodessa

Vierailija
10.06.2013 |

Opiskeluoikeus on kolme vuotta.

Asetin tavoitteekseni suoritua puolessatoista vuodessa ja suoriuduinkin vuodessa. Ei hyväksilukuja. 

Opettajan työtä olen tehnyt epäpätevänä jo useamman vuoden ajan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat sulle, olet älykkö

Vierailija
2/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä suoritit opintosi? Itsekin olen suunnitellut suorittavani ammatilliset opeopinnot 1,5 vuodessa Jyväskylässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mikä pitää olla pohjakoulutuksena? AMK?

Vierailija
4/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selvisi, miksi ammatillisella puolella opetuksen laatu on yleinen vitsien aihe.

Vierailija
5/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin kyllä että ammatillisella puolella (ainakin omallani) opetuksen laatu ja opiskelijoiden oppimisen tukeminen on sata kertaa parempaa kuin esim yläasteella, jossa opettajat ovat enemmän omaan aineeseensa jumittuneita. Ammatillisella vaaditaan siis oman alan ylin tutkinto (itsellani siis ylioistotutkinto ja 3 vuoden työkokemus alalta vähintään), siihen päälle opettajaopinnot. Ala-asteella on mielestäni paljon parempi opetuksen laatu kuin yläasteella. Opetuksen laatu on eri asia kuin oman aineen osaaminen.

Vierailija
6/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion hakea samaan koulutukseen ensi vuonna. Luulin että ne opiskellaankin vuodessa työn ohessa. Ihan kiva tietää että voi venyttää jos tulee jotain yllättävää ettei ole aikaa panostaa niin paljoa.

Vierailija
7/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa puuttui pedagoginen pätevyys ja nyt sen sain virallisen pätevyyden.

Ammatillisella puolella opettajalla pitää olla vahva ammattitaito opettamaltaan alalta. Minulla on oman alan koulutusta 7 vuotta ja käytännön työkokemusta n. 15 vuotta. Olen alani osaaja.

On hienoa että saan opettaa ammattitaitoa nuorille. Opetustyö on minun juttu.

Vierailija
8/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 11:23"]

Ammatillisella puolella opettajalla pitää olla vahva ammattitaito opettamaltaan alalta. 

[/quote]

Ei kukaan amismaikkojen ammattitaitoa kyseenalaista vaan opetustaitoa. Jos pedagoginen ajattelukyky, ymmärrys ja vahvat taustatiedot puuttuvat, ei opetuskokemuksella ole mitään merkitystä. Huonosta opettajasta ei tule hyvää tuhansien toistojen kautta.

Vierailija
9/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 11:15"]

Näkisin kyllä että ammatillisella puolella (ainakin omallani) opetuksen laatu ja opiskelijoiden oppimisen tukeminen on sata kertaa parempaa kuin esim yläasteella, jossa opettajat ovat enemmän omaan aineeseensa jumittuneita. Ammatillisella vaaditaan siis oman alan ylin tutkinto (itsellani siis ylioistotutkinto ja 3 vuoden työkokemus alalta vähintään), siihen päälle opettajaopinnot. Ala-asteella on mielestäni paljon parempi opetuksen laatu kuin yläasteella. Opetuksen laatu on eri asia kuin oman aineen osaaminen.

[/quote]

Mitä korkeammalla opiskelee, sitä huonompaa on opetus.

Vierailija
10/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on 60 op, eli tarkoituskin suorittaa vuodessa??

Vierailija
11/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt monta ammatillisen opettajan koulutusta, jotka kestävät  noin vuoden, joten et taida olla yhtään sen pätevämpi, kuin muutkaan. Olet tainnut osallistua johonkin pitkän kaavan mukaan suoritettavaan opetukseen, joka on tarkoitettu varmaankin oppimisvaikeuksista esim.lukihäiriö kärsiville. Nyt leveilet suorituksesta, johon kaikki kykenevät. Kyllä ammatillisen opettajan pätevyyden saa vuodessa.

Vierailija
12/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas väsyneitä vastauksia, onnea ap ja tsemppiä opetustyöhön! Itsekin haaveilen hakeutuvani noihin hommiin jossain vaiheessa...

Vierailija
13/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetustaitoani en ala teille vakuuttamaan, olisihan se mahdotonta näin keskustelupalstalla.

Tiedän toki että hyviä ja huonoja opettajia löytyy kaikista oppilaitoksista.

Työnohessa suoritettuna 60 opintopistettä on mielestäni hyvä saavutus. Omassa ryhmässä aloitti opinnot yli 30 joista valmistui vuodessa 6.

Ohjaava opettaja kertoi, että suurin osa opiskelijoista valmistuu 1½ vuodessa.

Ei ollut tarkoitus leveillä, kerroin vaan että olen tyytyväinen suoritukseeni.

Vierailija
14/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ap:lle! Mutta vaikka opiskeluoikeus on voimassa kolme vuotta, noiden opintojen tavoiteaika on tietääkseni vuosi. Itse olen töissä ammattikorkeakoulussa, ja täällä ainakin opettajat tekevät nuo opinnot yleensä vuodessa työn ohessa.

Vierailija
15/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kertoa sekin että AMK ja yliopisto-opettajia oli myös samassa ryhmässä hakemassa pedagogista pätevyyttä.

Ei korkea-asteen opettajillakaan välttämättä ole pedagogista pätevyyttä.

Vierailija
16/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi asettaa oman tavoitteen valmistumiselleen.

Toki päätoimiselle opiskelijalle tavoiteaika on vuosi. 

Vierailija
17/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suoritin ko opinnot vuodessa; kasvatustieteen approbatur ja pedagogiset opinnot. Ihan helposti nuo vuodessa suorittaa eikä tee edes tiukkaa.

Vierailija
20/22 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 11:56"]

Minäkin suoritin ko opinnot vuodessa; kasvatustieteen approbatur ja pedagogiset opinnot. Ihan helposti nuo vuodessa suorittaa eikä tee edes tiukkaa.

[/quote]

Jatkan vielä, että meitä oli 80, jotka suorittivat samat opinnot samaan aikaan ja vuodessa. Osalla oli kasvatustieteet jo lusittuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan