Lähiaikoina työkkärissä asioineet
Viimeksi kun kävin, siellä sanottiin ettäheidän toimintansa muuttuu. Ja jostain kuulin,ettäsinne ei enää tuosta noin vaan kävellä asioimaan, vaan aika pitää varata. Onko näin, vai voinko vaan vanhaan tapaan käydä ilmoittautumassa työttömäksi?
Kommentit (7)
Mulle ainakin joku vastaanottovirkailija alkoi urputtaa että olen väärässä paikassa mutta huoli työtodistukseni ja antoi soittoajan vasta syksylle. Kysyi että kesäkö omaehtoista työnhakua ja tottakai se sopi minulle :) Lomailua siis!
Jäin siis työttömäksi ja heti eka päivä soitin heidän johonkin infonumeroon ja siellä virkailija otti ilmoitukseni vastaan ja neuvoi menemään paikan päälle kun saan työtodistuksen.
Siinä työtodistuksen saapumisessa meni pari viikkoa, jolloin vasta kävin henkilökohtaisesti paikalla.
Ja tämä tapahtui huhtikuussa.
alkoiko työnhakusi kuitenkin jo siitä, kun kävit ilmottautumassa? Minäkään kun en vielä ole työtodistusta saanut.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 10:57"]
alkoiko työnhakusi kuitenkin jo siitä, kun kävit ilmottautumassa? Minäkään kun en vielä ole työtodistusta saanut.
[/quote]Jos kysyit minulta, niin alkoi heti ekasta työttömästä päivästä. Rahatkin alkoivat juosta samasta päivästä (siis ansiosidonnainen), mutta siinä oli tietysti se viikon omavastuu, mutta en tajua kun paperissa luki että ekat 20pv saa korotettua ansiosidonnaista, niin sehän korvasi sen omavastuun?! Olen ollut viimeksi työtön joskus vuosituhannen vaihteessa enkä muista tuollaista korotettua päivärahaa saaneeni... #3
Mulle oli määrätty työnhaun uusiminen henkilökohtaisesti joten eiköstä karjalauman joukkoon jonottamaan.
Tiskille päästyäni ja asiani selitettyäni minun pitikin jättää soittopyyntö, koska "käytännöt ovat muuttuneet".
Soittopyyntöön ei koskaan vastattu.
Korotettua päivärahaa saa (20 tai 100 päivää), kun kuuluu muutosturvan piiriin eli on irtisanottu tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja on ollut tarpeeksi kauan työelämässä.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 11:09"]
Korotettua päivärahaa saa (20 tai 100 päivää), kun kuuluu muutosturvan piiriin eli on irtisanottu tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja on ollut tarpeeksi kauan työelämässä.
[/quote]Mut ei mua irtisanottu vaan irtisanouduin itse, ja sain siis työkkäristä puoltavan päätöksen että ansiosidonnaisen maksulle ei ole työvoimapoliittista estettä eli en saanut karenssia. Toki mulla oli liki kymmenvuotinen työhistoria, ehkä sekin auttoi?! Sen 20 päivää sain korotettua, se ainakin luki tuossa liiton päivärahapäätöksessä. #3
Ilmoittaudu verkossa, osassa työkkäreitä soitetaan sinulle ja katsotaan, tarvitsetko tapaamista lainkaan. Joka tapauksessa ilmoittautuminen tulee tehdä sähköisesti.