Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa, jota vaivaa "kommenttihäpeä"?

Vierailija
21.07.2020 |

Olen huomannut täällä kommentoidassani oudon ilmiön. Kirjoitan jotain, mikä tuntuu sillä hetkellä ihan fiksulta kommentilta. Kun olen julkaissut sen ja saan alapeukkuja, luen kommentin uudestaan ja tajuan että se onkin aika tyhmä. Liian kärkevä, liian vihainen, liian huonosti kirjoitettu tai jotain muuta. Tajuan, että itsekin antaisin tälle kommentille alapeukkua, jos se olisi jonkun muun kirjoittama.

Käykö muillekin näin, että kirjoittaa jotain minkä takana ei sitten lopulta seisokaan? Johtuuko tämä nimettömyydestä vai mistä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu joskus. Tietysti itsekin alapeukutan siinä vaiheessa kun tajuan että tuo oli oikeasti aika typerä kommentti.

Vierailija
2/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, yleensä en kyllä välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulle käy yleensä päinvastoin. Mitä enemmän luen omaa kommenttiani, sitä enemmän ihailen, miten nasevan napakka ja fiksu se on. Ja jos joku nostaa vanhan ketjun, jossa näen itse kirjoittamani kommentin, vielä pitkänkin ajan päästä se tuntuu todella hyvältä. 

Mutta se tapahtuu vain täällä. Sitten jossain fb:ssä jälkeenpäin aina nolottaa jotkut ihan yksinkertaisetkin kommentit. Johtunee siitä, että siellä olen ihan omilla kasvoillani ja mietin liikaa, mitä kukin tuttava nyt siitä ajattelee. 

Vierailija
4/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi samis!

Mulle tulee se häpeä, vaikka en olisi vielä saanut tietää muiden mielipidettä. Joskus en edes uskalla avata keskustelua, koska pelkään muiden reaktioita. :D

Youtubessa olen poistanut kommenttivastauksien ilmoitukset kokonaan pois käytöstä. Siellä on tullut vastaan niin monta ilkeää vastaanväittäjää.

Olen aika huono veikkaamaan, mitä mieltä muut ovat kommentistani. Joskus omasta mielestäni fiksu kommentti saakin enemmän alapeukkuja, joskus taas itseäni hävettävä kommentti saakin paljon yläpeukkuja.

Epäilen syyksi ongelmaani sitä, että olen niin ailahteleva, vaikka haluaisin olla vakaa. Toisena hetkenä saatan ajatella eri tavalla tai olla ihan eri fiiliseksellä kuin olin viestiä kirjoittaessa.

Vierailija
5/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota tätä keskustelupalstaa niin tosissani että jäisin miettimään kommenttejani.

Vierailija
6/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla provosoitumatta, kun provosoidaan.

Kaikkeen ei kannata heti kommentoida, vaikka mieli tekisikin.

Vierailija
7/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkipikaisten ongelmia. Sanotaan ensin ja mietitään sitten vasta.

Vierailija
8/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt jo nolottaa tuosta viestistä ainakin loppuosa, koska aika varmasti suurempi syy on jossain muualla kuin mitä tuossa veikkailin. Sanon asioita liian nopeasti miettimättä loppuun asti.

T. 4

Vierailija
9/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota tätä keskustelupalstaa niin tosissani että jäisin miettimään kommenttejani.

Eihän kyse ole vain tästä palstalsta, vaan sinun ajatuksistasi.

Vierailija
10/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä jätän kommentin lähettämättä, kun huomaan että kommentti on turha. 

Vierailija
11/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä en kyllä kirjoittele mitään mitä katuisin myöhemmin. Muotoilu on ollut joskus vähän kömpelö, usein kun olen vaikka jäämässä pois sporasta ja kiireessä sen kummemmin oikolukematta postaan viestin, niin niitä sekasotkuja joskus myöhemmin vähän taivastelen. Mutta sisällön puolesta olen pystynyt seisomaan sanojeni takana kyllä aina ja alapeukuttajat onkin mulle tasan yks hailee.

Mitä muuten tarkalleen ottaen häpeät? Eihän täällä kukaan tiedä että viesti on sinun kirjoittamasi. Kirjoitat täysin piilosta naamion takaa.

Vierailija
12/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota maailma ei pyöri tämän palstan ympärillä, se on sekä vapauttavaa, että synkkä totuus niille jotka todella luulevat kommunikoivansa täällä luonnollisesti. Koko vauvapalsta on pelkkä vitsi ja me jotka täällä notkumme, maailmankaikkeuden ehkä typerämpiä olentoja. Voit vapaasti kirjoittaa mitä vaan, tämä on vain tyhjä terapiataulu aivopieruille.

Vierailija
13/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en perkelevittusaatana ollenkaan mieti.

Vierailija
14/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleensä en kyllä kirjoittele mitään mitä katuisin myöhemmin. Muotoilu on ollut joskus vähän kömpelö, usein kun olen vaikka jäämässä pois sporasta ja kiireessä sen kummemmin oikolukematta postaan viestin, niin niitä sekasotkuja joskus myöhemmin vähän taivastelen. Mutta sisällön puolesta olen pystynyt seisomaan sanojeni takana kyllä aina ja alapeukuttajat onkin mulle tasan yks hailee.

Mitä muuten tarkalleen ottaen häpeät? Eihän täällä kukaan tiedä että viesti on sinun kirjoittamasi. Kirjoitat täysin piilosta naamion takaa.

Jos sanon jotain kärkevää, joka loukkaa toisen tunteita tai muuten harmittaa muita. Kyllähän se vaikuttaa heihin, vaikka eivät nimeäni näkisikään. Ei ole tarkoitus tehdä kellekään pahaa mieltä.

Sanon esimerkin, että kommentoin "moukkamaiset vieraat"-ketjussa, miten harmitti kun anorektikkokaveri toi margariinin mukanaan, olettiko sitten että käytän voita. Pari muuta kommentoi siihen että kyseessä on sairas ihminen, ja tajusin itsekin että ehkä otin liikaa nokkiini asiasta, varmaan kaverini halusi vain hallita sitä mitä syö, eikä uskaltanut luopua kontrollista. Sitten jäin miettimään, lukeeko joku anorektikko sen kommentin ja sille tulee paha mieli siitä.

En tiedä, olenko itselleni liiankin ankara, mutta olen kyllä monta kertaa toivonut että täällä voisi poistaa oman kommenttinsa, niin kuin YouTubessa tai Twitterissä. Tai edes muokata. -ap

15/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hävettää, jos kommentti tuntuu viestin lähettämisen jälkeen typerältä tai hätäisesti muotoillulta. En jää miettimään niitä, mutta nolottaa silti. Tämä varmaan liittyy siihen, kun mietin muutenkin liikaa, mitä muut ajattelevat minusta. Enkä saa ryhmässä suutani auki, kun mietin liikaa sanomisiani.

Vierailija
16/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hävettää, jos olen kirjoittanut omasta mielestäni hyvän kommentin mutta kukaan ei yläpeukuta.

Jos kommentti saa pelkkiä alapeukkuja, silloin tulee pohdittua että ilmaisinko ajatukseni jotenkin epäselvästi.

Vierailija
17/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi aina laitetaan omaan viestiin oma peukku. Kun peukkusaldo on avattu, siihen on helppo muidenkin yhtyä.

Vierailija
18/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla en mieti, mutta esim Facebookissa en oikeastaan koskaan kommentoi mitään, kun kaikki tuntuu typerältä niiden nasevien kirjoittajien rinnalla.

Vierailija
19/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sanon jotain kärkevää, joka loukkaa toisen tunteita tai muuten harmittaa muita. Kyllähän se vaikuttaa heihin, vaikka eivät nimeäni näkisikään. Ei ole tarkoitus tehdä kellekään pahaa mieltä.

Sanon esimerkin, että kommentoin "moukkamaiset vieraat"-ketjussa, miten harmitti kun anorektikkokaveri toi margariinin mukanaan, olettiko sitten että käytän voita. Pari muuta kommentoi siihen että kyseessä on sairas ihminen, ja tajusin itsekin että ehkä otin liikaa nokkiini asiasta, varmaan kaverini halusi vain hallita sitä mitä syö, eikä uskaltanut luopua kontrollista. Sitten jäin miettimään, lukeeko joku anorektikko sen kommentin ja sille tulee paha mieli siitä.

En tiedä, olenko itselleni liiankin ankara, mutta olen kyllä monta kertaa toivonut että täällä voisi poistaa oman kommenttinsa, niin kuin YouTubessa tai Twitterissä. Tai edes muokata. -ap

Voit toki täällä ilmoittaa viestisi asiattomaksi, mutta riippuu tähtien asennosta ja nousuveden ajasta, lähteekö vai ei.

Vierailija
20/28 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi samis!

Mulle tulee se häpeä, vaikka en olisi vielä saanut tietää muiden mielipidettä. Joskus en edes uskalla avata keskustelua, koska pelkään muiden reaktioita. :D

Youtubessa olen poistanut kommenttivastauksien ilmoitukset kokonaan pois käytöstä. Siellä on tullut vastaan niin monta ilkeää vastaanväittäjää.

Olen aika huono veikkaamaan, mitä mieltä muut ovat kommentistani. Joskus omasta mielestäni fiksu kommentti saakin enemmän alapeukkuja, joskus taas itseäni hävettävä kommentti saakin paljon yläpeukkuja.

Epäilen syyksi ongelmaani sitä, että olen niin ailahteleva, vaikka haluaisin olla vakaa. Toisena hetkenä saatan ajatella eri tavalla tai olla ihan eri fiiliseksellä kuin olin viestiä kirjoittaessa.

On oikeasti vaikea arvata, tuleeko yläpeukkuja vai alapeukkuja. Yritin kerran kirjoittaa sellaisen todella typerän jutun, joka saisi mahdollisimman paljon alapeukkuja. Esitin siis oikein k-päistä henkilöä. Lopputulos olikin, että sain hirveästi yläpeukkuja ja vain vähän alapeukkuja.

Kannattaa tiedostaa, että osa peukuista on trollien multipeukutuksia. Tämä on yleistä, jos aihe liittyy jotenkin politiikkaan, tasa-arvoon tms. Aina ei toki ole kyse trolleista, mutta koska se on mahdollista, ei kannata heti olettaa, että itse olisi poikkeava ja enemmistö ajattelisi peukkujen mukaan.