Abortti - Mies ei tue
Mulle tehtiin abortti keväällä, alkuviikoilla. Itse toimenpide meni hyvin ja voin fyysisesti taas normaalisti.
Henkinen puoli onkin hieman eri asia. Päätös abortista oli yhteinen, joskin ehkä mies toivoi keskeytystä enemmän ja varmemmin kuin minä. En silti missään nimessä koe, että minut on pakotettu keskeyttämään raskaus. Mies sanoi tukevansa ja auttavansa käsittelemään asiaa parhaansa mukaan ja lupaili muutenkin ryhdistäytyvänsä parisuhteemme kanssa.
Koen jääväni aivan yksin. Emme asu yhdessä virallisesti ja tuntuu, että näemme nyt tapahtuneen jälkeen harvemmin kuin ennen. Olen kertonut hänelle tarvitsevani juttuseuraa ja muutenkin ns. henkistä tukea koko tähän kuvioon, mutta häntä ei tunnu kiinnostavan ollenkaan. Ymmärrän, että kaikki kokevat surun ja menetyksen (jos sellaista edes tuntee) eri tavalla ja hänen tyylinsä on varmasti eri kuin minulla. Mielestäni silti, vaikka varsinaista menetyksentuskaa hän ei joutuisi tuntemaan, kuuluisi hänen haluta olla edes minun vuokseni "käytettävissä".
Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
"Juttuseuraa" ja "olla käytettävissä" viittaa siihen, ettei tuo ole mikään likea parisuhde.
Kerropa nyt tarkalleen mistä on kyse.
Kuulostaa enemmänkin, että on sekaantunut varattuun mieheen?
Vierailija kirjoitti:
Tapoit lapsesi.
Miksi harrastat seksiä?
Koska haluan munaa.
Jos käy vahinko ehkäisystä huolimatta niin sitten abortoidaan.
Eikä se ollut lapsi, kun ei ollut vielä syntynyt.
Hän ei ehkä osaa surra sellaista mitä ei koskaan ollutkaan. Ja sinä voit ajatella, että jos mies ei tue sinua nyt, on hyvä ettet tehnyt lasta hänen kanssaan. Miten hän tukisi sinua muissa vaikeissa tilanteissa, joita lasta kasvattaessa väistämättä tulee, jos ei osaa osoittaa yhtään empatiaa nyt?
Elämässä on monenlaisia valintoja ja menetettyjä mahdollisuuksia ja jos jokaista lähtee jossittelemaan ja suremaan niin ei muuta ehdi tehdäkään.
Vierailija kirjoitti:
Tapoit lapsesi.
Miksi harrastat seksiä?
Tykkään seksistä, en lapsista, joka joskus on valitettava sivuvaikutus seksistä, jos pillerit pettäisivät :(
-Eri
Mies ei välitä sinusta riittävästi.
Itse päädyin aborttiin, kun tuleva isä uhkasi hylätä meidät täysin, jos lapsen pitäisin. Kuulemma vain pakollisen elatusmaksua maksaisi. Olosuhteet olivat muutenkin huonot. Hän ajoi minut hiljaisuuden valitessa sairaalaan ja sain yksin mennä toimenpiteeseen. Sitten kun palasin, hän ajoi minut ärtyneenä kotiin.
Myöhemmin sain humalaisen puhelun, jossa syytti minua kylmäksi ja miten saatoin tehdä abortin. Hän oli ollut loppuun saakka toiveikas, että palaan autoon ja kerron, etten pysty siihen. Kyllä minun olisi se pitänyt ymmärtää. Nyt hän Suree ja kaipaa lohdutusta.
Mies on todennäköisesti narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapoit lapsesi.
Miksi harrastat seksiä?
Tykkään seksistä, en lapsista, joka joskus on valitettava sivuvaikutus seksistä, jos pillerit pettäisivät :(
-Eri
Pillerit? Käytättehän kondomeja myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapoit lapsesi.
Miksi harrastat seksiä?
Koska haluan munaa.
Eikä se ollut lapsi, kun ei ollut vielä syntynyt.Eli olet h uo ra. Eli ”solymöykky” jolla lyö sydän, on raajat jne ei ole lapsi?!
XD
Sterilisaatio ulkomailla kannattaa jos oot sata varma ettet halua lapsia. Suomessa joutuu odottamaan 30 ikävuoteen asti. Mikäli kuitenkin olet jo 30 pääset operaatioon.
Vierailija kirjoitti:
Surun ja menetyksen.... Itsehän päätit luopua lapsesta, niin mitä sinä suret, menetettyä lasta?
Järjetön kommentti. Tottakai voi surra vaikka aborttia on halunnut. Ja molemmat halusivat, mies vielä enemmän, ei vain ap.
Vierailija kirjoitti:
Sterilisaatio ulkomailla kannattaa jos oot sata varma ettet halua lapsia. Suomessa joutuu odottamaan 30 ikävuoteen asti. Mikäli kuitenkin olet jo 30 pääset operaatioon.
Suomessakin lääkäreitä, jotka eivät anna sterilisaatiota pelkän iän perusteella. Hullua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin lääkäreitä, jotka eivät anna sterilisaatiota pelkän iän perusteella. Hullua.
Rikosilmoitusta kehiin niistä ketkä ei anna. Ulkomaille pääsee (onneksi taas) rajojen avautuessa ja tänä aikana ehtii hyvin säästämään.
Voimia ap:lle asian käsittelyn kanssa. Lohdutuksen sanana voisin sanoa, että jos vanhemmuus ei tunnu sinulle ominaiselta, niin se on vain sinun oma asiasi. Ei yleinen mielipide johon pitää taipua.
Sinun kehosi kuuluu vain sinulle itsellesi.
Maapallolla on muutenkin aivan liikaa väkeä.
Vuosikymmeniä jo ollut.
Tämä on raaka totuus.
m40.
Suosittelisin ennemmin terapiaa vaikka yhdessä tai yksin.
Pitkäaikaissairaan läheisenä tiedän miten rankkaa on kuunnella toisen huolia ja murheita jatkuvasti. Minä, ja todennäköisesti miehesi, emme ole terveydenalan ammattilaisia. Voimme ja jaksamme kuunnella vain tiettyyn pisteeseen asti.
Voimia paljon sinulle. Toivottavasti saat pian apua tilanteeseesi!
Nyt sinulle on selvinnyt, millainen mies on oikeasti. Elämässä väistämättä tulee eteen vastoinkäymisiä ja tukalia tilanteita. Tämä mies on näyttänyt sinulle, ettei hänestä ole tukijaksi ja myötäeläjäksi. Häntä ei kiinnosta sinun tunteesi tai lohduttamisesi. Onneksi et tehnyt hänen kanssaan lapsia. Älä teekään tai jäisit hyvin yksin suorittamaan perhe-elämäänne. Miksi ylipäätään tuhlaisit enää yhtään enempää aikaasi ainutkertaisesta elämästäsi noin itsekkään tollon kanssa?
Nyt on oiva tilaisuus miettiä, mitä elämältäsi oikeasti haluat ja millainen kumppani rinnallesi sopii.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei välitä sinusta riittävästi.
Itse päädyin aborttiin, kun tuleva isä uhkasi hylätä meidät täysin, jos lapsen pitäisin. Kuulemma vain pakollisen elatusmaksua maksaisi. Olosuhteet olivat muutenkin huonot. Hän ajoi minut hiljaisuuden valitessa sairaalaan ja sain yksin mennä toimenpiteeseen. Sitten kun palasin, hän ajoi minut ärtyneenä kotiin.
Myöhemmin sain humalaisen puhelun, jossa syytti minua kylmäksi ja miten saatoin tehdä abortin. Hän oli ollut loppuun saakka toiveikas, että palaan autoon ja kerron, etten pysty siihen. Kyllä minun olisi se pitänyt ymmärtää. Nyt hän Suree ja kaipaa lohdutusta.
Mies on todennäköisesti narsisti.
Tsiisus. Et kai enää seurustele tuon hullun kanssa. Laita myös estot päälle, jotta pääset hänesta lopullisesti eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapoit lapsesi.
Miksi harrastat seksiä?
Koska haluan munaa.
Eikä se ollut lapsi, kun ei ollut vielä syntynyt.Eli olet h uo ra. Eli ”solymöykky” jolla lyö sydän, on raajat jne ei ole lapsi?!
"H uo ra"? Et sitten parempaan pystynyt? Ja näemmä niin yksinkertainen, ettet edes tiedä mitä tuo kyseinen sana tarkoittaa. Säälittävää.:D
-Eri
(Tämä överiharvennettu kirjoitustapa johtuu siitä, että sensurointirobotti tuntuu olevan tänään jotenkin aivan harvinaisen yliherkällä tuulella jopa Vauva Av:ksi.)
Samoin eri kirjoittajana joudun kajoamaan tähän sivuasiaan tämän verran
(Miksi tämä "eri kirjoittajuus" tai "eriys" täytyy tällä palstalla aina jollain tällaisella klausuulilla mainita, miksi tämän palstan porukka ei jo kirjoitustavasta ja näkökulmastakin huomaa tätä "eriyttä" vaan luulevat aina että jokaisessa keskustelussa vain yksi henkilö voi kirjoittaa juuri hänen kanssaan?):
Hoo - uu – oo – ärr - aa tarkoittaa nimenomaan sellaista naista, kuin tuo aloittaja ym. a – b – o – r – t – t – i - naiset: iloluontoisen leväperäistä s-e-k-s-u-a-a-l-i-elämää (useinkin irtosellaista) viettävää ns. j – a – k – o – r – a – s – i – a - a; ns. s – e – k – s – u – a – a – l – i – s – e – s – t - i emansipoitunutta modernia "S e x in the City" -naista; juuri tuollaista kuten joku tuossa yllä kirjoitti: "Haluan munaa" -tapausta.
Älä valehtele, että "Hoo - uu - oo - ärr - aa" tarkoittaa yksinomaan sellaista, joka vaatii maksun "siitä", ts. s – e – k – s – i - työläistä tai ns. p – r – o – s – t – i – t – u – o – i – t – u - a: ei ei.
Mitäs luulette "h – a – u – r – e – u – d – e - n" tarkoittavan? Tai "Älä tee h – u – o – r – i - n"?
"Juttuseuraa" ja "olla käytettävissä" viittaa siihen, ettei tuo ole mikään likea parisuhde.
Kerropa nyt tarkalleen mistä on kyse.