uskovaisia äitejä?
Onko täällä muita uskovaisia äitejä? Siis ei uskonnollisia vaan elävässä uskossa jeesukseen? Minua ihmetyttää se että äidit eivät rakasta lapsiaan tarpeeksi tai heillä on hukassa rakkaus että mitä se tarkoittaa. Minä en anna vauvani itkeä ollenkaan jos mahdollista. Hoidan niin hyvin kuulemma vauvani että mulla on sellainen olo että no eikös kaikki nyt vauvansa hoida. Selvis että taidan sitten hoitaa tavallista paremmin.neuvolassakin tästä sanottiin.oli rokotus,niin minä puudutin ihon valmiiksi ettei paljo sattuisi ja annoin jo valmiiksi panadol supon.tämä on kuulemma erikoista.no mites te muut uskovat?
Kommentit (49)
ei uskonnollinen, mutta elävässä uskossa Jeesukseen? Mä en oikein ymmärrä. Mä uskon Jeesukseen sekä käyn kirkossa. koen olevani elävssä uskossa Jeesukseen, uskovainen ja uskonnollinen. Mutta tuohon kysymykseesi, terveydenhoitajilla on tapana kehua kaikkia äitejä. Varmasti hoidat lapsesi hyvin, mutta niin hoitaa varmasti moni muukin. Montaa lasta ei rokotus satu ollenkaan, joten tuo puudutus ja suppo tuntuu hätäverjelun liioittelulta. Omat lapseni ovat selvinneet rokotuksista ilman niitä eivätkä ole edes itkeneet, koska asiaa on etukäteen ja jälkikäteen käsitelty puhumalla. Verikokeisiin puudutan, jos pystyn, koska se oikeasti saattaakin sattua. Mutta siis pointtina se, että puuduttaminen rokottamista varten ei ole mikään asia, millä voisi mitata hyvää vanhemmuutta taikka rakkauden määrää ja jos tuolle linjalle lähdet, niin joko olet todella todella epävarma omasta äitiydestäsi taikka sitten todella omahyväinen persoona.
Ehei,en ole omahyväinen enkä epävarma minulla on viisi lasta. Tuo neuvola ja puudutus oli vain esimerkki. Olen huomannut ettei ihmiset anna rakkautta lapsilleen aina....meidän perheessä ainakin annetaan rakkautta ylenpalttisesti. Mun tutut arvostaa mun lastenhoito taitoja ja kehuu mua rakkaudelliseksi äidiksi.ei tätä pelkkä neuvola ole huomannut.alkakaa tekin rakastamaan lapsianne enemmän,en puhu nyt niille jotka jo niin tekevät....
Olen uskossa Jeesukseen, mutta ei kai tuo rokotusasia uskoon liity sinänsä.
Eikö joku rokote saata jopa menettää tehoaan, jos turhaan antaa särkylääkettä? siis sikalentsurokotteen kohdalla ainakin sellaista puhuttiin.
Kyllä uskon, että äidit pääosin haluavat lapsilleen parasta, ovat sitten uskossa tai eivät ole.
Sitäpaitsi miksi vaivauduit vastaamaan jos kerran et tajua mitä on ELÄVÄ USKO JEESUKSEEN.? Kaikki oikeesti uskossa olevat ymmärtää mitä se on ja mitä on uskonnollisuus.peräänkuuluutin vain ELÄVÄSSÄ USKOSSA OLEVIA ÄITEJÄ.
"Minä en anna vauvani itkeä ollenkaan jos mahdollista."
Kuoleeko sun vauva jos se itkee? Miksi se ei saisi itkeä? En nyt tarkoita, että sitä pitäs itkettää, mutta ei se vaarallista oo, jos lapsi joskus ilmaisee esim. nälkänsä itkemällä. Mulla on semmonen vauva(tai oli, nyt jo taapero) joka ei juuri ikinä itkenyt, ei edes rokotuksissa, mutta en kyllä ikinä ajatellut, että se olisi se loistavan, täydellisen, rakastavan äidin merkki. Neuvolassahan ne tottakai kehuu kaikkia. Samoin ystävät ja perheenjäsenet kehuvat myös meitä muitakin :D
Taidat kyllä aika omahyväinen ihminen..
onko tuo elävässä uskossa oleminen jonkin tietyn suuntauksen termejä? En ole sitä koskaan aiemmin kuullut. Ensimmäiseksi sinulle vastannut siis vastaa, koska ymmärsin, että kohdistit kommenttisi siitä minulle. Koen, että uskoni Jeesukseen on elävä, koska se on olennainen osa elämääni ja arkeani ja voima, joka vaikuttaa moneen asiaan elämässäni. Itse en käytä termiä olla uskossa, koska usko on jotain, jota minulla on tai ei ole, ei jotain, paikka, jossa voin olla. Minulla on uskoa Jeesukseen ja hänen voimaansa ja se uskoni on elävää, aikaansaavaa voimaa. Mutta ilmeisesti en ole elävässä uskossa enkä ilmeisesti myöskään rakasta lapsiani, koska vain sinä sen jalon taidon osaat.
ääh, en ihmettele enää miksi uskoivaisia parjataan (ai niin, et olekaan uskovainen, sori)
Olette näköjään kateellisia....annan anteeksi...vauvan viesteihin on hyvä vastata jo ennen itkua.miksi vain liioittelette sanomisiani? Tässä sen tosiaan huomaa että tekään ette ymmärrä rakkaudesta mitään. Mun lapset on itkeny,se on normaalia....mutta pyrin vastaamaan vauvan tarpeisiin heti.kun koette pyhänhengen rakkauden itse,sen jälkeen rakastatte muitakin sillä rakkaudella ja NÄKYY.huomasin vaan että näköjään kaikki ei hoida vauvojaan niin tunteella...ihmiset on sitten varmaan niin väsyneitä ja rikkinäisiä.itse vaan olen kohdannut jeesuksen ja huomannut miten paljon jeesus rakastaa,ja minä haluan rakastaa samalla mitalla! Ja taivaan mitta on eri kuin meidän mittamme. Sain itse kokea kerran taivaskokemuksen,jeesus kysyy siellä lapsilta että puuttuuko teiltä jotain,ja lapset vastaavat: sinähän tiedät ettei meiltä puutu mitään<3 .siis keskoset tai abortoidut jotka täällä ovat kuolleet niin elävät ja kasvavat siellä! Meillä on ihana jeesus ja isä. Tekin hoidatte varmasti hyvin ja rakkaudella lapsenne ketkä nyt vastasitte,uskon sen mutta voitasko me vaikka vieläkin enemmän miettiä mitä on rakkaus? Älkää juuttuko johonkin rokotteeseen,on hyvä antaa panadol suppo valmiiksi,terkkari tarjosikin meille että haluammeko antaa,hymyili kun olimme jo antaneet .....tämä nyt vain pienen pieni esimerkki....kaikkea rakkautta teille ja olette rakkaita äitejä! Olette onnistuneita ja hyviä.muistakaa se. Ja rakastakaa yhä enemmän ja enemmän vaan.rakkaus on niin iso asia eikös vaan.ap
Joka sanoit etten ole uskovainen......saat anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 07:56"]
Kulta pieni, saat iloita vauvastasi ja uskostasi ja niin pitäisikin. Saat olla sitä mieltä, että olet todella hyvä äiti. Saat jopa kuvitella, että kaikki oikeasti ihmettelevät kuinka rakastavasti hoidat vauvaasi ja antavat ymmärtää, että eivät ole moista ennen nähneet. Saat jopa ihmetellä sitä ääneen, etteikö muut sitten yhtä rakastavasti hoida vauvojaan. Mutta toivon, että hyväksyt myös sen, kun useampi vakuuttelee, että todellakin suurin osa äideistä hoitaa yhtä rakastavasti vauvojaan - ja varsinkin jos on noin pieni vielä.
Ps. Jos vauva on keskonen, joka on ollut letkuissakin, niin todennäköisesti ette ole vielä normi neuvolaan kerennyt kertaakaan, joten kannattaa miettiä mitä provoaa. Jos todella olet provo, toivon, että kerrot, koska tämä ei tee hyvää uskovaisten maineelle. Jos ei ole provo, niin voidaan varmaan laittaa todellakin hormonien piikkiin suuri osa. Mutta onnea valitsemallesi tielle, toivottavasti jaksat tuolla rakkauden tiellä silloinkin kun lapsi tulee uhmaikään. miksi olet kateellinen jos ihmiset ovat minusta näin oikeasti ja aidosti sanoneet? ei se ole sulta pois! Kyllä minun tapa hoitaa vauvaa,pitää sylissä,laskea vaunuihin,puhua,ym.on kuulemma erityisen rakkaudellista. Koittakaa kestää.teidän hoitotapa voi olla ihan yhtä hyvä,mutta paljon on niitä joiden ei ole.ap.
[/quote]