uskovaisia äitejä?
Onko täällä muita uskovaisia äitejä? Siis ei uskonnollisia vaan elävässä uskossa jeesukseen? Minua ihmetyttää se että äidit eivät rakasta lapsiaan tarpeeksi tai heillä on hukassa rakkaus että mitä se tarkoittaa. Minä en anna vauvani itkeä ollenkaan jos mahdollista. Hoidan niin hyvin kuulemma vauvani että mulla on sellainen olo että no eikös kaikki nyt vauvansa hoida. Selvis että taidan sitten hoitaa tavallista paremmin.neuvolassakin tästä sanottiin.oli rokotus,niin minä puudutin ihon valmiiksi ettei paljo sattuisi ja annoin jo valmiiksi panadol supon.tämä on kuulemma erikoista.no mites te muut uskovat?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 23:24"]
Jotenkin uskon tämän provoksi.
Ap ensinnäkin: rakastava mies eipuhu minkäänlaista pahaa vaimostaan edes vaimon ollessa entinen. Rakastava vaimo taas ei missään koskaan kerro olevansa parempi kuin entinen vaimo.
Itse olen todella huono äiti sinun mittapuittesi mukaan. En kyennyt poistamaan lapsen kipuja, eikä niitä poistanut myöskään lääketiede tai Jumala. lapsi itki, eikä kipuja voinut poistaa.
Paska äiti, huono ämmä ja varmaan sitten ei edes elävässä uskossakaan, kun kerran vauva itki, vai mitä! En ole sanonut olevani parempi vaimo kuin entinen....mieheni ei hauku eksäänsä vaikka eksä lähtikin toisen matkaan ja otti eron,mieheni on vain todennut asian.mieheni on niin onnellinen minusta ja kokee että vasta tämä on se oikea TAIVAASSA solmittu liitto.minua hän on odottanut ja minä häntä.teillä on tosi huono itsetunto kun väännätte mun sanat noin pahasti.joku joka sanoi että tää on pelottava ketju,niin oli oudon kuulosta,.mitä sä pelkäät jeesuksen kanssa? tällasta ketjuako? Älä viitsi....viimeisen kerran sanon teille: VAUVAN TARPEISIIN ON HYVÄ PYRKIÄ VASTAAMAAN JO ENNEN ITKUA. Oletteko muka eri mieltä? Tuskimpa. On eri asia sitten kun itku tulee ja se jatkuu inhimillisestä syystä,eihään sille voi mitään. OLENKO SANONUT ETTÄ OLETTE HUONOJA ÄITEJÄ JOS LAPSENNE ITKEE? Älkää lausuko väärää todistusta .inusta kiitos.ap
[/quote]
Pst.jeesus jo jakoi ihmiset maailman ihmisiksi ja hänen opetuslapsikseen.hän jopa sanoi te kyykäärmeitten sikiöt.....ja maailma vihaa teitä.jeesus sanoi näin....niinhän maailma vihasi jeesusta.....etteikö siis meitäkin. Olen muuten evankelista ja vien rakkauden ilosanomaa eteenpäin. Kodissamme käy ihmisiä joita saamme auttaa mieheni kanssa.kuulumme vapaakirkkoon mutta sillä ei ole väliä niin,mikä hengellinen koti on,vaan sillä tosiaan että rakastaa Jeesusta,itseään ja muita. Ja me ei olla maan matosia.vaan arvokkaita.jumalanvaltakunta on sisällisesti meissä.olemme kuninkaan lapsia.rakastettuja.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 01:56"]
Pst.jeesus jo jakoi ihmiset maailman ihmisiksi ja hänen opetuslapsikseen.hän jopa sanoi te kyykäärmeitten sikiöt.....ja maailma vihaa teitä.jeesus sanoi näin....niinhän maailma vihasi jeesusta.....etteikö siis meitäkin. Olen muuten evankelista ja vien rakkauden ilosanomaa eteenpäin. Kodissamme käy ihmisiä joita saamme auttaa mieheni kanssa.kuulumme vapaakirkkoon mutta sillä ei ole väliä niin,mikä hengellinen koti on,vaan sillä tosiaan että rakastaa Jeesusta,itseään ja muita. Ja me ei olla maan matosia.vaan arvokkaita.jumalanvaltakunta on sisällisesti meissä.olemme kuninkaan lapsia.rakastettuja.
[/quote]
Minä nuhtelen sinua siitä, että kirjoitat Jeesuksen pienellä alkukirjaimella.
Et siis ilmeisesti yhdy tämän luterilaisen virren sanoihin?
http://evl.fi/Virsikirja.nsf/30a7d6618ce6ab81c2256ca80040e996/5c9e5e9e94ef319ac2256db0004fdf22
Tässä sinulle joitakin neuvoja nettievankeliointia silmälläpitäen.
Lue ja mieti, mikä niissä on hyvää ja mistä neuvoista haluat pitää kiinni.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 23:30"]
Ymmärtääkseni täydellisessä elävässä uskossa olevat eivät avioidu eronneiden kanssa. Mieluummin sitten vaikka rukoilevat loppuelämänsä sen puolesta, että oman elämänsä rakkaus sopisi ex-puolisonsa kanssa ja he eläisivät yhdessä... Tämähän on sitä todellista uhrautuvaa rakkautta.
[/quote] Koska olen elävässä uskossa niin voin avioitua eronneen kanssa.uskonnollisuus ja muotojumalisuus ei voisi näin tehdä. Se ettei voi avioitua eronneen kanssa on juuri uskonnollisuutta. Minä en halua olla uskonnollinen vaan elävässä aidossa uskossa.voin olla syntisin ja huonoin teistä kaikista,mutta eikös ole ihana asia että voimme lukea vauvojemme viestejä jo silloin kun he ilmeillään ja eleillään näyttävät tarvitsevan jotain?kyllä mun vauvaa on sattunut ja itkenyt on! Eihän vauvan itku ole yhteydessä huonoon tai hyvään äitiin.lukekaa vähän tarkemmin mun tekstit.täällä yksi olu samaa mieltä kanssani joku sosiologiaa lukenut.tää on ihan selvää asiaa että vauvan tarpeisiin vastattas mahdollisimman pian,neuvolassakin. Olette nyt käsittäneet väärin aloituspuheeni,en viitsi riidellä teidän kanssa.hyvää jatkoa!
Elävä usko ei takaa sitä, että osaa hoitaa lastaan täydellisesti. Ole armollinen muille äideille. Älä karkota ihmisiä Kristuksen luota sillä, että annat sen kuvan, että vain Kristukseen uskova osaa rakastaa lastaan. Älä korota itseäsi. Jos kerskut, kersku Kristuksella, älä omilla teoillasi. Ole nöyrä. En halua loukata sinua, mutta sanon tämän vastaisuuden varalle, opiksi.
Jeesus minua syntistä armahtakoon.
Imetät varmaan vielä lapsen mennessä kouluun ja napanuoran katkaiset kaksikymppisenä? Mun mielestä toi ei kuulosta pyyteettömältä hyvältä rakkaudelta vaan sairaalta pätemiseltä "olen parempi kuin muut" ja ylihuolehtimiselta.
Jos mun vanhemmat olisivat olleet samanlaisia ylihuolehtivia vanhempia, niin varmaankin olisin jossain vaiheessa alkanut kapinoimaan. (kapinoin jo muutenkin)
Se miten usko Jeesukseen liittyy rakastamiseen, en ymmärrä. Onko silloin parempi rakastaja kun uskoo?
Niin sen verran vielä että mieheni odotti takaisin vuosia exäänsä.hän on kiltti ja kuuliainen mies.exä petti avioliiton aikana eikä halunnut tulla takaisin.olemme molemmat vuosia sitten nähneet Jumalan antamia unia toisistamme ja on ihmeemlistä että saimme toisemme johdatuksen kautta.Kiitos Herralle ja kiitos ihanasta pikku prinsessasta! Rukoukseni on ettei avioliitot särkyisi eikä uskovat pettäisi puolisoaan,se on vakava asia.jopa ainut asia jonka tähden saa erota.mutta ei sittenkään kannata erota.siinä vaan on jo ero tapahtunut kun makaa vieraan kanssa. Jeesuksen veri puhdistaa kyllä jos vain tahdomme.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 02:40"]
Imetät varmaan vielä lapsen mennessä kouluun ja napanuoran katkaiset kaksikymppisenä? Mun mielestä toi ei kuulosta pyyteettömältä hyvältä rakkaudelta vaan sairaalta pätemiseltä "olen parempi kuin muut" ja ylihuolehtimiselta.
Jos mun vanhemmat olisivat olleet samanlaisia ylihuolehtivia vanhempia, niin varmaankin olisin jossain vaiheessa alkanut kapinoimaan. (kapinoin jo muutenkin)
Se miten usko Jeesukseen liittyy rakastamiseen, en ymmärrä. Onko silloin parempi rakastaja kun uskoo?
[/quote]
Kyllä mä ymmärrän ap: logiikan siinä, että kun saa kokea Jeesuksen pyyteetöntä rakkautta, niin haluaa myös antaa sitä samaa rakkautta muille.
Paras keino rakastaa muita Jeesuksen rakkaudella on antaa muiden huomata se rakkaus, sillä se näkyy ja antaa muiden kysyä, että mistä se rakkaus kumpuaa.
Kukaan ihminen ei ole toista parempi ja joka niin luulee olevansa, on syntinen ja tarvitsee Jeesuksen armoa ja rakkautta.
Elävä usko ei takaa sitä että osaa hoitaa lastaan täydellisesti....OLENKO PUHUNUT TÄYDELLISYYDESTÄ MITÄÄN? EN.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 02:45"]
Niin sen verran vielä että mieheni odotti takaisin vuosia exäänsä.hän on kiltti ja kuuliainen mies.exä petti avioliiton aikana eikä halunnut tulla takaisin.olemme molemmat vuosia sitten nähneet Jumalan antamia unia toisistamme ja on ihmeemlistä että saimme toisemme johdatuksen kautta.Kiitos Herralle ja kiitos ihanasta pikku prinsessasta! Rukoukseni on ettei avioliitot särkyisi eikä uskovat pettäisi puolisoaan,se on vakava asia.jopa ainut asia jonka tähden saa erota.mutta ei sittenkään kannata erota.siinä vaan on jo ero tapahtunut kun makaa vieraan kanssa. Jeesuksen veri puhdistaa kyllä jos vain tahdomme.
[/quote]
Sisar, sinun syntisi on annettu sinulle anteeksi. Sinua ei kukaan voi enää syyttää synneistä, joita ei Jumala enää tunne.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 02:49"]
Elävä usko ei takaa sitä että osaa hoitaa lastaan täydellisesti....OLENKO PUHUNUT TÄYDELLISYYDESTÄ MITÄÄN? EN.
[/quote]
Shh! Netiketin mukaan hyvään käytökseen ei kuulu huutaminen.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 02:49"]
[/quote]
Et, mutta tapa, jolla kirjoitit ensimmäisissä viesteissäsi, on monen mielestä kerskumista. Ihmiset eivät yleisesti ottaen pidä siitä, että joku asettaa itsensä muiden yläpuolelle.
Anteeksi mutta tarkoitin vain hyvää,väsyneenä alkuteksti toki oli töksähtelevää.alunperin ihmettelin vain sitä että miks mua niin kovasti ihmetellään ääneen,kuinka tunteella ja hyvin hoidan lastani.eihän tuo ole kerskumista,törmään vaan JOKAPAIKASSA SIIHEN IHMETYKSEEN vauvani käsittelemisestä niin erikoisen tunteella.alkoi ihmetyttään et eikös kaikkki tee näin,täähän on normaalia.... Kunnes valkeni että ihmisillä on paha olo ja he eivät hoida lapsiaan niin tunteella.kyllä maailman ihminen rakastaa myös jälkeläistään. Mutta kun tulee uskoon,rakastaa vielä enemmän. mää varmaan itken kohta kun kaikki on mua vastaan,mäkin oon vain ihminen enkä enää jaksa tätä vastustamista. En tullut tänne evankelioimaan kylläkään.hei hei.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 03:04"]
Anteeksi mutta tarkoitin vain hyvää,väsyneenä alkuteksti toki oli töksähtelevää.alunperin ihmettelin vain sitä että miks mua niin kovasti ihmetellään ääneen,kuinka tunteella ja hyvin hoidan lastani.eihän tuo ole kerskumista,törmään vaan JOKAPAIKASSA SIIHEN IHMETYKSEEN vauvani käsittelemisestä niin erikoisen tunteella.alkoi ihmetyttään et eikös kaikkki tee näin,täähän on normaalia.... Kunnes valkeni että ihmisillä on paha olo ja he eivät hoida lapsiaan niin tunteella.kyllä maailman ihminen rakastaa myös jälkeläistään. Mutta kun tulee uskoon,rakastaa vielä enemmän. mää varmaan itken kohta kun kaikki on mua vastaan,mäkin oon vain ihminen enkä enää jaksa tätä vastustamista. En tullut tänne evankelioimaan kylläkään.hei hei.
[/quote]
En mä todellakaan ole sua vastaan. Sä olet sisar Jeesuksessa. Rakkaudella haluan ohjata, jotta muut eivät vetäisi hernettä nenään.
Mä haluan kertoa, että mun lastenhoitoa ei ole ihan kauheasti kehuttu. Elän uskossa Jeesukseen ja aika pienellä paikalla olen saanut elää. Näen joka päivä virheitä, joita teen, mutta ihmeellisesti silti Jeesus on antanut voimia päivästä toiseen. Tässä mä nyt olen ja kiitos siitä.
Joo, maailmassa on paljon rakkaudettomuutta lapsia kohtaan. Se on hyvä rukousaihe. Ja voidaan rukoilla sen puolesta että yhä useampien sydämet syttyisivät sille rukoukselle.
Joo,olen alkoholisti perheestä,minua on haukuttu,olen insestin uhri ym.ym. Nyt en saisi muka olla iloinen siitä että kuulemma hoidan niin ihanasti mun pientä vauvaa. Kiitos vaan itken vauvani vieressä ja yritän nyt nukkua. Sanon teille että mulla maailman ihanin terve vauva tossa vieressä joka syntyi keskosena ja jonka oikea ikä olisi vasta kaksi viikkoa.toivottavasti tää terveys jatkuu.ollaan voiton puolella....vauvat on niin hauraita,millon yhestä letkusta päästään tulee toinen tilalle....nyt herra antoi lapseni kotiin! Saanhan helliä tätä?haluattehan elämän mun vauvalle?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 03:36"]
Joo,olen alkoholisti perheestä,minua on haukuttu,olen insestin uhri ym.ym. Nyt en saisi muka olla iloinen siitä että kuulemma hoidan niin ihanasti mun pientä vauvaa. Kiitos vaan itken vauvani vieressä ja yritän nyt nukkua. Sanon teille että mulla maailman ihanin terve vauva tossa vieressä joka syntyi keskosena ja jonka oikea ikä olisi vasta kaksi viikkoa.toivottavasti tää terveys jatkuu.ollaan voiton puolella....vauvat on niin hauraita,millon yhestä letkusta päästään tulee toinen tilalle....nyt herra antoi lapseni kotiin! Saanhan helliä tätä?haluattehan elämän mun vauvalle?
[/quote]
Olet kokenut elämässäsi vaikeita asioita. Tottakai saat olla iloinen siitä, miten hoidat lastasi. Minäkin olen iloinen siitä. Ole myös iloinen siitä miten muut hoitavat lapsiaan. Ei ole yhtä oikeaa tapaa hoitaa vauvaansa.
Kaikki haluavat sinulle ja lapsellesi/lapsillesi tietenkin vain hyvää. Ehkä hormonien aiheuttama tunnemyllerrys aikaansaa sinussa nyt voimakkaita tunteita.
Kulta pieni, saat iloita vauvastasi ja uskostasi ja niin pitäisikin. Saat olla sitä mieltä, että olet todella hyvä äiti. Saat jopa kuvitella, että kaikki oikeasti ihmettelevät kuinka rakastavasti hoidat vauvaasi ja antavat ymmärtää, että eivät ole moista ennen nähneet. Saat jopa ihmetellä sitä ääneen, etteikö muut sitten yhtä rakastavasti hoida vauvojaan. Mutta toivon, että hyväksyt myös sen, kun useampi vakuuttelee, että todellakin suurin osa äideistä hoitaa yhtä rakastavasti vauvojaan - ja varsinkin jos on noin pieni vielä.
Ps. Jos vauva on keskonen, joka on ollut letkuissakin, niin todennäköisesti ette ole vielä normi neuvolaan kerennyt kertaakaan, joten kannattaa miettiä mitä provoaa. Jos todella olet provo, toivon, että kerrot, koska tämä ei tee hyvää uskovaisten maineelle. Jos ei ole provo, niin voidaan varmaan laittaa todellakin hormonien piikkiin suuri osa. Mutta onnea valitsemallesi tielle, toivottavasti jaksat tuolla rakkauden tiellä silloinkin kun lapsi tulee uhmaikään.
Onpa rakkaudellista tekstiä...