Lopettakaa heti kamalalta haisevien pesu- ja huuhteluaineiden käyttö!
Hitto kun vielä seuraava koneellinenkin haisee sille pas*alle! Ostakaa oma kone, jos haluatte käyttää noita kuvottavia aineita. Älkää pilatko muiden pyykkejä!
Kommentit (40)
Minusta hajustetut pesuaineet, esim. Ariel, tuoksuvat raikkailta. Olen pahoillani jos perheemme haisee teidän mielestä pahalle.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 14:57"]
Sorry - minulla on oma kone ja kuivausrumpu, ja käytän mitä aineita haluan. Kuivurin jäljiltä pesuaine ei juurikaan pyykissä edes tuoksu.
[/quote]
Kyllä se haisee, sä vain olet tottunut niin siihen pyykkiaineen hajuun, ettet itse haista sitä.
[/quote]
Mistä sä pesukoneeton köyhä muka sen tiedät, miten tehokkaasti laatukuivuri pyykin tuulettaa? Vaihtelen pesuaineita koko ajan, joten en todellakaan ole turtunut tuoksuihin.
[/quote]
Mistä ihmeestä sä keksit, ettei mulla ole pesukonetta? Mä tiedän esim. siitä, että yksi tuttuni käyttää haisevia pesuaineita ja kuivaa kuivurilla, ja heiltä saamamme lastenvaatteet haisevat todella pahalta.
[/quote]
Aloituksestasi päättelin, ettei ole.
Minä en tiedä kaverisi rumpumerkkiä, en myöskään tiedä, mitä myrkkyjä kaverisi käyttää vaatteisiinsa, toivottavasti sentään älyäisi olla lahjoittelematta vaatteitaan kiittämättömille "ystäville".
Mutta oma kuivurini on erittäin hyvä, ja vaatteet eivät tuoksu juuri lainkaan pesuaineelta. Huuhteluainetta en ole käyttänyt vuosiin, koska vaatteet ovat kuivurin ansiosta muutenkin pehmeitä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 16:06"]
Sorry - minulla on oma kone ja kuivausrumpu, ja käytän mitä aineita haluan. Kuivurin jäljiltä pesuaine ei juurikaan pyykissä edes tuoksu.
[/quote]
Kyllä se haisee, sä vain olet tottunut niin siihen pyykkiaineen hajuun, ettet itse haista sitä.
[/quote]
Mistä sä pesukoneeton köyhä muka sen tiedät, miten tehokkaasti laatukuivuri pyykin tuulettaa? Vaihtelen pesuaineita koko ajan, joten en todellakaan ole turtunut tuoksuihin.
[/quote]
Mistä ihmeestä sä keksit, ettei mulla ole pesukonetta? Mä tiedän esim. siitä, että yksi tuttuni käyttää haisevia pesuaineita ja kuivaa kuivurilla, ja heiltä saamamme lastenvaatteet haisevat todella pahalta.
[/quote]
Minä en tiedä kaverisi rumpumerkkiä, en myöskään tiedä, mitä myrkkyjä kaverisi käyttää vaatteisiinsa, toivottavasti sentään älyäisi olla lahjoittelematta vaatteitaan kiittämättömille "ystäville".
Mutta oma kuivurini on erittäin hyvä, ja vaatteet eivät tuoksu juuri lainkaan pesuaineelta. Huuhteluainetta en ole käyttänyt vuosiin, koska vaatteet ovat kuivurin ansiosta muutenkin pehmeitä.
[/quote]
Mikä järki sitten on käyttää hajustettuja aineita, jos kuivurin hyvyyden merkki on se, että se poistaa nämä hajut? Miksei ihan suosiolla siirtyisi hajustamattomiin aineisiin...?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 16:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mikä järki sitten on käyttää hajustettuja aineita, jos kuivurin hyvyyden merkki on se, että se poistaa nämä hajut? Miksei ihan suosiolla siirtyisi hajustamattomiin aineisiin...?
[/quote]
Koska hajustamattomat ne vasta haiseekin!!!
Mikä olis tosi tehokas hajustamaton pesuaine? Pesen lastenvaatteet jollain hajustamattomalla herkän ihon aineella, mutta likaisemmat pyykit, esim. miehen hikiset paidat tai joku missä on kissanpissaa ei todellakaan puhdistu sellaisella. Ne saa puhtaaks vaan jollain hajustetulla myrkyllä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 16:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Se, että ne samat aineet sattuvat olemaan tehokkaita pesuaineita. Se.
Ei pesutehossa ole mitään eroa hajustetuissa ja hajustamattomissa pesuaineissa; ainakaan oman kokemukseni perusteella.
Tuttava toi minulle kaupasta violetin väristä Omoa, enkä pysty sitä käyttämään! Pari kertaa pesin koneellisen ja koko talo haisi, kun pyykit olivat kuivumassa! Kamala, pistävä kemikaalin haju jäi kaikkiin vaatteisiin, jotka siinä pesussa olivat. Onneksi haju hävisi, kun pesin vaatteet sitten kaksi kertaa normaalilla pesuaineella.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 17:04"]
Ei pesutehossa ole mitään eroa hajustetuissa ja hajustamattomissa pesuaineissa; ainakaan oman kokemukseni perusteella.
Tuttava toi minulle kaupasta violetin väristä Omoa, enkä pysty sitä käyttämään! Pari kertaa pesin koneellisen ja koko talo haisi, kun pyykit olivat kuivumassa! Kamala, pistävä kemikaalin haju jäi kaikkiin vaatteisiin, jotka siinä pesussa olivat. Onneksi haju hävisi, kun pesin vaatteet sitten kaksi kertaa normaalilla pesuaineella.
[/quote]
On niissä iso ero. Kun lapset olivat pieniä, pesin pyykit Miniriskillä tai Omo sensitivellä, mutta niissä ei oikeastikaan ole yhtä hyvä pesuteho kuin esim. Arielissa.
Ei siinä, ostan satunnaisesti yhä tuota sensitiveä, mutta koska siinä ei ole valkaisuainetta se ei tee valkopyykkiä kirkkaaksi.
Hajua ei juurikaan pyykkiin edes jää, kun käyttää pyykin kuivausrummussa. Jos joutuu narulla kuivattelemaan, tilanne tietysti on toinen.
Kyllä ne voimakkailla pesuaineilla pestyjen vaatteiden käyttäjät vaan haisee ihan toistenkin nenään. Monesti maahanmuuttajien lapsilla on tosi voimakkaasti huuhteluaineille tuoksuvat vaatteet, päiväkodissa työskentelevänä käyvät nenään ihan selkeesti. Puhtailta kyllä tuoksuvat, mutta hajusteet tekee sen, etten haluaisi edes käsitellä heidän vaatteitaan ilman hanskoja.
Kerran äitini oli ostanut kirpparilta tosi siistit ja kivat lakanat, mutta niissä oli voimakas huuhteluaineen tuoksu. Ajattelin, että kyllä se siitä haihtuu ja menin nukkumaan niissä lakanoissa. Valvoin lähes koko yön ja rapsuttelin ärsyyntyvää ihoani. Aamulla sanoin, et kivat lakanat, mutta ei niissä nukkua voi. Onneksi äitini käyttää itse hajustamattomia pesuaineita. Meille kotiin ei ole hajustettuja vuosiin ostettu. Puhtaaksi lähtevät noilla sensitive-aineillakin, ja mikäli ei lähde, ripautan ihan vähän Vanishia sekaan. Pikkuriikkinen Vanish-määrä ei onneksi tee hallaa iholleni.
muuten ennen kun pestiin pyykit kuumalla vedellä niin olipas ne raikkaita ja pesuaineetkin oli erilaisia, huuhtoutuivat hyvin pois, kun pesukoneet käyttivat paljon vettä, kaiketi 7 kertaa nykyisen määrän
ei jumalauta!puhtaan KUULUU tuoksua puhtaalta,eli pesuaineelta ja piste.
Se Omo haisee ihan hirveälle!
Joskus täällä keskusteltiin veden kovuudesta, eikä suurimmalla osalla ollut hajuakaan siitä että minkälaista vettä heilläpäin on. Suuressa osassa maata on pehmeä vesi ja pesuainetta tarvitsee käyttää se pienin annos. Silti sitä annostellaan se suurin määrä ja vielä vähän päälle. Ei ihme että haisee.
parasta pyykin pesussa on juuri se,että koko talo tuoksuu ja vieläpä joskus ulos asti!siksi pyrin pesemään pyykkiä koko ajan.lisäksi laitan pölyn pyyhintä veteen lorauksen huuhteluainetta,joka on tällä hetkellä comfort sensations wild bluebell&bergamot thrill,kuivausrumpu poistaa liiaksi näitä ihania tuoksuja,joten siellä en pyörittele kun käyttövaatteita.
No jos ne hajut on ok, niin minäpä vien tuon kissan pissaamat peitot ja samalla koiran ripuloiman pehmokopan taloyhtiön pesukoneeseen. En laita edes pesuainetta, jotta tuo kissanpissan haju jämähtää sinne rumpuun. Siinäpähän valitatte.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 17:42"]
No jos ne hajut on ok, niin minäpä vien tuon kissan pissaamat peitot ja samalla koiran ripuloiman pehmokopan taloyhtiön pesukoneeseen. En laita edes pesuainetta, jotta tuo kissanpissan haju jämähtää sinne rumpuun. Siinäpähän valitatte.
[/quote]
selvästikin kolahti.
Voitko kertoa, että miksi käytät niitä pahanhajuisia aineita ja ilmeisesti liikaa? Joku syyhän siihen täytyy olla. Kissankusella leikkiminen on sitten taas ihan toinen mielenvikaisuus.
Mielestäni pesuveden lämpötilalla on suurin vaikutus pesutulokseen. Kaiken mahdollisen pesen 60:ssa, nestemäisellä, hajusteettomalla pesuaineella. Vaaleammat pyyhkeet, lakanat yms. pesen usein 95 asteessa.
Kuivausrumpua ei meillä ole; vanhaan taloon sitä on hankala sijoittaa. Hyvin pärjäsin silloinkin, kun lapset vielä olivat kotona. Kyllähän se käytännöllinen varmaan olisi, en sitä kiellä.
Valkopesuainettakin on hajusteetonta, pulverimaista. Nykyiset koneet vaan käyttää niin vähän vettä, että pitää laittaa ylimääräinen huuhtelu ainakin tuolla pulverilla pestessä. Siihen se veden säästö sitten meneekin!
Kyllä meillä on kaikki vaatteet puhdistuneet hajustamattomilla pesuaineilla kahvi- ja veritahroja myöten. Käytössä on pääasiassa erisan. Minusta hajustetulla pesuaineelta pesty pyykki ei tuoksu puhtaalta, vaan hajusteelta. Hajuste ei ole se, missä se pesuteho on - se on psykologinen harhaluulo.
serto on ainoa ja paras pesuaine.pesukoneen korjaaja kirosi zeoliitin joka rikkoo kaikki koneet.sehän on savea jos joku ei tiennyt!ja se savi, zeoliitti tekee valkopyykistä harmaata joten omot,arielit ym osis syytä unohtaa jos haluaa puhdasta pyykkiä,ja tää on fakta!
[/quote]
[/quote]
[/quote]