Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pienin budjetti millä olet lähtenyt ulkomaille

Vierailija
08.06.2013 |

Ja mainitse myös lähditkö yksin vai perheineen .

suunnitelmissa olis lähteä kaverin kanssa ensimmäiselle ulkomaanmatkalle ikinä, ollaan aika köyhiä ja nuoria opiskelijoita.

joten rahaa ei ole liikaa, kertokaa ns säästövinkkejä mielellään :) 

kiitän jo etukäteen

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tietysti vastustusta herättävä ja teidän tämänhetkiseen tarpeeseenne vielä tosi epäkäytännöllinenkin vinkki, mutta matkustelua helpottaa taloudellisesti ja sosiaalisesti tosi paljon se, ettei hanki ollenkaan lapsia. Totta kai lasten kanssakin voi matkustaa ja tarvittaessa vaikka backbacker-meiningillä, mutta lapsen kanssa rahaa, aikaa ja energiaa matkustamiseen on aina vähemmän kuin ilman lasta puhumattakaan siitä, miten lapsen temperamentti, luonne ja mahdolliset erityistarpeet voivat mutkistaa asiaa.

Tämä kannattaa ottaa huomioon, jos menetät sydämesi reissaamiselle yhtä pahasti kuin pari kaveriani. Heidän elämäntapansa pätkätöineen ja 9-12 kuukautta kestävine reissuineen ympäri maailmaa olisi varmasti mahdoton lasten kanssa.

Vierailija
2/16 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kyllä ne maat, joihin pääsee halvalla, ovat kalliita elää ja päinvastoin. Laosissa tai Malesiassa pärjää hyvin kympin päiväbudjetilla, mutta lennot maksavat todella paljon. Rahtilaivan kyydissäkään ei pääse enää halvalla Travemündeen, mutta kannattaa kärkkyä halpalentoyhtiöiden kuten Ryanairin ja WizzAirin lentoja ja varata majoitus Airbnb:n kautta. Saksa voisi olla hyvä kohde teille, jos haluatte kauemmas kuin Viroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä alle 500€ ole saanut lento+hotla+käyttörahaa viikoksi.

Vierailija
4/16 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakkois-Aasia, viiden euron päiväbudjetilla, siihen lennot päälle Singaporeen. Mutta se oli kultaista 90-luvun alkua ja backpacker-meininkiä. Yksin matkassa ja matka-aika pitkä. Rahat kyllä loppui kesken jossain vaiheessa, mutta sitten piti vain hankkia töitä.

Vierailija
5/16 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörällä matkaan ja leiriytymisvehkeet mukaan. Hyvin näkee uusia maisemia pyörän selästä, ja kivasti tutustuu uusiin ihmisiin kun kyselee lupaa pystyttää telttaa heidän mailleen tai käyttää suihkua/vessaa. Itse kun keittää useimmat ateriatkin, niin ei paljon halvemmalla pääse. Ilmaisia yöpymisiä voi katsella täältäkin, jollei telttailu huvita:

https://www.couchsurfing.org/

Vierailija
6/16 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mitä muistoja tulvahti mieleen :) Kesällä -94 rahat loppui Köpiksessä, onneksi oli kaikki liput etukäteen ostettu. Mulla oli kahdenkympin seteli, mutta valuuttaa en muista - varmaan Tanskan kruunuja.. Ostin Köpiksestä ison turkkilaisen pyöreän leivän, matkustin lautalla (siltaa ei vielä silloin ollut) Trelleborgiin Ruotsiin, josta liftasin lentokentälle. Mulla oli lippu Arlandaan, josta puhuin itseni ilmaiseksi bussiin että pääsin Tukholman satamaan. Laivalla järsin sitä ison leivän viimeistä kannikkaa ja join kokiksen, jonka olin yhdeltä äijänkäppänältä saanut jostain matkan varrelta, ja aika kuivin suin plus tyhjin mahoin katselin kansipaikalta muiden syömisiä ja juomisia... Helsingissä kävelin satamasta kotiin Kallioon rinkka selässä. Taisi olla kotona purkki tonnikalaa, että sain sitten vähän murua rinnan alle. Mutta se iso, turkkilainen leipä, sitä en unohda koskaan!

Vierailija
7/16 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€. Lennot oli toki jo hankittu, maksoivat ehkä jotain 200-300€. Olin neljä päivää kavereiden luona yhdessä Itä-Euroopan kaupungissa. Koska majoitus oli ilmaista, niin tuon piti riittää vain ruokaan ja hyvinhän se tietysti riittikin.

Riippuu aika paljon henkilöstä, jos pystyy matkustamaan kituutelleen, asumaan leirintäalueilla ja tekemään itse ruokansa esim. trangialla, voi matkustaa aika halvastikin. Yksi ystäväni reilasi tällä menetelmällä eikä montaa sataa mennyt. Ei kyllä sitten juuri mitään tuliaisia tai herkkuja ostanutkaan matkalla. 

Itsekin olen matkustanut suht halvalla, eli reilannut ja asunut hostelleissa, mutta kyllä tuollaisella reissullakin saa tuhlattua rahaa jos haluaa. Shoppailin, käytiin hyvissä ravintoloissa syömässä ja tutustuttiin surutta museoihin yms. Eli rahaa paloi kyllä. Itse olen ainakin noudattanut tätä sanontaa suunnitellessani matkaa: "When preparing to travel, lay out all your clothes and all your money. Then take half the clothes and twice the money".

Mutta toisaalta, jos on valmistautunut siihen, ettei kuluta yhtään ylimääräistä jäätelöön, tai terassilla, tai nähtävyyksien pääsymaksuihin, niin voihan sitä halvallakin selvitä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että aina voi tulla yllätyksiä - passi voidaan varastaa, matkatavarat voidaan varastaa, voitte sairastua - aina kannattaisi olla tilillä tai edes luotolla muutama satanen extraa tällaisia tapauksia varten (tai enemmänkin jos olette jossain Eurooppaa kauempana).

Vierailija
8/16 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmalla ikinä päästiin Saksassa, jossa päästiin tuttujen luo viikoksi asumaan. Oikeastaan oli vain lentoliput ja sitten shoppailu- ja biletysrahat, kun nuo ihanat ihmiset tarjosivat maukkaat ruoatkin kok viikon ajan. Lentoliput ostettiin aika aikaisessa vaiheessa, muistaakseni maksoivat kahdelle jonkin verran alle 300 €. Muuten rahaa taisi mennä n. 100 € shoppailuihin yms, mutta eipä sitäkään olisi niin paljon tarvinnut käyttää.

Vierailija
9/16 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaisi tietää, millaista budjettia olette ajatelleet, ja mille ajalle ja minne olette menossa? voisi sitten kommentoida tarkemmin kuulostaako järkevältä. rahankäyttö sinänsä on tietty yksilöllistä ja tilanteet erilaisia, joten vaikea näin äkkiseltään sanoa mitään. itse olen aina matkustanut ilman varsinaista budjettia, tai toki olen etukäteen ajatellut vaikka, että viikossa saa käyttää tietyn rahasumman, mutta aina ne budjetit on venynyt ja paukkunut, onneksi on ollut visalla varaa...

Vierailija
10/16 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme Haaparannalla aika usein ilman kukkaroa

Vierailija
11/16 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo aikuisen tyttäreni kanssa capo verdellä, 1 vko, all incl. Mies heitti meidät kentälle, oltiin kohteessa koko viikko, paluumatkalla meni 3 € vesipulloihin ja 28 € taksiin.

Vierailija
12/16 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paras säästövinkkini on se, että hankitte mahdollisimman halvan matkan, jotta jää rahaa kohteeseen. Eli lennot halpalentoyhtiöltä, hotelli hotels.comin tai booking.comin kautta.

Vierailija
13/16 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli varmaan Turkissa yhdeks viikoks 150 egee. Huoneen hintaan kuului aamupala. Tuolla rahalla biletti ja söi ihan kivasti, kunhan ei eksynyt rantakadun rafloihin.

Vierailija
14/16 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullinen all incl. On nappivalinta, varsinkin lasten kanssa matkustettaessa. 

Vierailija
15/16 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla 120 e lennot ja hotelli, käyttöbudjetti 100 e, Gdanskiin. Sama ens viikolla edessä.

Vierailija
16/16 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 tonnii puol vuotta ausseissa, on muuten pirun kallis maa samalla reissulla nz autolla päästä toiseen.

.

Matkailu on tosi panosta-pihistä-köyhäile meininkiä ja itse voi valita sopivammat touhut. Kannattaa suunnata itä-eurooppaan tai ainakin pois isoista turistirysistä. Sit on tietty couch-surfing ja hostellit, jotka molemmat hyviä paikkoja tavata uusia ihmisiä. Mut jos nyt meette jollain lomalennolla ni parhaiten kai säästää valkkaamalla halvan ja sit valitsemalla suht edullisen kohteen.