Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka vielä muistaa kun koulupäivän jälkeen koulusta sai ostaa välipalaa?

Vierailija
21.07.2020 |

Mää muistan nuo välipalat. Silloin kun itse olin lapsi (ala-asteella) niin koulusta sai ostaa välipalaa. Se maksoi kaksi euroa minkä takia mulla oli äidiltä lupa ostaa välipalaa vain keskiviikkoisin koska mulla oli silloin koulupäivän jälkeen muskari. Se oli iso juttu kun sai antaa sen kakseurosen kolikon keittäjäntädille ja täti sitten antoi välipalapussin joka sisälsi omenan, pillimehun, voidellun sämpylän ja purukumin.

Vieläkö lapsille muuten myydään kouluissa välipalaa vai tuoko lapset nykyään kotoa omat?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa sieltä vieläkin. Yläkoulussa ja lukiossa.

Eipä saanut oman lapseni yläkoulussa ainakaan. Lukion välipalakäytännöistä en vielä tiedä muuta kuin, että urheilulukiolaiset saavat halutessaan aamupalan.

Mun lapsen yläkoulussa välipalaa voi ostaa jos päivää venyy yli kello 14. Lukiolaiseni lukiossa on kahvio jossa voi asioida halutessaan milloin vaan.

Vierailija
22/23 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koulu-urani alkoi 1990, en kyllä muista törmänneeni tällaiseen.

Ala-asteella oli kouluruokailu ja retkipäivinä sitten pillimehu/banaani/leipä tms. Yläasteella oli oppilaiden pyörittämä kioski, josta sai ostaa kahvia ja jotai pientä välipalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli iomainen välipala läpi koko kouluajan. Siihen kuului piloimehu ja puolikas banaani. Muistan kun meidänkin luokalle ja sitten kerran tuli tyttö joka oli allerginen banaanille niin sille annettiin vain pelkkä piloimehu ja se tyttö itki kun me muut syötiin omamme. Mitähän sille tytölle kuuluu nykyään?