Mitäs pidätte tästä otsikosta? "Lapin kansa: Jo 85 ihmistä kadonnut pohjoisen hillasoille". Minusta se tarkoittaa,
että soille on kadonnut tietymättömiin tai kuollut 85 ihmistä. Nyt olikin kyse siitä, että ihmiset ovat eksyneet, ja heidät on löydetty.
Mielestäni otsikoilla on merkitystä. Mitä mieltä?
Kommentit (38)
Tahallista harhaanjohtamista paskalehdistöltä. Mitä vain, että saadaan klikkauksia.
Eka ajatus oli että nyt päästään siististi niistä eläkeläisistä jotka korona jätti henkiin.
Taas ihmettelin sitä tyhmyyden määrää, että jätetty kännykkä autoon tai kotiin. Eikö ihmisillä ole taskuja?
Ja osa meinannut upota suonsilmäkkeisiin, kun eivät tiedä mikä suo/neva on. Ja miten siellä kuljetaan.
Otsikko on ehkäpä pelottelukeino ulkomaalaisille ;D
Miten päästä klikkitoimittajaksi? Taitolaji ja taide samassa.
Ihmettelin tuota myös, luin otsikoinnin takia jutun epävarmana siitä, onko se joku pakina tms.
Vierailija kirjoitti:
Mä nauroin tälle ääneen. Siitä saa tasan sen kuvan, että 85 ihmistä on kadonnut eikä yksinään ole löytynyt.
Minulle tuli ihan samanlainen mieliyhtymä, vaikka todellisuudessa 84/85 kadonneista oli jo löydetty eivätkä he olleet hukkuneet suonsilmiin, joutuneet susien syömiksi, murhamiesten uhreiksi tai ufojen kaappamiksi.
Ehkä sinne metsään kannattaa ottaa mukaan kartta ja kompassi, jos ei perusta nykyajan kotkotuksista.
Vierailija kirjoitti:
Alienit ovat taas pohjoisen hillasoilla..
Tarkoitat siis lakkasoita?
Kaikki kadonneet vielä lappilaisia. Onkohan lapin kansa kuollut sukupuuttoon?
Minä kuvittelin, että ovat astuneet suonsilmäkkeeseen ja imeytyneet tietymättömiin. Mutta eiväthän he olleetkaan kadonneet vaan ainoastaan eksyneet ja löytyneet eivätkä kaikki edes marjastaessaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mietin aivan samaa ja siksi avasin hämmentyneenä tuon klikkiotsikon kun näin sen. Olin yllättynyt että 85 ihmisen katoamisesta hillasoille ei ole puhuttu enempää.
Niin siinä käy kun kokemattomia ja huonokuntoisia ihmisiä kannustetaan keräämään Suomen marjat talteen, niin tulee väistämättä noita miehistötappioita. Osaa ei koskaan löydetä.
Hämmästelin miten lehdissä ei ole millään lailla kerrottu että hillasuot ovat portteja toisiin ulottuvuuksiin joiden kautta marjastajat katoavat jäljettömiin. Luulis meinaan uutisarvoa olevan, klikkiotsikkoa enemmänkin ;D
Juu aika hurja otsikko. Antaa makaaberin vaikutelman.. ei vastaa totuutta,.
Vihaan näitä pskalehtiä. Saisiko edes yhden iltapäivälehden joka ei yritä ärsyttää harhaanjohtavilla tai muuten typerillä otsikoillaan?
Tulee kyllä vaikutelma, että kyseessä on joku paikallinen bermudan kolmio ja etsintäpartiokin katoaa!
No noita uutisia piisaa koukutetaan ihmiset,saadaam kiinnostuu,seki oli harhaan johtavaa kun ""huomennahuomenna päätös jostain,no sit mitään tapahtunutkaan .."" ikinä !,miks lähtee mettään marjaan jos sinne pitää eksyy..
Mäkin luulin, että ei niitä ollut sen koommin löydetty ja mietin, että onpas suot vaarallisia.
Ihme valehtelua noi otsikot! 🤨