Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Helsingistä ei voi muuttaa muualle Suomeen?

Vierailija
21.07.2020 |

Muualta Suomesta voi muuttaa Helsinkiin mutta miksi Helsingistä ei voi muuttaa muualle Suomeen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kokeilemassa muuta Suomea. Siellä ei ollut mitään. Ihmisiin ei saanut kontaktia ja työtä eikä huvituksia ei ollut. Niinpä palasin takaisin. Ei mulla täällä stadissakaan mitään kauhean suurta sosiaalista verkostoa ole mutta tutut kulmat kumminkin ja tiedän missä mitäkin on ja mistä mitäkin saa. Helpompaa elää.

Vierailija
22/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseutu elättää muun suomen.

Pääkaupunkiseutu on Suomen syöpä, kuluttajia on paljon mutta ei mitään tuotannollista toimintaa joka ei ole riippuvainen maakunnista.

Joopajoo. Pk-seudulla on runsaasti teollisuutta ja palveluiden tuottamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki Helsingin ulkopuolella = landea jossa ei ole mitään? :D

Toki joo jostain Kuopiosta ja Jyväskylästäkin on pitkähkö matka stadiin mutta esim Tampereelta juna kulkee 1,5 tunnissa. Muutin Tampereelle opiskelemaan kymmenisen vuotta sitten ja olen aina saanut hyvin töitä - ja asuttua Tampereella. Nytkin teen töitä pk-seudulla ja junailen sinne säännöllisesti. Asun Tampereen keskustan tuntumassa ja välimatkat kaikkialle on todella lyhyet, pyörällä pääsee kaupungin halki, ja kaikki palvelut on saatavilla. En oo vielä keksinyt, mitä sellaista Helsingin keskustassa on mitä täällä ei.

Vegaaniruokaa, klubeja, rentoja terasseja, tapahtumia, ihan kaikkea on täälläkin. Vuokrat on jäätävän paljon halvempia. Toki itse tosiaan käyn säännöllisesti myös Helsingissä syömässä ja vaikka Tavastialla keikoilla mutta silti en pysty näkemään mitä niin Ainutlaatuista siellä on, etteikö ihmiset missään tapauksessa voisi muuttaa esim. Tampereelle tai muihin junayhteyksellisiin kaupunkeihin.

Olen stadista kotoisin mutta opiskelin Tampereella 5v ja viihdyin vallan hyvin. Harmi vaan että oman alan firmoja Tampereella on tasan 2, joten työt vei takasin stadiin jossa oman alan paikat löytyy.

Vierailija
24/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on väärin aseteltu. Kyllä sieltä voi muuttaa pois mutta harva haluaa.

Vierailija
25/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska muualla ei tehdä töitä.

Ei muuteta vaikka tehtäisiinkin. Jos virasto siirtyy Helsingistä Kuopioon, työntekijät ottavat mieluummin potkut kuin muuttavat sinne.

Ystävät, sukulaiset ja  harrastukset kun on jollain seudulla, niin jos siltä seudulta saa muita töitä miksi muuttaa?

Vierailija
26/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kokeilemassa muuta Suomea. Siellä ei ollut mitään. Ihmisiin ei saanut kontaktia ja työtä eikä huvituksia ei ollut. Niinpä palasin takaisin. Ei mulla täällä stadissakaan mitään kauhean suurta sosiaalista verkostoa ole mutta tutut kulmat kumminkin ja tiedän missä mitäkin on ja mistä mitäkin saa. Helpompaa elää.

Näin 3;nnen polven stadilaisena oli aivan hemmetin suuri järkytys, kun uusi puoliso itä-suomesta ylipuhui muuttamaan Kuopioon.

90 luvun infra, tilkkutäkkikaupunkirakenne, ahdasmielisiä ihmisiä, ja suppeat työmarkkinat.

Onneksi pääsin takasin kotiin...