Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ne lääkkeet ovat joilla tulee läskiksi?

Vierailija
07.06.2013 |

Aina se sama tarina että lääkkeet tekee läskiksi.

Nimiä näille lääkkeille?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 22:26"]

Joillekkin vaikuttaa escitalopram isoilla annoksilla, kuten minulla, nyt vaikuttaa että venlafaxin on poistanut ecitalopramin aikaiset syömishalut ja olen laihtunut 4 kg ihan itsestään 2 viikossa, ei vaan ole enään nälkä, toivottavasti tilanne pysyy ennallaan

[/quote]

wikipedia kertoo asiasta:

Substantial weight loss in patients with major depression, generalized anxiety disorder, and social phobia has been noted, but the manufacturer does not recommend use as an anorectic either alone or in combination withphentermine or other amphetamine-like drugs.[12] Venlafaxine hydrochloride is in the phenethylamine class of modern chemicals, which includes amphetamine, methylenedioxymethamphetamine (MDMA), and methamphetamine. This chemical structure likely lends to its activating properties; however, some patients find venlafaxine highly sedating, despite its more common stimulatory effects.

[/quote]

Sori oon laiska. Voiko joku suomentaa?

[/quote]

Mulla ainakin Venlafaxin (Efexor) ensin laihdutti mutta pidemmällä ajalla lihotti runsaasti. Lopetin lääkkeen kun tulin raskaaksi ja aloin heti laihtumaan niin, ettei raskausaikana paino noussut kuin pari kiloa vaikka söin kuin hevonen.

Vierailija
42/42 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 23:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 22:54"]

Mielialalääkkeet eivät kohota painoa itsestään, mutta saattavat lisätä ruokahalua.

[/quote]

Olen syönyt koko elämäni samoin, mutta lihonut vasta viime vuosina.  Kerropa, mistä se johtuu.126

[/quote]

Aktiviteettitaso laskenut? Aineenvaihdunta hidastunut iän myötä? Huomaamattasi syöt enemän? Ei ne mielialalääkkeet ihan oikeasti lihota, ruoka sen tekee.

[/quote]

Esim. mirtazapiini vaikuttaa aineenvaihduntaan, poistaa kylläisyydentunteen ja lisää ruokahalua (esim. kunnon aterian jälkeen tulee nälkä). On saivartelua sanoa, ettei lihota. Kokeile itse, jos et usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi