Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautishygienia mökkioloissa?

Vierailija
07.06.2013 |

Miten olette järjestäneet, kun ei ole juoksevaa vettä? 

Mä käytän kuppia kaupungissa. En osaa kuitenkaan putsata ja tyhjentää sitä ilman käsisuihkullista vessaa. Joten mökillä tamponit käytössä, laitan roskiin tai poltan Saunan uunissa. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän siteitä kaupungissa ja maalla, metsässä, ilmassa, ulkomailla, sisämailla, joka paikassa. Kun pitää vaihtaa, pitää vaihtaa. Jos ei ole roskista mukana, kannan käsilaukussa, kunnes osun roskikselle. Jos ei pääse suihkuun, sitten ei pääse. 

Miettikää nyt vähän miten naiset pärjäsivät ennen. Ihme ongelmia.

Vierailija
2/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhdistautumiseen tarvita juoksevaa vettä, oikeasti. Vähän vaivaa tai edes järjen käyttöä, kiitos. Meillä pärjää kaikki ilman juoksevaa vettä kesän ajan... tai no, tavallaan se vesi "juoksee" tai ainakin raahautuu mukana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä juoksevaa vettä tarvii menkkojen aikana?

Vierailija
4/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uit ja saunot siteen kanssa?

ja joo. Nykyään on vaihtoehtoja. Kyl mua kiinnostaa miten muut tän homman hoitaa. Lähipiirin naiset eimökkeile olle kaan vuodon aikana, se se vasta hankalaa mun mielestä o , säätää menonsa kierron mukaan. 

Ap

Vierailija
5/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:lle kyllä siitä HYGENIASTA voi huolehtia lähes tulkoo missä olosuhteissa tahansa...! Jos suihkuun ei pääse, niin silloin voi kantaa mukana Savetliinoja alapäälle, tai esim. pienestä vesipullosta huljauttaa alapäätä samalla kun vaihtaa sidettä. Itse käytän tamponeja aina, ei niiden vaihtaminen ole mökkioloissakaan sen vaikeampaa mitä kaupungissa. Mutta jos käyttäysin sidettä (varsinkin näin helteillä...) niin pitäisin kyllä hygieniastani erittäin hyvän huolen.

Vierailija
6/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 21:28"]

ja joo. Nykyään on vaihtoehtoja. Kyl mua kiinnostaa miten muut tän homman hoitaa. Lähipiirin naiset eimökkeile olle kaan vuodon aikana, se se vasta hankalaa mun mielestä o , säätää menonsa kierron mukaan. 

Ap

[/quote]

Ekan päivän jälkeen en vuoda nii vuolaasti etten voisi saunoa ja uida menkkojen aikana, ekana päivänä joko vältän nuo tai sitten käytän tampoonia... 

Vierailija
7/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 21:27"]

[/quote]

koen kuukupin tyhjennyksen liian sotkuiseksi. 

Ap

Vierailija
8/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupittelen myös mökkiolosuhteissa, saunassa tyhjennän, pesen kupin kiukaan kiehuvalla vedellä ja itseni normaalisti saunassa iltaisin, aamulla tyhjennän taas saunalla ja pesen kuumalla kiehuneella vedellä kupin ja itseni. Päivällä jos tarvii tyhjentää niin sama juttu ja tarvittaessa kiehautan hellalla vettä. 

Vierailija
9/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

En ui tai sauno kuukautisten aikaan. Saunominen ei ole pakollista, eikä uiminenkaan. Muutenkin voi viilentyä tai peseytyä. 

Olette ylihygieenisiä. Mitä tapahtuu, jos olette kolme päivää peseytymättä? Kuoletteko? 

Vierailija
10/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteillä mennään. Minä pesaisen pimpsan yleensä päivisin järvessä ja jos saunassa on lämmintä vettä niin sitten siellä. Samalla voi tunkea siteen saunanpesään. Minusta vedettömällä mökillä kakallakäynti on hankalampaa kuin kuukkarien kanssa oleminen. Alapäälle tarkoitetut savetit ovat hyviä ulkohuoneessa.

Vierailija
11/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 21:30"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Jos kuukupin tyhjennys on ylitsepääsemättömän vaikeaa mökkiolosuhteissa, olisiko ylitsepääsemättömän vaikeaa käyttää kuukautisten aikaan jotain muuta kuin kuukuppia mökkiolosuhteissa?

Vierailija
12/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kestositeitä mökillä. Huuhdon alapääni saunassa tai järvessä tai mulla on vessassa kosteuspyyhkeitä(huussisysteemi eioikeinkestä paljoa ylimääräistä vettä, siksi siellä ei lutrata). 

kapungissas mäkin käytän kuppia, ja kyllä munkin mielestä se on hyvä huuhtoa ihan juokssevalla (puhtaalla) vedellä pari kertaa päivässä.

Vierailija
13/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja sidenainen vastaa uimisesta. Minä tietenkin uin ilman mitään suojaa, puhtaassa järvivedessä.

Vierailija
14/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 21:31"]

Ap

[/quote]

En ui tai sauno kuukautisten aikaan. Saunominen ei ole pakollista, eikä uiminenkaan. Muutenkin voi viilentyä tai peseytyä. 

Olette ylihygieenisiä. Mitä tapahtuu, jos olette kolme päivää peseytymättä? Kuoletteko? 

[/quote]

mä rakastan uimista. En kuole pesemättömyyteen, mutta nautin mökillä siitä kun on helppo uida monta kertaa päivässä. Ap. 

Vierailija
15/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt minäkään kysymystä uimisesta siteiden kanssa. Tietysti uidaan ilman sidettä, ei ne veritipat järvessä ketään haittaa!

Vierailija
16/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän myös aina sidettä. Eikä se ole sen hankalampaa mökillä kuin missään muuallakaan. Saunassa ja järvessä peseydytään, saunanpesään on hyvä heittää käytetyt siteet.

Vierailija
17/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ikinä ollut tarve virutella alapäätäni menkkojen aikana sen enempää kuin muulloinkaan. Joten ei tuota mökkeilykään ongelmia. Parina ensimmäisenä päivänä en sauno, koska se on liian sotkuista.

Mikähän tässä taas on ongelma?

Vierailija
18/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 21:30"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Jos kuukupin tyhjennys on ylitsepääsemättömän vaikeaa mökkiolosuhteissa, olisiko ylitsepääsemättömän vaikeaa käyttää kuukautisten aikaan jotain muuta kuin kuukuppia mökkiolosuhteissa?

[/quote]

luitko alkuperäisen viestini? Ap

Vierailija
19/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkohuussiin voi ottaa mukaan 1,5 litran pullon, johon on lämmitetty esim vedenkeittimellä lämmintä vettä kylmän joukkoon. Sillä voi pestä alakerran lisäksi kuukupin. Myös vauvan puhdistuspyyhkeet on loistokeksintö mökkikäyttöön kun niillä voi puhdistaa takapuolen, kainalot, naaman. Kuukuppi on siitä hyvä ettei tarvii tyhjätä ku aamulla ja illalla.

Vierailija
20/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä voit uida, vaikka olis menkat, eikä, kupilla, tamponilla tai ilman...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi