Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelijalounaan hinta nousemassa!

Vierailija
20.07.2020 |

Lounaasta joutuisi tulevaisuudessa maksamaan 2,60 euron sijaan 3,06 euroa. 17 prosentin korotusta perustellaan raaka-aineiden hintojen ja muiden kulujen kasvamisella.

https://www.jylkkari.fi/2020/04/kelan-leipaa-syot-sen-lauluja-laulat-op…

https://www.aamulehti.fi/a/2fd6e264-ffad-44f0-b2be-beddc2bd6c76?c=15227…

En ole huomannut tästä aiheesta vielä aloitusta. Kertokaahan mielipiteenne.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me veronmaksajatko tuemme tätä? Opiskelijoille muutenkin on kaikki halpaa, on yhteiskunnan tukemia asuntoja, erittäin halpoja vuokra-asuntoja opiskelijoille, opintotuki yms. Nyt on tullut jo korkea aika maksaa jotain itse. Itse asiassa koko opiskelu pitäisi tehdä maksulliseksi.

Vierailija
62/80 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuisin jatkossa maksamaan vuodessa yli 100 € enemmän, jos söisin opiskelijaravintoloissa kuten ennenkin. Pakko ruveta tekemään eväitä, muu ei auta. Köyhälle, taas kerran kesätöitä vaille jääneelle opiskelijalle satanen on iso raha.

Yli satasen vuodessa enemmän. Tajuatko, kuinka naurettavalle tuo kuulostaa?

Tajuatko, että pienistä puroista kasvaa suuri joki? Satanen vuodessa on jo itsessään merkittävä summa. Jos valmistuu maisteriksi viidessä vuodessa, siitä tulee koko opiskeluaikana 500 euron potti. Ja jos ulottaa saman asenteen myös muuhun kulutukseen, satasista tulee äkkiä tonneja...

Mitäpä jos menisit töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisikin syödä 3 eurolla kunnon ruokaa salaatteineen ja muine lisukkeineen. t. työtön köyhä 

Hakeudu opiskelijaksi.

Vierailija
64/80 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kannattiko toivoa sitä vegaanisontaa listoille. kun tehdään useampia annoksia ja pienenpiä eriä niin hinnat nousee. Varsinkin laitoskeittiöissä.

Tiedoksi valopäälle että vegaanivaihtoehdot myydään erikseen eri hinnalla.

Vierailija
65/80 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kyllä ihmtetellä. Meillä on ainakin vain ruuan taso laskenut yliopiston ruokaloissa parin vuoden aikana, ihme että siitä pitäisi nyt sitten maksaa vielä enämmän vaikka laatu on huonontunut ja nykyään tarjolla on usein jotain onnettomia valmislihapullia. 

Vierailija
66/80 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuisin jatkossa maksamaan vuodessa yli 100 € enemmän, jos söisin opiskelijaravintoloissa kuten ennenkin. Pakko ruveta tekemään eväitä, muu ei auta. Köyhälle, taas kerran kesätöitä vaille jääneelle opiskelijalle satanen on iso raha.

Yli satasen vuodessa enemmän. Tajuatko, kuinka naurettavalle tuo kuulostaa?

Tajuatko, että pienistä puroista kasvaa suuri joki? Satanen vuodessa on jo itsessään merkittävä summa. Jos valmistuu maisteriksi viidessä vuodessa, siitä tulee koko opiskeluaikana 500 euron potti. Ja jos ulottaa saman asenteen myös muuhun kulutukseen, satasista tulee äkkiä tonneja...

Mitäpä jos menisit töihin?

Ei nykypäivänä töihin niin vain mennä.

-eri

Vierailija
67/80 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavaa kun opislelijoiden etuja leikataan ja kipataan miljardeja Etelä-Eurooppaan, jonka kansalaiset rikkaampia kuin me.

Vierailija
68/80 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me veronmaksajatko tuemme tätä? Opiskelijoille muutenkin on kaikki halpaa, on yhteiskunnan tukemia asuntoja, erittäin halpoja vuokra-asuntoja opiskelijoille, opintotuki yms. Nyt on tullut jo korkea aika maksaa jotain itse. Itse asiassa koko opiskelu pitäisi tehdä maksulliseksi.

Eiköhän opiskelijat sitä varten opiskele, että ovat tulevia veronmaksajia. Kai sinäkin olet jotain opiskellut ennen kuin menit töihin?

Vierailija
69/80 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtaa siihen, että opiskelijoiden vapaa-aika hieman vähenee (eväiden kokkaamiseen kuluva aika), terveys huononee (luultavasti moni ei jaksa laittaa monipuolista ruokaa) ja joidenkin kokkaustaidot paranevat kun pitää itse tehdä.

Mulle 2,60 oli sen verran, että sen juuri ja juuri viitsi maksaa pitkinä koulupäivinä jos oli koulua kampuksella, jolla on hyvä opiskelijaravintola. Lyhyempinä päivinä söin kotona. Tai jos oli pitkä päivä huonon ravintolan kampuksella, otin omaa evästä. Totuus on, että itse voi kokata terveellistä ruokaa edullisemmin.

Se ruoka ei todellakaan edes ole aina terveellistä ja monipuolista. Useimmissa ravintoloissa on ihan hyvä laatu. Mutta on lounaspaikkoja, joissa salaattibaari on lähes olematon ja hyvin yksipuolinen. Eilisen raasteita tai etikalla tai chilikastikkeella pilattua salaattia. Ruoka pilataan ihmeellisillä kokeiluilla ja yhdistelmillä tai tyhjentämällä kokonaisen pippurimyllyn sisältö sinne. Pääruoan määrää rajoitetaan pieniin annoskokoihin. Perunasosetta saa vain, jos osti kalaruoan jne.

Vierailija
70/80 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on hintaa nostaa, kun Sanna vei Suomen kassasta about 6 miljardia euroa etelä-eurooppalaisille.

Vierailija
71/80 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin me etuuksin leikkaukset pienituloisille alkavat. Kiitos vaan hallitus. Soisin opiskelijoille tuon edun, jotta voisivat syödä terveellisesti.

Vierailija
72/80 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä suotavaa, että opiskelijasyöttölöiden "ruoan" taso nousisi hinnan myötä, vaikka siitä onkin turha haaveilla. Niin kamalaa moskaa, ettei ole tosikaan.

Vierailija
73/80 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä suotavaa, että opiskelijasyöttölöiden "ruoan" taso nousisi hinnan myötä, vaikka siitä onkin turha haaveilla. Niin kamalaa moskaa, ettei ole tosikaan.

Sano muuta. Lähes joka päivä eineslihapullia tai jauhoista uunimakkaraa höystettynä jollain liisterisellä "perunamuusilla". Olisi sitten edes kunnon aineksista tehtyä ruokaa eikä mitään bulkkipaskaa.

Vierailija
74/80 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä opiskelijalle on iso juttu. Joissakin paikoissa voisin tuon satunnaisesti maksaa, kuuluuhan siihen aina monipuolinen salaattikin, mutta monissa paikoissa ruuan laatu on sen arvoista, että jätän menemättä.

Kerro meille salaisuutesi, miten taiot tuolla rahalla yhtä kattavan ja monipuolisen atearian itse joka päivä?

Metsästämällä aletuotteita, laittamalla ruoan alusta asti itse ja tekemällä sitä kerralla isoja määriä pakkaseen.

Vierailija
75/80 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on hintaa nostaa, kun Sanna vei Suomen kassasta about 6 miljardia euroa etelä-eurooppalaisille.

Taisi olla about 9 miljardia. Näistä pienistä puroista se saadaan kasattua, ettei italialaisten tarvitse ottaa omaa velkaa.

Vierailija
76/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä opiskelijalle on iso juttu. Joissakin paikoissa voisin tuon satunnaisesti maksaa, kuuluuhan siihen aina monipuolinen salaattikin, mutta monissa paikoissa ruuan laatu on sen arvoista, että jätän menemättä.

Kerro meille salaisuutesi, miten taiot tuolla rahalla yhtä kattavan ja monipuolisen atearian itse joka päivä?

Hyödyntämällä tarjoukset, ostaa tarjousten mukaan tuotteet eri kaupoista.

Ei käy kalliissa kaupassa vaikka se olisi lähellä vaan menee halvempaan kauppaan. Samalla saa hyötyliikuntaa ja pysyy hyvässä kunnossa. Itse käyn säännöllisesti 30-60 minuutin kävelymatkan päässä kaupassa. 5 minuutin matkan päässä olisi kauppa mutta se on paljon kalliimpi eikä siellä ole koskaan hyviä tarjouksia kuten noissa kaukaisemmissa kaupoissa.

Itselläni ruoka-annoksen hinta jää yleensä noin 1-1,5 euroon, joskus myös halvemmaksi.

Vierailija
77/80 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että opiskelijoita harmittaa. Rahaa on vähän, eikä kotiin voi kesken opiskelupäivän lähteä ruokaa itselle laittamaan. Eikä kukaan jaksa päivästä toiseen elää koko päivää jollain eväsreissumiehellä, kyllä sitä ruokaa tarvitaan, että jaksaa.

Siihen kun joku kirjoitti, että saisipa kolmella eurolla kunnon ruokaa lisukkeineen, niin sanoisin, että kyllähän sitä saa. Itse laitoin esim. eilen kanafileitä, uusia perunoita ja salaattia, eikä annoksen hinnaksi tullut edes kolmea euroa. Ja tämä lienee sieltä kalliimmasta päästä, jokin jauheliharuoka esim. on paljon halvempaa.

Vierailija
78/80 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi taitaa olla niitä harvoja maita missä näin edullista ruokaa tarjolla opiskelijoille? Ite maksan (toki työssäkäyvänä) 10.70 Amicalla yms - omavastuu 7 euroa. Kaiholla muistelen edullista ja monipuolista opiskelijaruokalaa: hyvää ja terveellistä perusruokaa pari vaihtoehtoa, useampi salaatti- ja leipävaihtoehto sekä juomat.

Nyt ne nenät pois perseestä ja eväitä tekemään sitten. Mitä saatte kaupasta kolmella eurolla?

Vierailija
79/80 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herranjumala, syö kotona hernekeittoa tai jotain muuta ite tehtyä. Niin mäkin tein opiskeluaikoina + jo ennen kuin tiesin, että tää on mikään "juttu", niin oon pätkäpaastonnut yläasteiästä asti eli koulupäivä/työpäivä syömättä.

Vierailija
80/80 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- metsästä saa marjoja ja sieniä, eikun ämpärin kanssa keräämään -menette vaikka porukalla kimppakyydillä, jos ei ole omaa autoa eikä sitä kyllä aina tarvitsekaan

- ala metsästämään, jos syöt lihaa

- kalastaakin voi itse -eikä tule dientamoebaa tai muita loisia, toisin kuin kaupan tiskiltä vanhaa kalaa ostamalla ja sitä syömällä

- jotkut dyykkaa, kuulemma löytyy ihan hyviä ruokia