Olen menossa Helsingin keskustaan töihin. Mistä siitä lähistöltä kannattaisi ottaa pieni vuokra-asunto?
Asun yksin ja mielelläni kävelen töihin tai käytän max muutaman min julkisilla liikkumiseen.
Osaatko sanoa mikä alue ehdoton ei ja mikä olisi sinusta ehdoton kyllä? Olen pian keski-ikäinen nainen.
Kommentit (29)
Ruskeasuolla hinnat eivät ole pilvissä. Siellä on Keskustalli, jos hevosia tykkäät käydä moikkaamassa. Ratikalla pääset parissa minuutissa keskustaan. Erittäin rauhallista ja aurinkoista seutua. Tarkoitan ettei ole tiuhaan rakennettuja katukuiluja.
Suosittelisin Krunikkaa, Hakaniemeä, Etu-Töölöä, Eiraa ja Ullanlinnaa. Kalasatamasta on pitkä kävelymatka keskustaan.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Ruskeasuolla hinnat eivät ole pilvissä. Siellä on Keskustalli, jos hevosia tykkäät käydä moikkaamassa. Ratikalla pääset parissa minuutissa keskustaan. Erittäin rauhallista ja aurinkoista seutua. Tarkoitan ettei ole tiuhaan rakennettuja katukuiluja.
”Parissa minuutissa” keskustaan ratikalla...juu ei nyt ihan niin nopeesti....😂
Vierailija kirjoitti:
Heh, niitä ei noin vain oteta. Ja vuokrakin taitaa huidella lähellä tonnia vaikka olisi pieni kämppä.
Ap:lla lienee maksukykyä, kun noin asian muotoili. Kyllä maksukykyiset, työssä käyvät naiset on oikein suosittuja vuokralaisia.
Saisinkohan keskustasta muka yksiön tonnilla? En usko.
Ota mistä löydät jos löydät siis löydät! Tutustu tarjontaan, älä täällä kysele. Eihän täällä tiedetä edes missä sun duunimesta on?
Itse ottaisin asunnon sinkkuna tai parina:
Joka on kävelymatkan päästä työpaikalta n.20 min.
Lähellä kuntosalia (n. 10 min kävellen)
Ratikkareitin tai metron äärellä (100 m) lähellä kauppaa (n.100 m)
Lähellä rantaa tai puistoa kävelylenkkejä ajatellen.
Riippuu elämäntyylistä mitä haluaa.
Katajanokka, Kruununhaka, Töölön alue, Ullanlinna, Eira, Punavuori, Hietaniemi, Kirurgi. Siinä varmaan parhaimmat keskustan lähellä olevat paikat. Kruununhaka on erityisen upea kesäisin.
Jos haluaa kauemmaksi, mutta niin, että pääsee metrolla tai junalla n.10-15 min keskustaan: Kalasatama, Herttoniemen vanha puoli, Ruoholahti.
Itse suosisin myös Meilahtea, Haagaa, Etelä-Haagaa, Lassilaa ja Käpylää.
Uskon, että viihtyisit noissa ensin mainitsemissani keskustan alueissa erinomaisesti. Hietaniemi, Katajanokka, Ullanlinna ja Kruununhaka ovat ihan meren äärellä. Katajanokalla ja Kruununhaassa on useita ministeriöitä ja suurlähetystöjä.
Toisaalta Oikotiellä yli 2000 yksiötä tai kaksiota tarjolla vuokralle Helsingissä. Toki kysyntääkin on.