Olen menossa Helsingin keskustaan töihin. Mistä siitä lähistöltä kannattaisi ottaa pieni vuokra-asunto?
Asun yksin ja mielelläni kävelen töihin tai käytän max muutaman min julkisilla liikkumiseen.
Osaatko sanoa mikä alue ehdoton ei ja mikä olisi sinusta ehdoton kyllä? Olen pian keski-ikäinen nainen.
Kommentit (29)
Keskustasta itsemurhayksiöiden vuokrat lähtee siitää 2000e ylöspäin
Itse asun Ullanlinnassa, kiva alue ja lähellä palveluja
Kuinka paljon rahaa haluat sijoittaa? Kalliossa on paljon pieniä mm. opiskelijoiden suosimia asuntoja. Töölössä joudut maksamaan enemmän, mutta saat mahdollisesti rauhallisemman naapuruston.
Älä ota kampusta, siellä kaikki epämääräinen aines ja lieveilmiöt.
Mene etutöölöön, siellä on kaikki mitä ihminen tarvitsee. Kokemusta on.
Itse asiassa tällä hetkellä asuntoja on kyllä tarjolla. Olen aikuinen työelämässä oleva nainen, eli olen kyllä tietoinen mitä vuokra-asunnot maksavat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon rahaa haluat sijoittaa? Kalliossa on paljon pieniä mm. opiskelijoiden suosimia asuntoja. Töölössä joudut maksamaan enemmän, mutta saat mahdollisesti rauhallisemman naapuruston.
Ehkä noin €1000 per kk (vähän yli tai ali). En tarvitse isoa asuntoa, mutta turvallinen, siisti ja melko rauhallinen olisi kiva.
T ap
Vierailija kirjoitti:
Keskustasta itsemurhayksiöiden vuokrat lähtee siitää 2000e ylöspäin
Viitsitkin pöljä valehdella tuolla tavoin.
Oulunkylä. Junalla pääsee muutamassa minuutissa keskustaan ja vuokrat kohtuullisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä noin €1000 per kk (vähän yli tai ali). En tarvitse isoa asuntoa, mutta turvallinen, siisti ja melko rauhallinen olisi kiva.
T ap
Paha suosittaa, kun et kerro missä keskustassa työpaikkasi on. Etu-Töölö on ihan rauhallinen. Taka-Töölössä/Meilahdessa ei välttämättä ole hullumpaa. Katajanokka ja Merhaka ovat rauhallisia. Kallio ja Sörnäinen eivät ole yhtä rauhallisia, mutta kyllä ihmiset sielläkin asuvat. Kaivopuisto ja Ullanlinna ovat hinnoissaan. Punavuori on eloisa, mutta kallis sekin.
Tytär vuokrasi loft-asunnon Kalasatamasta. Tykkää kovasti, koska pääsee joko kävellen, pyörällä tai 5 minuutissa metrolla työpaikalleen Kaisaniemeen. Ja on uusi asunto ja merenrannalla. Oliko 36 neliötä + parvi, jossa mahtuu seisomaan noin 1000€/kk.
Provohan tuo on.
Jokainen tietää, ettei Helsingissä noin vain oteta asuntoa.
Ole tarkkana. Viime kesänä löysin Eiran Huvilakadulta 890 euroa/ kk maksavan valtavan yksiön. Aivan uskomatonta. Samalta kadulta, jos olet seurannut Salkkareita.
Katajanokka ja Kruunuhaka ovat rauhallisia ja siellä on romanttisia taloja.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tuo on.
Jokainen tietää, ettei Helsingissä noin vain oteta asuntoa.
Otetaan jos on rahaa, millä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Oulunkylä. Junalla pääsee muutamassa minuutissa keskustaan ja vuokrat kohtuullisia.
Ei ap halua tänne. Kun katsos ap on saanut työtä helsingin keskustasta.
Vuokrakämppien fb ryhmät on täynnä aapeita. Katsos kun olen töissä helsingin keskustassa niin tarvitsen kämpän helsingin keskustasta.
Mikäs siinä jos on rahaa. Saahan siitä maksaa.
Helsingin keskustaan on kyllä naurettavan helppoa tulla kauempaakin.
Kruununhaka 💕 Kyllä maksukykyiselle löytyy vuokra-asunto mistä haluaa.
Googla Helsingin kartalta työpaikkasi ja sitten ne alueet, joista kävelymatka. Helsingissä pääsee metrollakin nopeasti kantakaupunkiin. Kartalta näet metroasematkin. Yhden pysäkin väli on noin 2 min.
Heh, niitä ei noin vain oteta. Ja vuokrakin taitaa huidella lähellä tonnia vaikka olisi pieni kämppä.