Olin viikonloppuna pitkästä aikaa vanhempieni kesämökillä
Hämmästyin kuinka täynnä mökki oli kaikenlaista rojua.
Koti vanhemmilla on siisti, mutta tonne on vuosien ajan kannettu rojua.
Onpa urakka tyhjentämisessä joskus.
Miten muut, onko mökit siistit ?
Kommentit (26)
Ei kai ne kirppari- yms. antiikkiyrittäjät ala maksaa jostain tavarasta ihan myyntihintaa ja samalla suostu viemään rojuja kaatopaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun vanhempasi kuolevat, voit myydä mökin sisällön jollekkin kirpputoriyrittäjälle, usein tyhjentävät koko mökin ilmaiseksi, vievät roskiin menevät roskiin ja myyvät loput, niin ei tarvitse murehtia siitä kamalasta vaivasta sitten.
Ja tässä on se vaara, että arvokastakin tavaraa annetaan miltei ilmaiseksi pois
Aika harvassa on ne tapaukset että tuhansien eurojen arvoinen arvotavara on siellä mökillä, niistä iltsikoiden jutuista huolimatta.
Puhuinko tuhansien eurojen hintaisista yksittäistavaroista? En.
Boomerit ei edes tunnista kotimaista lasiakaan, eikä boomereilla ole mitään käsitystä retro-tavaroiden hintatasosta. Omaa rahaasihan siinä heität kaivoon, ihan vapaasti.
Sillä ne romukauppiaat katsos elää, ei ne sitä hyväntekeväisyytenä tee.
Kyse onkin siis korkeintaan satasista? Jos ei ole mitään mielenkiintoa käydä läpi jotain rytöläjää niin tuollainen raha on aika pieni siihen vaivaan nähden.
Kuten sanoin, ei ne romukauppiaat sitä nappikaupparahoilla tee.
Vai kuvitteletko että on ihmisiä jotka ihan kympillä tai kahdella siivoaa mökkejä tai asuntoja tyhjiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun vanhempasi kuolevat, voit myydä mökin sisällön jollekkin kirpputoriyrittäjälle, usein tyhjentävät koko mökin ilmaiseksi, vievät roskiin menevät roskiin ja myyvät loput, niin ei tarvitse murehtia siitä kamalasta vaivasta sitten.
Aika harvassa on ne tapaukset että tuhansien eurojen arvoinen arvotavara on siellä mökillä, niistä iltsikoiden jutuista huolimatta.
Boomerit ei edes tunnista kotimaista lasiakaan, eikä boomereilla ole mitään käsitystä retro-tavaroiden hintatasosta. Omaa rahaasihan siinä heität kaivoon, ihan vapaasti.
Kyse onkin siis korkeintaan satasista? Jos ei ole mitään mielenkiintoa käydä läpi jotain rytöläjää niin tuollainen raha on aika pieni siihen vaivaan nähden.
Vai kuvitteletko että on ihmisiä jotka ihan kympillä tai kahdella siivoaa mökkejä tai asuntoja tyhjiksi?
Jos ei ole tietoa eikä mielenkiintoa käydä googlaamaan joka jumalan kuppia tai sohvaa ja selvittämään sen mahdollista arvoa, ja sen jälkeen yrittää sitä myydä johonkin, niin noi romukauppiaat on ihan hyvä vaihtoehto. Itse olen kaksi kuolinpesää tyhjentänyt tuolla googlaustyylillä.
Kaikille ei ole väliä mitä se romukauppias niistä rojuista tienaa eikä tarvetta sille tavaralle kotonaan, pääasia että pääsee nopeasti eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole tietoa eikä mielenkiintoa käydä googlaamaan joka jumalan kuppia tai sohvaa ja selvittämään sen mahdollista arvoa, ja sen jälkeen yrittää sitä myydä johonkin, niin noi romukauppiaat on ihan hyvä vaihtoehto. Itse olen kaksi kuolinpesää tyhjentänyt tuolla googlaustyylillä.
Kaikille ei ole väliä mitä se romukauppias niistä rojuista tienaa eikä tarvetta sille tavaralle kotonaan, pääasia että pääsee nopeasti eroon.
Jokainen saa heittää rahaansa kaivoon tai nuotioon, senkin sanoin jo.
Sekä koti että mökki on meillä siistit. Mökillä on vähän säilytystilaa niin haluan pitää tavarat omilla paikoillaan enkä tykkää että minnekään varastoon kerätään romuja. Mökille on ostettu uutena kaikki sinne tarvittava, en halua myöskään mökin olevan mikään kotona käyttökelvottomien romujen hautausmaa
Isovanhempien ja vanhempien kuoltua minulla ei ole mitään velvollisuutta säilyttää edesmenneiden romuja. Valokuvat, kirjeet yms on eri juttu mutta muuten muistot on jossain muualla kuin tavaramäärässä
Just on meilläkin mökillä aikuinen tytär, joka luulee voivansa määräillä miten me täällä eletään. Ehei! Mökki on minun ja minä määrään säännöt.