Luonnonkiharat! Parhaat tuotteet hiuksillesi?
Eli jokainen luonnonkiharan omaava tietää(toivottavasti) että shampoo ja hoitoaineen tulisi olla super kosteuttavia. Mikä on osoittautunut parhaimmaksi sarjaksi? Entä mitä tököttiä laitat kosteaan tukkaan,esim jos vain puristat kiharan muotoonsa? jotain kiharanvirkistäjää,iharavoidetta,tms? merkkejä on niin paljon että en tiedä mihin uskaltas laittaa rahansa.
Kommentit (7)
Hei!
ihan samat ongelmat!
Olen kokeillut massoittain tuotteita läpi ja mikään Suomessa myytävä ei tahdo olla tarpeeksi kosteuttava.
Tällainen jätettävä balsami on toiminut hyvin, olen tilannut netistä tai ostanut USA:sta:
Mulla siis ihan suomalainen tukka, mutta afrotyyppiselle tukalle tarkoitetut aineet toimineet hyvin. On niin kuiva ja karkea hiuslaatu.
Mä ostin just kokeiluun sitä Tresemmeen keratin smoothia. Senhän pitäis vähentää pörrösyyttä. Kyllä se ehkä vähän vähensikin, mutta pystyssä tää tukka aamusin on edelleen. Huoh.
Vaikka mitä on tullut vuosien varrella kokeiltua, mutta parhaiten toimii Nivean Intense Repair, jota saa melkein jokaisesta marketista. Hiuksiin jätettävä hoitoaine, siis.
Mulla on luonnonkihara tukka ja kaikki kosteuttavat ja korjaavat tekee latvoista limaiset? Kosteuttavat joissa on jotain mustikansiemenöljyä tai oliiviöljyä on suht hyviä, mutta haluaisin löytää juuri sen oikean. Nykyinen hoitis on oikeammin syvähoito, mutta sopivampaa en ole löytänyt. Tämän valmistaminen tai myyminen on nyt mitä ilmeisemmin lopetettu ja alan olla pulassa!!
Itse olen käyttänyt jo useamman vuoden Avedan Be curly - curl enchanceria, joka erottelee kiharat ja korostaa niitä. Valitettavasti sitä ei saa marketeista vaan olen tilannut sen netistä.
Kiharoille hiuksille kannattaa käyttää shampoita ilman sulfaatteja ja siliconeja, jotka tuppaavat kuivattamaan. Jos sekään ei auta, voit kokeilla pestä pelkällä hoito aineella.
Voit lukea lisää hoitoaineella pesemisestä blogistani
http://fionacurls.blogspot.fi/ , jonka olen omistanut kiharoille hiuksille ja niiden hoitoon!
Mulla on tosi kihara tukka (hiukan vielä kiharampi kuin Sarah Jessica Parkerilla). Tällä hetkellä käytössä Cutrinin Sampoo ja hoitoaine kiharoille hiuksille (lilat putelit), ne on ihan ok, tuoksuvat vaan liian voimakkaalle. Muotovaahtona Cutrinin punainen pullo, sellainen jossa ei ole alkoholia. Käytän aina hiuksiin jätettävää suihkutettavaa hoitoainetta, tällä hetkellä Four Reasons kuiville hiuksille.